Аграрний тиждень. Україна
» » Порт Констанца відвантажив понад 12 млн тонн українського зерна після початку війни
» » Порт Констанца відвантажив понад 12 млн тонн українського зерна після початку війни

    Порт Констанца відвантажив понад 12 млн тонн українського зерна після початку війни






    Найбільший румунський морський порт Констанца після початку повномасштабного російського вторгнення в Україну відвантажив понад 12 млн тонн українського зерна, в тому числі — 8,6 млн тонн у 2022 році, 3,33 млн тонн — у першому кварталі 2023 року. Про це свідчать дані адмінстрації порту Констанца.

    Загалом у 2022 році Констанца відвантажила 24,01 млн тонн зернових, у першому кварталі 2023 року — 6,6 млн тонн. Таким чином, минулого року українське зерно становило 36% усього експортного зернового трафіка порту, а в першому кварталі нинішнього року перевищило 50%.

    Більша частина українського зерна до Констанци доправляється баржами через українські порти на Дунаї, вантажі також надходять залізницею та автотранспортом. Обробку українського вантажопотоку в порту здійснюють декілька стивідорних компаній. Більше половини українських вантажів обобляють компанії Comvex і TTS.

    Проте, імовірно, нового маркетингового сезону експорт українського зерна через Констанцу буде зазнавати тиску через очікуваний високий врожай зернових у Румунії цього року. За оцінками консалтингової компанії Agritel, румунські фермери можуть збільшити збір пшениці цьогоріч до 10,35 млн тонн, відновивши обсяги після минулорічної посухи. Зі свого боку консалтингова компанія AGRIColumn прогнозує, що врожай озимих у країні цього року перевищить середній п’ятирічний показник.

    Новий урожай у Румунії, схоже, буде більше минулорічного. Це означає, що для українців може бути менше місця. Оператори не завдадуть шкоди своїм традиційним клієнтам», — сказав директор Comvex Віорел Панаїт у коментарі Reuters.

    На думку керівника Comvex, який також очолює бізнес-асоціацію порту Констанца, більш ефективне управління рухом вантажівок і трафіком у порту здатне допомогти обробити зростаючий вантажопотік за відсутності нових портових потужностей зберігання, сумарна ємність яких нині становить близько 2 млн тонн. У компанії AGRIColumn дотримуються схожої думки: щоб вирішити проблему перевантаженості, порту потрібні інвестиції та єдина ІТ-система диспетчеризації трафіку.

    Натомість практичним рішенням, здатним уникнути надмірної завантаженості внутрішньопортової логістики і віднайти додатковий ресурс пропускної спроможності, може стати збільшення можливостей рейдової перевалки в акваторії Констанци. Перевантаження на рейді вперше організувала румунська транспортно-логістична компанія TTS влітку минулого року. Відтоді технічні можливості перевалки на воді збільшуються за рахунок планомірного залучення додаткових плавкранів, яких станом на травень цього року налічується близько 20. За оцінками трейдера компанії Cargill Александру Нягу, такий технічний ресурс за сприятливих погодних умов здатний у наступному зерновому сезоні забезпечити перевалку 9 млн тонн українського зерна лише на рейді порту. Один із спільних проєктів рейдової перевалки в Констанці реалізують TTS і УДП, які планують нарощувати обсяг перевантаження.

    Хоча Констанца залучила вантажопотік українського зерна після вторгнення, який нині перевищує третину усього зернового трафіка, поки найбільш успішним зерновим роком порту лишається 2021 рік, коли було відвантажено рекордні 25,2 млн тонн зернових. Тоді, крім власне румунських вантажів, стивідори порту обробляли зерно з Сербії, Угорщини, Австрії та Молдови.

    Загалом у 2022 році, після початку масштабного російського вторгнення і переорієнтації українського експортно-імпортного трафіка, порт Констанца обробив 11,85 млн тонн українських вантажів. Крім зернових, порт перевантажував українську залізорудну сировину, контейнери тощо. Обробка українського вантажопотоку дозволила порту Констанца у 2022 році досягти рекордного вантажообігу, збільшивши показник порівняно з 2021 роком на 12% — до 75,5 млн тонн.

    https://ports.ua





    Схожі новини
  • В порту Констанца може не вистачити місця для українського зерна
  • У порту Констанца оброблено 4,5 млн тонн українського зерна за період війни
  • Порт Констанца демонструє рекордні темпи перевалки завдяки українським вантажам
  • Порт Констанца за час війни перевалив понад 1,3 млн тонн українського зерна
  • Перше судно з українським зерном завантажили для експорту в порту Румунії

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Порт Констанца відвантажив понад 12 млн тонн українського зерна після початку війни






Найбільший румунський морський порт Констанца після початку повномасштабного російського вторгнення в Україну відвантажив понад 12 млн тонн українського зерна, в тому числі — 8,6 млн тонн у 2022 році, 3,33 млн тонн — у першому кварталі 2023 року. Про це свідчать дані адмінстрації порту Констанца.

