Аграрний тиждень. Україна
АТУ»Новини»Україна просуває транспортну реформу, але ключові залізничні зміни ще попереду
АТУ»Новини»Україна просуває транспортну реформу, але ключові залізничні зміни ще попереду

    Україна просуває транспортну реформу, але ключові залізничні зміни ще попереду


    Україна просуває транспортну реформу, але ключові залізничні зміни ще попереду

    ЄС визнав, що країна зробила відчутний крок до інтеграції в європейський транспортний простір, але ключові елементи залізничної реформи ще залишаються на етапі підготовки. Про це йдеться у Звіті щодо прогресу України в межах Пакета розширення за 2025 рік, який опублікувала Єврокомісія.

    Про це повідомляє RAIL.insider.



    Залізнична реформа: закон є, але ще не ухвалений

    У документі зазначається, що Україна має «певний рівень підготовки» у сфері транспорту та «помірний прогрес» упродовж року. Головне досягнення — ухвалення Національної транспортної стратегії до 2030 року та стратегії розвитку прикордонної інфраструктури з ЄС і Молдовою.

    Проте найважливіше — нове законодавство для залізничного сектору — досі на підході. Єврокомісія прямо закликала Київ у найближчі місяці ухвалити:



    [b]закон про безпеку руху та інтероперабельність залізничного транспорту[/b];



    [b]закон про ринок залізничних перевезень[/b], який має відкрити конкуренцію та привести систему управління до європейських стандартів.

    Ці документи визначать подальшу долю реформ: розмежують функції управління інфраструктурою і перевезеннями, створять незалежного регулятора та національний орган безпеки, а також запровадять прозорі правила гри для приватних операторів.



    TEN-T: інтеграція у європейські мережі набирає обертів

    Єврокомісія позитивно оцінила кроки України з підготовки до інтеграції у транс’європейську транспортну мережу (TEN-T). У звіті наголошується, що Україна узгоджує свої транспортні плани з розширеною мережею TEN-T і розробляє плани щодо майбутньої інтероперабельності залізничної колії, тобто технічної сумісності з європейським стандартом 1435 мм. Також Єврокомісія відзначила продовження співпраці у межах ініціативи Solidarity Lanes, яка залишається ключовим каналом експорту української продукції через дунайські порти та залізничні переходи з ЄС.

    Водночас Брюссель закликає Україну прискорити реалізацію проєктів TEN-T, посилити інституційну спроможність органів, відповідальних за планування й адміністрування інвестицій, а також зосередитися на декарбонізації, цифровізації та усуненні вузьких місць на прикордонних переходах.



    Корпоративне управління залишається слабким місцем

    Єврокомісія звертає увагу на те, що управління національним залізничним перевізником залишається вразливим до політичного впливу, оскільки уряд продовжує втручатися у кадрові призначення, попри законодавчі зміни, що передбачають ухвалення таких рішень наглядовою радою.
    Також у звіті зазначається про ризики корупції у сфері закупівель та інвестиційних проєктів, що підриває довіру інвесторів і гальмує реформу корпоративного управління.



    Висновок

    Європейська комісія зафіксувала, що транспортна політика України розвивається у правильному напрямку, але темпи залізничних реформ поки що відстають від очікувань.

    «Україна демонструє відчутний прогрес у впровадженні транспортної політики ЄС, зокрема у сферах безпеки, інтероперабельності та сталих перевезень. Подальші реформи залізничного сектору матимуть ключове значення для її інтеграції до європейського ринку», — йдеться у Звіті Єврокомісії-2025.

    Від ухвалення базових законів, посилення корпоративного управління та практичного просування TEN-T залежатиме, наскільки швидко Україна стане повноцінною частиною європейської транспортної системи.



    Чому це важливо

    Звіт Європейської Комісії про розширення – це щорічна оцінка Єврокомісії виконання країною-кандидатом критеріїв членства, прогресу у проведенні реформ і наближенні до acquis communautaire (право ЄС). Це перший документ після завершення скринінгу українського законодавства та третій від початку процесу оцінювання. Отримані результати стали найкращими для України від початку участі у процесі розширення та свідчать про стійкий прогрес у впровадженні євроінтеграційних реформ.

    ЄС розробляє Звіт на основі інформації з різних джерел, зокрема на матеріалах, наданих Урядом України (два звіти-внески за рік), державами-членами ЄС, інформації від інституцій ЄС, а також інформації від різних міжнародних і неурядових організацій.

