На поточному тижні відновилася тенденція зниження фрахту на перевезення зерна з глибоководних портів Одеси. Ставки транспортування з річкових портів Дунаю також суттєво впали.
Про це пише компанія Atria Brokers.
Станом на 16 листопада, ставки на перевезення кукурудзи коустерами 6000 т. з портів Рені та Ізмаїл у напрямку Севільї знизилися на 8-9USD/т – до 51-52USD/т, східного узбережжя Італії – 7-9 USD/т до 42-45USD/т, східного Середземномор’я – на 7-8USD/т до 40USD/т, Іспанії – на 7 USD/т до 48-49 USD/т,Ізраїлю – на 2-6 USD/т до 45-50 USD/т, Мармари– на 5USD/т до 30-31USD/т, східного узбережжя Греції – на 3 USD/т до 36-38USD/т.
Фрахт на перевезення кукурудзи хендісайзами до середземноморського узбережжя Іспанії знизився на 3-5USD/т до 45 USD/т, до східного узбережжя Італії – на 1-2 USD/т до 44 USD/т, до східного Середземномор’я – на 1-3 USD/т до 42 USD/т.
Слід відзначити, що більшість українських продавців вже законтрактовані до кінця грудня, що може послабити конкуренцію в сегменті хендісайзів. Крім того, після нещодавнього уповільнення експорту зерна збільшилася кількість вільних суден, що може послужити ще однією причиною зниження фрахтових ставок.
В свою чергу, фрахт на перевезення кукурудзи панамаксами з Одеси, Південного та Чорноморська у напрямку Китаю залишився без змін на рівні 60-62 USD/т. До Іспанії ставки становлять 42 USD/т.
Також без змін залишилися ставки на перевезення агропродукції баржами на Констанцу. Фрахт для кукурудзи становить 25-26 EUR/т, соняшнику – 41-42 EUR/т.