Президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов в авторському матеріалі на Rail. insider спрогнозував розвиток річкового транспорту й дав невтішні прогнози для Укрзалізниці щодо обсягів перевезення зерна у майбутньому.
За його словами, сьогодні майже 98% експорту йде через порти України. До портів зерно транспортується трьома шляхами: залізниця (65-70%), автотранспорт (20%) та річковий транспорт (10%). І хоча останні 5 років залізниця втримує свою частку перевезення зерна на експорт, проте ситуація надалі буде змінюватись не в позитивний для залізничників бік.
“На нашу думку, великий потенціал для перевезення зерна має річковий транспорт, який може вирішити відразу кілька проблемних питань у логістиці й транспортній галузі України. Транспортування зерна на експорт річкою має свої переваги. Зокрема, одна річкова баржа може перевезти приблизно 4 тис. т зерна. Для перевезення такої кількості зерна автотранспортом потрібно 200 вантажних автомобілів, а залізницею – 57 вагонів. Розвиток річкового транспорту дозволить зменшити негативний вплив вантажних перевезень на дорожнє господарство та на екологію.”
Надалі, аграрії планують вийти на показники врожаю до 100 млн тонн на рік (минулого року було 98, в цьому очікується 94). В такому випадку Укрзалізниця не зможе перевозити додаткові обсяги через брак тяги.
“Окрім того, подальше зростання виробництва зерна, а ми прогнозуємо в середньостроковій перспективі, що врожай сягне в середньому 100 млн т на рік, призведе до неможливості перевезення додаткових обсягів залізницею через брак тяги та пропускної здатності залізниці.”
На думку автора, в таких умовах великий потенціал має саме річковий транспорт.
“Сьогодні в областях, які мають вихід до Дніпра, виробництво зерна складає приблизно 44 млн т, а транспортовано минулого року зерна річкою тільки 4,9 млн т. Вважаємо, що річковий транспорт буде збільшувати свою частку в транспортуванні зерна на експорт: активно розвивається річкова інфраструктура, будуються річкові елеватори, баржі тощо” – написав президент УЗА.
Докладніше читайте в матеріалі Миколи Горбачьова.
Rail.insider.