Президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов 7 червня 2023 року взяв участь в Брюсселі в заході, присвяченому розширенню можливостей транспортування українського зерна альтернативними шляхами в рамках «Шляхів солідарності» ЄС. Захід проходив за участі представників Єврокомісії, зокрема керівника групи Транспортних мереж Генерального Директорату мобільності та транспорту Алана Барона, представників європейської зернової асоціації COCERAL, а також профільних асоціацій транспорту та залізничних перевезень. Обговорювали можливості для збільшення експорту через європейські порти, спрощення залізничної логістики та розширення залізничних переходів.
В рамках цих зустрічей президент УЗА запропонував європейцям кроки, які можуть покращити логістику українського зерна альтернативними шляхами в рамках «Шляхів солідарності» ЄС.
Зокрема, Микола Горбачьов запропонував європейцям дотувати європейських залізничних перевізників для транспортування українського зерна Європою до кінцевих споживачів. Це дозволить з одного боку здешевити логістику і забезпечить меншу вартість українського зерна для європейських споживачів, зокрема зробить її привабливішою для країн Західної Європи, яка традиційно закуповує великі обсяги українського зерна. Водночас, це дозволить експортерам запропонувати вищу ціну продажу для українських виробників за рахунок здешевлення логістики.
Також покращенню і здешевленню логістики допомогла б уніфікація та стандартизація залізничних перевезень між країнами ЄС, як і розширення пропускної спроможності залізничних переходів.
Ще одним кроком запропонованим президентом УЗА, який допоможе значно покращити логістику і шляхи експорту українського зерна, є визначення в румунських територіальних водах рейдової перевалки для українських барж із зерном із українських портів Дунаю, де зерно може перевантажуватись на великі судна типу Panamax. Це вдвічі збільшить відвантаження зерна з Дунайських портів. Нагадаємо, що в травні 2023 року порти Дунаю відвантажили на експорт майже 2 млн т зернових та олійних.
Іншими словами, це дозволить значно наростити експорт зерна з України незалежно від функціонування «зернового коридору» в рамках Чорноморської Зернової Ініціативи, де росія постійно чинить перешкоди і блокує рух суден до українських портів. Україна має подібний досвід перевантаження на cудна Panamax в районі Очакова і є відповідні судна, які можуть проводити такі операції.