Загалом у 2022 році Констанца відвантажила 24,01 млн тонн зернових, у першому кварталі 2023 року — 6,6 млн тонн. Таким чином, минулого року українське зерно становило 36% усього експортного зернового трафіка порту, а в першому кварталі нинішнього року перевищило 50%.

Більша частина українського зерна до Констанци доправляється баржами через українські порти на Дунаї, вантажі також надходять залізницею та автотранспортом. Обробку українського вантажопотоку в порту здійснюють декілька стивідорних компаній. Більше половини українських вантажів обобляють компанії Comvex і TTS.

Проте, імовірно, нового маркетингового сезону експорт українського зерна через Констанцу буде зазнавати тиску через очікуваний високий врожай зернових у Румунії цього року. За оцінками консалтингової компанії Agritel, румунські фермери можуть збільшити збір пшениці цьогоріч до 10,35 млн тонн, відновивши обсяги після минулорічної посухи. Зі свого боку консалтингова компанія AGRIColumn прогнозує, що врожай озимих у країні цього року перевищить середній п’ятирічний показник.

Новий урожай у Румунії, схоже, буде більше минулорічного. Це означає, що для українців може бути менше місця. Оператори не завдадуть шкоди своїм традиційним клієнтам», — сказав директор Comvex Віорел Панаїт у коментарі Reuters.

На думку керівника Comvex, який також очолює бізнес-асоціацію порту Констанца, більш ефективне управління рухом вантажівок і трафіком у порту здатне допомогти обробити зростаючий вантажопотік за відсутності нових портових потужностей зберігання, сумарна ємність яких нині становить близько 2 млн тонн. У компанії AGRIColumn дотримуються схожої думки: щоб вирішити проблему перевантаженості, порту потрібні інвестиції та єдина ІТ-система диспетчеризації трафіку.

Натомість практичним рішенням, здатним уникнути надмірної завантаженості внутрішньопортової логістики і віднайти додатковий ресурс пропускної спроможності, може стати збільшення можливостей рейдової перевалки в акваторії Констанци. Перевантаження на рейді вперше організувала румунська транспортно-логістична компанія TTS влітку минулого року. Відтоді технічні можливості перевалки на воді збільшуються за рахунок планомірного залучення додаткових плавкранів, яких станом на травень цього року налічується близько 20. За оцінками трейдера компанії Cargill Александру Нягу, такий технічний ресурс за сприятливих погодних умов здатний у наступному зерновому сезоні забезпечити перевалку 9 млн тонн українського зерна лише на рейді порту. Один із спільних проєктів рейдової перевалки в Констанці реалізують TTS і УДП, які планують нарощувати обсяг перевантаження.

Хоча Констанца залучила вантажопотік українського зерна після вторгнення, який нині перевищує третину усього зернового трафіка, поки найбільш успішним зерновим роком порту лишається 2021 рік, коли було відвантажено рекордні 25,2 млн тонн зернових. Тоді, крім власне румунських вантажів, стивідори порту обробляли зерно з Сербії, Угорщини, Австрії та Молдови.

Загалом у 2022 році, після початку масштабного російського вторгнення і переорієнтації українського експортно-імпортного трафіка, порт Констанца обробив 11,85 млн тонн українських вантажів. Крім зернових, порт перевантажував українську залізорудну сировину, контейнери тощо. Обробка українського вантажопотоку дозволила порту Констанца у 2022 році досягти рекордного вантажообігу, збільшивши показник порівняно з 2021 роком на 12% — до 75,5 млн тонн.

https://ports.ua





Схожі новини
  • В порту Констанца може не вистачити місця для українського зерна
  • У порту Констанца оброблено 4,5 млн тонн українського зерна за період війни
  • Порт Констанца демонструє рекордні темпи перевалки завдяки українським вантажам
  • Порт Констанца за час війни перевалив понад 1,3 млн тонн українського зерна
  • Перше судно з українським зерном завантажили для експорту в порту Румунії

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.