Станом на 6 червня 2023 р. ставки фрахту на перевезення пшениці та кукурудзи коустерами з завантаженням 6 000 тонн з портів Рені та Ізмаїл до східного узбережжя Італії та у напрямку Іспанії зросли до 46 USD/т (+2 USD/т) та 53 USD/т (+3 USD/т) відповідно, що пояснюється збільшенням попиту на фрахт на цих напрямках.
Окрім того, зростання ставок на 2 USD/т на тиждень було характерне і для перевезень у напрямку східного узбережжя Греції та Криту – до 35 USD/т та 37 USD/т відповідно. В свою чергу, ставки фрахту на перевезення зерна коустерами у напрямку східного Середземномор’я (Ліван, Єгипет, Кіпр) залишилися на поточному тижні без змін – на рівні 38 USD/т.
Фрахт на перевезення зерна кустерами з дунайських портів у напрямку Мармари становить 30 USD/т проти 28 USD/т минулого тижня. Попит на цей напрямок майже відсутній і його активізація не очікується для зернової групи продуктів до жовтня-листопада 2023 р. Наразі Туреччина сфокусована на купівлі зернових власного виробництва, також всім відомо про проблеми з доступом до валюти у Туреччині.
Щодо ставок фрахту на перевезення 6000 т. гранульованого та негранульованого шроту соняшника коустерами на Мармару, то після зниження минулого тижня вони зросли на 2 USD/т і повернулися до попередніх рівнів – 40 USD/т та 42 USD/т відповідно.
На поточному тижні фрахт на перевезення баржами з портів Рені та Ізмаїл на Констанцу залишився на рівні 28 EUR/т для пшениці та кукурудзи та 35 EUR/т для ріпаку та ячменю.