Аграрний тиждень. Україна
АТУ»Новини»Глава УЗА підрахував, скільки українського зерна можна вивезти Дунаєм
АТУ»Новини»Глава УЗА підрахував, скільки українського зерна можна вивезти Дунаєм

    Глава УЗА підрахував, скільки українського зерна можна вивезти Дунаєм






    Горбачьов: «Рекорд був у травні – 2,2 млн тонн»

    На сьогодні Україна відвантажує Дунаєм близько 2 млн тонн зернових та олійних на місяць. Рекорд же був у травні – 2,2 млн тонн. Про це в інтерв’ю «Главкому» розповів президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.

    Як зазначає Горбачьов, план України полягає в тому, аби довести перевалку до 3 млн тонн на місяць.


    Глава УЗА підрахував, скільки українського зерна можна вивезти Дунаєм

    «Наразі Єврокомісія спілкується напряму з Румунією і з Україною і координує дії, як покращити цю роботу. Нагадаю, що є два входи і виходи до Дунаю: Сулина та українське гирло Бистре. Перш за все, Єврокомісія виділила гроші на навігаційне обладнання, яке поліпшить і пришвидшить навігацію по Сулині. Також додатково ми просили румунську сторону, щоб вони виділили більше лоцманів: вони їх навчають і з серпня ще додатково 30 лоцманів приступить до роботи. Як тільки вони це зроблять, канал працюватиме 24 години на добу. Думаю, що досягнути показника у 3 млн тонн можна буде уже у серпні, можливо, у вересні», – зауважив глава УЗА.

    За словами президента Української зернової асоціації, основна задача – це збільшити пропускну здатність, тому ми ведемо перемовини про якірні стоянки, де хотіли б навантажувати кораблі.

    «Я дуже переживаю, що порт Констанца буде не здатним переварити такий великий обсяг зерна з України. Його максимальна проєктна потужність складає 30 млн тонн на рік, але це за умов, якщо 365 діб на рік буде гарна погода. А так їхній рекорд, встановлений минулого року – 25 млн тонн зернових і олійних. Навряд вони зможуть суттєво більше додати – плюс-мінус один мільйон, але це вже несуттєво для України, яка збирається експортувати близько 40-50 млн тонн зернових та олійних», – каже глава УЗА.

    Горбачьов розповів, що на зустрічі з Єврокомісією, міністр транспорту Румунії підтвердив про зведення якірної стоянки на території порту Констанца, де будуть навантажувати п’ять кораблів.

    «Три розміром Handysize – 25-27 тис. тонн і два класи Panamax – до 70 тис. тонн. Десь з середини серпня ця стоянка має запрацювати, і в цей час ми зможемо збільшити оборотність наших річкових терміналів та барж на Дунаї. Тому що на сьогодні, коли баржі приходять до Констанци, вони стоять в очікуванні судна, яке буде пришвартоване до причалу. А так причалу буде не потрібно, судно нікому не заважатиме і процес навантаження відбуватиметься просто на якорі. Це має збільшити і пропускну здатність самої Констанци як порту, і додаткові можливості навантаження для України. У результаті ми б хотіли перевантажувати через дунайські порти близько 3,5-4 млн тонн на місяць», – каже глава УЗА.

    Як зазначає президент Української зернової асоціації, організація якірної стоянки фактично безкоштовна та не потребує жодних інвестицій, окрім дозвільних документів.

    «У планах також – якірні стоянки в румунських територіальних водах при виході з Сулини. Таким чином ми б зменшили шлях з наших портів до навантаження на судно і це б ще пришвидшило оборотність барж та терміналів. Ми змогли б використовувати не лише українські термінали, а й термінали Румунії (Галац) чи Молдови (Джурджулешти). У кращому випадку на побудову цих якірних стоянок піде місяці три. Але ми ніколи до цього ще не працювали з румунами, аби точно сказати, скільки часу це займе», – пояснив Горбачьов.

    Нагадаємо, у період із серпня 2022 року по липень 2023 року діяла Чорноморська зернова ініціатива, яка дозволяла безпечно вивозити продовольство з портів Великої Одеси. Водночас Росія вийшла з угоди.

    До слова, припинення роботи «зернового коридору» призведе до того, що експорт аграрної продукції з України у 2023 році буде на $2 млрд меншим, ніж він міг би бути. Водночас вся продукція на експорт буде вивезена іншими шляхами наступного року.

    https://glavcom.ua





    Схожі новини
  • Україна незабаром зможе наростити експорт зерна до 4,5 млн. тонн на місяць, але необхідно субсидувати логістику – УЗА
  • Пріоритет — в розвитку Дунаю. Прогнози та перспективи плану Б по експорту зерна
  • Україна в 2021 році може зібрати рекордний урожай зерна – прогноз
  • Експорт зернових і олійних нового врожаю вчергове стане рекордним
  • Існує ризик, що українцям бракне місця для зберігання зерна, – президент Української зернової асоціації

  • Додати комментар
    Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Глава УЗА підрахував, скільки українського зерна можна вивезти Дунаєм

28 липень, Розділ Новини, переглядів 1 073





Горбачьов: «Рекорд був у травні – 2,2 млн тонн»

На сьогодні Україна відвантажує Дунаєм близько 2 млн тонн зернових та олійних на місяць. Рекорд же був у травні – 2,2 млн тонн. Про це в інтерв’ю «Главкому» розповів президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.

