Аграрний тиждень. Україна
» » Україна повинна залишатися тракторобудівною державою
» » Україна повинна залишатися тракторобудівною державою

    Україна повинна залишатися тракторобудівною державою


                                                         Мы знаем: курит ли, пьет ли Чаплин,

                                                        Мы знаем Италии безрукие руины,

                                                        Мы знаем, как Дугласа галстук краплен,

                                                        А что мы знаем о лице Украины?

                                                                      В.В. Маяковский, «Долг Украине»

    І насправді, а що і чи все ми знаємо про себе?

    Маю на увазі недалеке минуле нашої країни і про книги з її історії. Я - про книги, хоча й про інші. Наприклад, «Інструкція по експлуатації та технічному обслуговуванню» тракторів виробництва Харківського тракторного заводу та інженерна підготовка фахівців агросектору.

    Маючи безпосереднє відношення до виробництва і реалізації продукції ХТЗ, скажу відверто: прикро чути від нашого споживача такі визначення нашої техніки, як «хатези», або ще краще - «хатезюки». На жаль, для багатьох Харківський тракторний завод ототожнюється, в першу чергу, з тракторами типу Т-150, перші зразки яких вийшли на поля ще у 70-роках минулого століття. Але ж потім, упродовж чотирьох десятиліть понад 700 тисяч ХТЗ виконували основний тягар сільгоспробіт на теренах колишнього Радянського Союзу!  

    Нині ще можна побачити на полях України та країн пострадянського простору представників Т-150, незважаючи на те, що частка цих машин у загальному обсязі виробництві заводу складає лише 20%. Висока ремонтопридатність і руки доброго господаря дозволяють використовувати цей трактор зверх всіх нормативних термінів експлуатації.

    Погоджуюсь, є недоліки, як і у всілякої техніки. Над ними працюємо. Але чим більше це робимо, тим більше розуміємо: наш основний недолік визначається в тому, що ми ще живі.

    Живі, бо не вдалося задавити нас на відміну від Харківського заводу тракторних двигунів і славнозвісного «Серпа і молота». Живі, бо розуміємо: Україна повинна залишатися тракторобудівною державою, навіть якщо цього вже дехто в країні і не бажає.

    Так, ми не досягли рівня Джон Дірів, але ж і Т-150 для нас - вчорашній день. Сьогодні на потоці - колісні та гусеничні трактори серій 170 та 180, випробування проходить техніка ХТЗ потужністю 220-240 к.с. Модернізована коробка передач, посилена навісна система, покращені умови праці тракториста в кабіні, кондиціонер, навігаційна система стали невід'ємною частиною трактору. І все ж інколи чуєш: «Хочу тільки Т-150!».

     - Чому?

    - Він дешевший.

    І ось тут хочу запитати: «Господаре! Де ж ваш головний інженер?». Був би він на місці, то підказав би: великі колеса з шинами 23,1R26 трактору ХТЗ-17221 у порівнянні з 21,3R24 трактору ХТЗ-150К-09 сприяють підвищенню вантажопід'ємності навісної системи на 20%, покращенню продуктивності праці на 15% та економії пального при тому ж двигуні ЯМЗ-236Д3 до 18%. А це значить, що при повному завантаженні трактора різниця в ціні між ХТЗ-17221 та ХТЗ-150К-09 зійде на нуль за рік експлуатації.

    Був би він на місці, то підказав би, що баластування трактора додатковим півторатонним вантажем на задню півраму дозволяє збільшити тягу трактору на 1,3 тонн. А що це дає? Запитайте у Шиленка О.І. (ФГ «Шиленко», Харківщина). Він – палкий прихильник білоруської техніки – згодився на полях свого господарства провести порівняльні випробування тракторів МТЗ-2022 зі свого боку та ХТЗ-17221-19 з боку тракторного заводу. Обидва трактори були закомплектовані білоруськими двигунами Д-260. Трактор ХТЗ-17221-19, забаластований вантажем 1,5 т, у роботі з семикорпусним плугом показав результат 2,85 га/год., при цьому витрати пального склали 13 л/га. Трактор МТЗ-2022 з шестикорпусним плугом показав, відповідно, результати 1,7 га/год. та 15,5 л/га. Щоб до цього прийти у своєму господарстві, треба відкрити «Інструкцію по експлуатації та технічному обслуговуванню 151К.00.000.-08ІЕ» на сторінці 94 й ознайомитися з розділом 6.10 «Баластування трактора».