    [b]ІЦ УАК[/b] за матеріалами RAIL.insider

    agroconf.org





    Схожі новини
  • Інтеграція України до ЄС: Єврокомісія побачила хороший прогрес в агросекторі
  • Мінфін: У Звіті Єврокомісії відзначено значний прогрес України за переговорними розділами "Митний союз" та "Оподаткування"
  • Укрзалізниця отримала ліцензію залізничного перевізника у Польщі
  • Україна реалізує залізничні проекти розвитку на EUR4,5 млрд до 2030 року в рамках інтеграції в мережі TEN-T
  • Україна реалізує залізничні проєкти в межах інтеграції до мережі TEN-T на 4,5 млрд євро

  • Додати комментар
    Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Україна просуває транспортну реформу, але ключові залізничні зміни ще попереду

06 листопад, Розділ Новини, переглядів 3

Україна просуває транспортну реформу, але ключові залізничні зміни ще попереду

ЄС визнав, що країна зробила відчутний крок до інтеграції в європейський транспортний простір, але ключові елементи залізничної реформи ще залишаються на етапі підготовки. Про це йдеться у Звіті щодо прогресу України в межах Пакета розширення за 2025 рік, який опублікувала Єврокомісія.

Про це повідомляє RAIL.insider.



Залізнична реформа: закон є, але ще не ухвалений

У документі зазначається, що Україна має «певний рівень підготовки» у сфері транспорту та «помірний прогрес» упродовж року. Головне досягнення — ухвалення Національної транспортної стратегії до 2030 року та стратегії розвитку прикордонної інфраструктури з ЄС і Молдовою.

Проте найважливіше — нове законодавство для залізничного сектору — досі на підході. Єврокомісія прямо закликала Київ у найближчі місяці ухвалити:



[b]закон про безпеку руху та інтероперабельність залізничного транспорту[/b];



[b]закон про ринок залізничних перевезень[/b], який має відкрити конкуренцію та привести систему управління до європейських стандартів.

Ці документи визначать подальшу долю реформ: розмежують функції управління інфраструктурою і перевезеннями, створять незалежного регулятора та національний орган безпеки, а також запровадять прозорі правила гри для приватних операторів.



TEN-T: інтеграція у європейські мережі набирає обертів

Єврокомісія позитивно оцінила кроки України з підготовки до інтеграції у транс’європейську транспортну мережу (TEN-T). У звіті наголошується, що Україна узгоджує свої транспортні плани з розширеною мережею TEN-T і розробляє плани щодо майбутньої інтероперабельності залізничної колії, тобто технічної сумісності з європейським стандартом 1435 мм. Також Єврокомісія відзначила продовження співпраці у межах ініціативи Solidarity Lanes, яка залишається ключовим каналом експорту української продукції через дунайські порти та залізничні переходи з ЄС.

Водночас Брюссель закликає Україну прискорити реалізацію проєктів TEN-T, посилити інституційну спроможність органів, відповідальних за планування й адміністрування інвестицій, а також зосередитися на декарбонізації, цифровізації та усуненні вузьких місць на прикордонних переходах.



Корпоративне управління залишається слабким місцем

Єврокомісія звертає увагу на те, що управління національним залізничним перевізником залишається вразливим до політичного впливу, оскільки уряд продовжує втручатися у кадрові призначення, попри законодавчі зміни, що передбачають ухвалення таких рішень наглядовою радою.
Також у звіті зазначається про ризики корупції у сфері закупівель та інвестиційних проєктів, що підриває довіру інвесторів і гальмує реформу корпоративного управління.



Висновок

Європейська комісія зафіксувала, що транспортна політика України розвивається у правильному напрямку, але темпи залізничних реформ поки що відстають від очікувань.

«Україна демонструє відчутний прогрес у впровадженні транспортної політики ЄС, зокрема у сферах безпеки, інтероперабельності та сталих перевезень. Подальші реформи залізничного сектору матимуть ключове значення для її інтеграції до європейського ринку», — йдеться у Звіті Єврокомісії-2025.

Від ухвалення базових законів, посилення корпоративного управління та практичного просування TEN-T залежатиме, наскільки швидко Україна стане повноцінною частиною європейської транспортної системи.



Чому це важливо

Звіт Європейської Комісії про розширення – це щорічна оцінка Єврокомісії виконання країною-кандидатом критеріїв членства, прогресу у проведенні реформ і наближенні до acquis communautaire (право ЄС). Це перший документ після завершення скринінгу українського законодавства та третій від початку процесу оцінювання. Отримані результати стали найкращими для України від початку участі у процесі розширення та свідчать про стійкий прогрес у впровадженні євроінтеграційних реформ.

ЄС розробляє Звіт на основі інформації з різних джерел, зокрема на матеріалах, наданих Урядом України (два звіти-внески за рік), державами-членами ЄС, інформації від інституцій ЄС, а також інформації від різних міжнародних і неурядових організацій.

[b]ІЦ УАК[/b] за матеріалами RAIL.insider

agroconf.org





Схожі новини
  • Інтеграція України до ЄС: Єврокомісія побачила хороший прогрес в агросекторі
  • Мінфін: У Звіті Єврокомісії відзначено значний прогрес України за переговорними розділами "Митний союз" та "Оподаткування"
  • Укрзалізниця отримала ліцензію залізничного перевізника у Польщі
  • Україна реалізує залізничні проекти розвитку на EUR4,5 млрд до 2030 року в рамках інтеграції в мережі TEN-T
  • Україна реалізує залізничні проєкти в межах інтеграції до мережі TEN-T на 4,5 млрд євро

  • Додати комментар
    Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.