Як зазначає Горбачьов, план України полягає в тому, аби довести перевалку до 3 млн тонн на місяць.


Глава УЗА підрахував, скільки українського зерна можна вивезти Дунаєм

«Наразі Єврокомісія спілкується напряму з Румунією і з Україною і координує дії, як покращити цю роботу. Нагадаю, що є два входи і виходи до Дунаю: Сулина та українське гирло Бистре. Перш за все, Єврокомісія виділила гроші на навігаційне обладнання, яке поліпшить і пришвидшить навігацію по Сулині. Також додатково ми просили румунську сторону, щоб вони виділили більше лоцманів: вони їх навчають і з серпня ще додатково 30 лоцманів приступить до роботи. Як тільки вони це зроблять, канал працюватиме 24 години на добу. Думаю, що досягнути показника у 3 млн тонн можна буде уже у серпні, можливо, у вересні», – зауважив глава УЗА.

За словами президента Української зернової асоціації, основна задача – це збільшити пропускну здатність, тому ми ведемо перемовини про якірні стоянки, де хотіли б навантажувати кораблі.

«Я дуже переживаю, що порт Констанца буде не здатним переварити такий великий обсяг зерна з України. Його максимальна проєктна потужність складає 30 млн тонн на рік, але це за умов, якщо 365 діб на рік буде гарна погода. А так їхній рекорд, встановлений минулого року – 25 млн тонн зернових і олійних. Навряд вони зможуть суттєво більше додати – плюс-мінус один мільйон, але це вже несуттєво для України, яка збирається експортувати близько 40-50 млн тонн зернових та олійних», – каже глава УЗА.

Горбачьов розповів, що на зустрічі з Єврокомісією, міністр транспорту Румунії підтвердив про зведення якірної стоянки на території порту Констанца, де будуть навантажувати п’ять кораблів.

«Три розміром Handysize – 25-27 тис. тонн і два класи Panamax – до 70 тис. тонн. Десь з середини серпня ця стоянка має запрацювати, і в цей час ми зможемо збільшити оборотність наших річкових терміналів та барж на Дунаї. Тому що на сьогодні, коли баржі приходять до Констанци, вони стоять в очікуванні судна, яке буде пришвартоване до причалу. А так причалу буде не потрібно, судно нікому не заважатиме і процес навантаження відбуватиметься просто на якорі. Це має збільшити і пропускну здатність самої Констанци як порту, і додаткові можливості навантаження для України. У результаті ми б хотіли перевантажувати через дунайські порти близько 3,5-4 млн тонн на місяць», – каже глава УЗА.

Як зазначає президент Української зернової асоціації, організація якірної стоянки фактично безкоштовна та не потребує жодних інвестицій, окрім дозвільних документів.

«У планах також – якірні стоянки в румунських територіальних водах при виході з Сулини. Таким чином ми б зменшили шлях з наших портів до навантаження на судно і це б ще пришвидшило оборотність барж та терміналів. Ми змогли б використовувати не лише українські термінали, а й термінали Румунії (Галац) чи Молдови (Джурджулешти). У кращому випадку на побудову цих якірних стоянок піде місяці три. Але ми ніколи до цього ще не працювали з румунами, аби точно сказати, скільки часу це займе», – пояснив Горбачьов.

Нагадаємо, у період із серпня 2022 року по липень 2023 року діяла Чорноморська зернова ініціатива, яка дозволяла безпечно вивозити продовольство з портів Великої Одеси. Водночас Росія вийшла з угоди.

До слова, припинення роботи «зернового коридору» призведе до того, що експорт аграрної продукції з України у 2023 році буде на $2 млрд меншим, ніж він міг би бути. Водночас вся продукція на експорт буде вивезена іншими шляхами наступного року.

https://glavcom.ua





Схожі новини
  • Україна незабаром зможе наростити експорт зерна до 4,5 млн. тонн на місяць, але необхідно субсидувати логістику – УЗА
  • Пріоритет — в розвитку Дунаю. Прогнози та перспективи плану Б по експорту зерна
  • Україна в 2021 році може зібрати рекордний урожай зерна – прогноз
  • Експорт зернових і олійних нового врожаю вчергове стане рекордним
  • Існує ризик, що українцям бракне місця для зберігання зерна, – президент Української зернової асоціації

  • Додати комментар
    Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.