    Був би на місці головний інженер, він підказав би господарю: якщо здвоювати колеса на тракторах ХТЗ, як це рекомендовано п.6.9 на сторінці 92 тієї ж книги, то при виконанні більшості сільгоспробіт можна зменшити ущільнення ґрунту вдвічі, підвищити продуктивність праці на 20%, зменшити витрати пального на 15-20%. Про це добре знає Попович В.С. (ТОВ «Амарант-Агро», Донецька обл.). Результати роботи його господарства свідчать слушнішне за все. Витрати пального при роботі трактора ХТЗ-17221 на здвоєних та одинарних колесах відповідно складають:

    - 1,5 л/га проти 2,0 л/га при боронуванні з ЗПГ24,

    - 5,2 л/га проти 6,0 л/га при культивації з КПС-8,

    - 3,8 л/га проти 4,7 л/га при дискуванні з БДТ-7.

          Як часто, їдучи шляхами України, ми бачимо стихійні точки продажу дизпалива. Знаєте, що то за дизпаливо? Це залишки від наших «надмірних» 25-30 л/га, про які так полюбляють говорити скептики. А був би на місці головний інженер, то підказав би господарю, що встановлення додаткового обладнання по контролю за витратами пального на трактор виробництва ХТЗ виллється йому в кошти, еквівалентні 500 л дизпалива, і економію в тоннах. А ще якщо візьмемо за правило завантажувати трактор ХТЗ-17221 шестикорпусним плугом, а не п’ятикорпусним (бо іншого немає), то витрати пального реально будуть на рівні 18 л/га, а продуктивність без варіантів сягне понад 2 га/год.

          Дуже хочу ще поговорити з вами про невикористані можливості. Та сподіваюсь, торкнемося цієї теми наступним разом.





    Схожі новини
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • №38 (250)
  • №35 (247
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Україна повинна залишатися тракторобудівною державою


                                                     Мы знаем: курит ли, пьет ли Чаплин,

                                                    Мы знаем Италии безрукие руины,

                                                    Мы знаем, как Дугласа галстук краплен,

                                                    А что мы знаем о лице Украины?

                                                                  В.В. Маяковский, «Долг Украине»

І насправді, а що і чи все ми знаємо про себе?

Маю на увазі недалеке минуле нашої країни і про книги з її історії. Я - про книги, хоча й про інші. Наприклад, «Інструкція по експлуатації та технічному обслуговуванню» тракторів виробництва Харківського тракторного заводу та інженерна підготовка фахівців агросектору.

Маючи безпосереднє відношення до виробництва і реалізації продукції ХТЗ, скажу відверто: прикро чути від нашого споживача такі визначення нашої техніки, як «хатези», або ще краще - «хатезюки». На жаль, для багатьох Харківський тракторний завод ототожнюється, в першу чергу, з тракторами типу Т-150, перші зразки яких вийшли на поля ще у 70-роках минулого століття. Але ж потім, упродовж чотирьох десятиліть понад 700 тисяч ХТЗ виконували основний тягар сільгоспробіт на теренах колишнього Радянського Союзу!  

Нині ще можна побачити на полях України та країн пострадянського простору представників Т-150, незважаючи на те, що частка цих машин у загальному обсязі виробництві заводу складає лише 20%. Висока ремонтопридатність і руки доброго господаря дозволяють використовувати цей трактор зверх всіх нормативних термінів експлуатації.

Погоджуюсь, є недоліки, як і у всілякої техніки. Над ними працюємо. Але чим більше це робимо, тим більше розуміємо: наш основний недолік визначається в тому, що ми ще живі.

Живі, бо не вдалося задавити нас на відміну від Харківського заводу тракторних двигунів і славнозвісного «Серпа і молота». Живі, бо розуміємо: Україна повинна залишатися тракторобудівною державою, навіть якщо цього вже дехто в країні і не бажає.

