Експерти та бізнес-асоціації звинуватили "Укрзалізницю" у бажанні використати монопольне становище та підвищити тариф на вантажні перевезення на 37%.
Укрзалізниця користується своїм монопольним становищем і підвищує тарифи на вантажні перевезення, що призводить до значних втрат аграріїв. Єдиним виходом у цій ситуації є реформа компанії, та поява конкуренції. Про це заявив президент Української аграрної конфедерації (УАК) Леонід Козаченко, коментуючи ініціативу Укрзалізниці підвищити тариф на вантажі на 37%.
"Асоціація категорично проти підвищення вантажних тарифів. Чому у нас немає приватної тяги? Чому немає конкуренції? Чому монополія в державі? Для чого дали робити приватні вагони, якщо не можна поставити приватний буксир або локомотив? Чому? Укрзалізниця не може пояснити. Кажуть, що це буде небезпечно. Але чому в Європі немає цієї проблеми? Чому там приватні локомотиви і немає питань? Держава має у власності тільки магістральні лінії. А під’їзні колії, вагони і пасажирські, і товарні, локомотиви — приватні. Конкуренція! Сотні компаній конкурують між собою. Чому в Україні один монополіст?", - підкреслив Козаченко.
Він висловив переконання, що тільки реформою можна вирішити питання тарифоутворення на залізниці. Як приклад, він навів ЄС, де функціонують 319 приватних компаній-перевізників. Це створює жорстку конкуренцію, яка значно впливає на вартість послуг.
"Тоді У ЄС з’являється реальна ринкова вартість, а не монопольна, і тоді краще вони себе набагато в Європі почувають, ніж ми себе в Україні. Чому у нас цього немає? 319 перевізників в Європі – це на всі країни в Європі, в Європейському Союзі, якщо брати 27 країн, і тільки в двох країнах є державні компанії, які перевозять продукцію залізницею. Але в цих же країнах є і приватні. Решта 25 країн не мають жодної державної залізничної компанії, яка перевозить і пасажирів, і товари різні. В Україні монополія. Тому це є проблема", - резюмував Козаченко.
Як відомо, експерти та бізнес-асоціації звинуватили Укрзалізницю у бажанні використати монопольне становище та підвищити тариф на вантажні перевезення на 37%. Як заявили в Американській торгівельній палаті (ACC), крім тарифів, УЗ збирається збільшити вартість робіт і послуг, які пов’язані із перевезеннями, а також ставки плати за користування вагонами та контейнерами.
У свою чергу бізнес-спільнота попередила про критичну загрозу, яку становить це рішення для економіки України. У Дунайському пароплавстві заявили про зупинку флоту у разі підвищення тарифу, а завод АрселорМіттал Кривий Ріг попередив про ризик закриття заводу, де працює 20 тис. людей.
ІЦ УАК за матеріалами УНІАН
agroconf.org
Подальший розвиток АПК потребує створення інноваційних технологій виробництва, післязбиральної обробки та зберігання
Докладніше