Укрзалізниця розпочала будівництво європейської колії Чоп-Ужгород – один із проектів стратегічної програми розвитку залізничної інфраструктури для інтеграції України до ЄС. 11 квітня у присутності премʼєр-міністра України Дениса Шмигаля та голови правління АТ «Укрзалізниця» Євгена Лященка відбулось укладання першої ланки рейкошпальної решітки нової євроколії.
«Сьогодні ми відкриваємо процес будівництва важливого проекту – створення першої євроколії від Чопа до Ужгорода. Цей проект дозволить підвищити комфорт не лише пасажирського сполучення та перерозподілити пасажирський потік, а й паралельно дасть нам нові логістичні можливості до вантажних перевезень, розвантажить автомобільні пункти пропуску. Ужгород стає першим обласним центром, який отримає сполучення з Європою колією європейського зразка», – наголосив Денис Шмигаль.
«Ми розпочали реалізацію проекту, зараз закінчуємо підготовчі роботи, й у травні розпочнеться основна стадія будівництва. Проектна документація та ТЕО були розроблені за кошти державного бюджету у 2021-2022 роках. Проект буде реалізовано за 50% грантового співфінансування фонду ЄС Connecting Europe Facility (CEF). Укрзалізниця отримала можливість реалізувати цей проект у результаті успішної участі у конкурсному відборі проектів CEF у 2022 році. Загальна сума проекту 1,3 млрд грн. Термін виконання проекту складає 14 місяців», – повідомив очільник Укрзалізниці Євген Лященко.
Проект передбачає:
Будівництво 22 км залізничної колії європейського стандарту.
Реконструкцію штучних споруд, об'єктів і мереж інженерного забезпечення.
Оснащення колії двостороннім напівавтоматичним блокуванням і пристроями мікропроцесорної диспетчерської централізації.
Реалізація проекту дозволить запустити прямі пасажирські маршрути по євроколії з Ужгорода до країн Європи, а також здійснювати пересадки з поїздів з усіх регіонів України для подальших подорожей країнами Європи.
Крім того, на наступному етапі планується проведення електрифікації нової європейської колії 1435 мм на дільниці Чоп – Ужгород. Євген Лященко повідомив, що Укрзалізниця подала заявку для участі в новому конкурсі проектів CEF на отримання грантового співфінансування.
Також планується проведення техніко-економічного обґрунтування можливого продовження євроколії від Ужгорода до Львова, що стане важливим кроком для приєднання Львова до двох Європейських Транспортних Коридорів TEN-T – Рейн-Дунайського та Середземноморського.
ІЦ УАК за матеріалами УЗ
agroconf.org