Так, ми не досягли рівня Джон Дірів, але ж і Т-150 для нас - вчорашній день. Сьогодні на потоці - колісні та гусеничні трактори серій 170 та 180, випробування проходить техніка ХТЗ потужністю 220-240 к.с. Модернізована коробка передач, посилена навісна система, покращені умови праці тракториста в кабіні, кондиціонер, навігаційна система стали невід'ємною частиною трактору. І все ж інколи чуєш: «Хочу тільки Т-150!».

 - Чому?

- Він дешевший.

І ось тут хочу запитати: «Господаре! Де ж ваш головний інженер?». Був би він на місці, то підказав би: великі колеса з шинами 23,1R26 трактору ХТЗ-17221 у порівнянні з 21,3R24 трактору ХТЗ-150К-09 сприяють підвищенню вантажопід'ємності навісної системи на 20%, покращенню продуктивності праці на 15% та економії пального при тому ж двигуні ЯМЗ-236Д3 до 18%. А це значить, що при повному завантаженні трактора різниця в ціні між ХТЗ-17221 та ХТЗ-150К-09 зійде на нуль за рік експлуатації.

Був би він на місці, то підказав би, що баластування трактора додатковим півторатонним вантажем на задню півраму дозволяє збільшити тягу трактору на 1,3 тонн. А що це дає? Запитайте у Шиленка О.І. (ФГ «Шиленко», Харківщина). Він – палкий прихильник білоруської техніки – згодився на полях свого господарства провести порівняльні випробування тракторів МТЗ-2022 зі свого боку та ХТЗ-17221-19 з боку тракторного заводу. Обидва трактори були закомплектовані білоруськими двигунами Д-260. Трактор ХТЗ-17221-19, забаластований вантажем 1,5 т, у роботі з семикорпусним плугом показав результат 2,85 га/год., при цьому витрати пального склали 13 л/га. Трактор МТЗ-2022 з шестикорпусним плугом показав, відповідно, результати 1,7 га/год. та 15,5 л/га. Щоб до цього прийти у своєму господарстві, треба відкрити «Інструкцію по експлуатації та технічному обслуговуванню 151К.00.000.-08ІЕ» на сторінці 94 й ознайомитися з розділом 6.10 «Баластування трактора».

Був би на місці головний інженер, він підказав би господарю: якщо здвоювати колеса на тракторах ХТЗ, як це рекомендовано п.6.9 на сторінці 92 тієї ж книги, то при виконанні більшості сільгоспробіт можна зменшити ущільнення ґрунту вдвічі, підвищити продуктивність праці на 20%, зменшити витрати пального на 15-20%. Про це добре знає Попович В.С. (ТОВ «Амарант-Агро», Донецька обл.). Результати роботи його господарства свідчать слушнішне за все. Витрати пального при роботі трактора ХТЗ-17221 на здвоєних та одинарних колесах відповідно складають:

- 1,5 л/га проти 2,0 л/га при боронуванні з ЗПГ24,

- 5,2 л/га проти 6,0 л/га при культивації з КПС-8,

- 3,8 л/га проти 4,7 л/га при дискуванні з БДТ-7.

      Як часто, їдучи шляхами України, ми бачимо стихійні точки продажу дизпалива. Знаєте, що то за дизпаливо? Це залишки від наших «надмірних» 25-30 л/га, про які так полюбляють говорити скептики. А був би на місці головний інженер, то підказав би господарю, що встановлення додаткового обладнання по контролю за витратами пального на трактор виробництва ХТЗ виллється йому в кошти, еквівалентні 500 л дизпалива, і економію в тоннах. А ще якщо візьмемо за правило завантажувати трактор ХТЗ-17221 шестикорпусним плугом, а не п’ятикорпусним (бо іншого немає), то витрати пального реально будуть на рівні 18 л/га, а продуктивність без варіантів сягне понад 2 га/год.

      Дуже хочу ще поговорити з вами про невикористані можливості. Та сподіваюсь, торкнемося цієї теми наступним разом.





Схожі новини
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • №38 (250)
  • №35 (247
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.