У рамках програми Європейського Союзу «Механізм «Сполучення Європи» (CEF) погоджено проект інтеграції залізничної системи України у транспортну систему ЄС. Проектну заявку 16 липня 2024 року було схвалено Координаційним Комітетом програми.
Цей проект передбачає вдосконалення залізничної мережі та розвиток колії 1435 мм для забезпечення технологічної сумісності та підвищення пропускної спроможності залізничної інфраструктури. Його загальний бюджет 85,91 млн євро, CEF надасть Укрзалізниці 42,95 млн євро.
«Україна продовжує свій євроінтеграційний шлях та має системну підтримку з боку ЄС. Так, CEF другий рік поспіль виділяє кошти на реалізацію стратегічних інфраструктурних проектів, які будуть спрямовані на розбудову євроколії на території України, завдяки чому зможемо відкривати нові пасажирські маршрути та нарощувати транзитний потенціал України», – розповів голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Лященко.У рамках зазначеної заявки планується реалізувати:
проектування реконструкції споруд залізниці з упровадженням колії 1435 мм на ділянці Чоп – Львів;
проектування реконструкції споруд залізниці з будівництвом колії 1435 мм та електрифікацією на ділянці Львів — Чернівці — Вадул-Сірет — Держкордон;
розробку стратегії реконструкції Львівського залізничного вузла з урахуванням перспектив розширення залізничної мережі колії шириною 1435 мм транс'європейської транспортної мережі (TEN-T) на території України;
проектування та будівництво колії 1435 мм з електрифікацією на дільниці Павлове-2 / Матьовце – Ужгород;
електрифікацію колії 1435 мм на ділянці Чоп – Ужгород.
CEF (Connecting Europe Facility) – це фонд Європейського Союзу, створений у 2014 році для інвестицій у транспортні, енергетичні, цифрові та телекомунікаційні проекти. Зокрема, це основний інструмент для фінансування розвитку Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T).
Нагадаємо, схвалено всі подані Україною проекти у рамках програми «Механізм «Сполучення Європи».
ІЦ УАК за матеріалами УЗ
agroconf.org