Аграрний тиждень. Україна

    Другий хліб


    Серед сільськогосподарських культур важко знайти таку, яка б могла зрівнятися з картоплею за універсальністю використання. З неї виробляють крохмаль, спирт, сировину, з якої одержують вітаміни, молочну кислоту, оцет, чимало інших продуктів.

    За обсягами виробництва улюбленого коренеплода наша країна займає п’яте місце у світі після Китаю, Росії, Польщі та США. В 2007 році на частку України припадало 5,6% її світового виробництва. На сьогоднішньому етапі розвитку країни для більшості населення картопля стала гарантом продовольчої безпеки.
    Відомо, що українська кухня, основу якої у більшості становить картопля, користується популярністю не лише в нашій країні, а й далеко за її межами. Кухарі нараховують тисячі рецептів смачних страв з картоплі, які просто приготувати. За світовими даними, картопля посідає п’яте місце за кількістю енергії в харчуванні людини після пшениці, кукурудзи, рису і ячменю.
    В Україні з повагою картоплю називають «другим хлібом». Завдяки своїм смаковим якостям вона належить до таких небагатьох продуктів харчування, які на відміну від інших страв, навіть при частому або й щоденному вживанні не набридають і не приїдаються.
    Чимало гарних слів і характеристик можна пригадати, говорячи про овочі.
    Не секрет, що перехід галузей овочівництва та картоплярства на ринкові умови супроводжується суттєвим зменшенням виробництва продуктів у суспільному секторі та збільшенням його в особистих селянських господарствах. Так, якщо у 1990 році господарства суспільного сектору виробляли 71% овочевої продукції, а 29% - у підсобних господарствах, то з 2006 року навпаки, у особистих господарствах населення - 90%, а 10% - у господарствах суспільного сектору. Картоплі відповідно 98% і 2%.
    Але при цьому треба відзначити, що за останні роки сільгоспвиробники освоїли інтенсивні технології виробництва овочів і картоплі, почали використовувати якісне насіння і садивний матеріал, ефективні добрива та засоби захисту рослин. Це призвело до збільшення обсягів виробництва. Завдяки інтенсифікації також спостерігається розвиток і упорядкування ринку споживання.
    Сьогодні на ринку плодоовочевої продукції працюють такі крупні виробники як група компаній «Верес», ДП «Уманський консервний завод» - Черкаська область; у Львівській області - СП «Дрогобицький консервний комбінат», у Закарпатті - Мукачівський консервний комбінат, у Одеській - компанія «Вітмарк - Україна», ЗАТ «Одеський консервний завод», у Миколаївській - ТОВ «Агрофірма Корнацького», ЗАТ «Болгарка», у Запорізькій - фермерські господарства «Лідер», «Таврія Скіф», «Дунай», «Алека», у Київській - науково-дослідний АК «Пуща Водиця» , СГК «Рубежівський», ВАТ комбінат «Тепличний» та інші.
    Торік сільгоспвиробники отримали 6,3 тис. т овочів із середньою врожайністю 44 ц/га і 19 млн. т картоплі при урожайності 131 ц/га.
    Відомо, що основним фактором у 2007 році, який призвів до недобору картоплі і овочевої продукції, були несприятливі погодні умови весни та літа. Але ж за кілька минулих років відбулися кількісні та якісні зміни в процесах виробництва та маркетингу овочів. Тож підвищуються показники якості, розширюється асортимент виробництва овочів і картоплі зокрема. Також збільшується кількість споживачів, розвиваються нові канали збуту продукції.
    Важливу роль у територіальному розподілі продукції та у формуванні ціни на овочеву продукцію відіграє система її збуту. В Україні за останні роки спостерігається тенденція до збільшення кількості приватних оптових ринків, яких на сьогодні нараховується більше 20.
    Створення системи оптових ринків сільгосппродукції із розрахунку хоча б одного на область дозволить вивести 20-З0% вирощеної продукції з тіньового на прозорий ринок.
    За інформацією фахівців аграрного ринку, площі під овочами і картоплею в найближчі 2-3 роки зростатимуть, як і їх врожайність, за рахунок широкого використання інтенсивних технологій. На користь такого сценарію розвитку ринку свідчить висока рентабельність овочевої продукції, що посприяє залученню інвестицій, а отже і появі нових виробників.
    Асоціація «Укровочкартоплепром»





    Схожі новини
  • Обсяги виробництва овочів в Україні перевищують потреби населення, - Мінекономрозвитку
  • Останніми тижнями спостерігається поступове зниження цін на овочі
  • У минулому році Україна наростила експорт овочів на 20% та зменшила імпорт на 40%
  • Ще 7 великих оптових ринків сільгосппродукції збудують по всій Україні
  • Фермери і одноосібники виробляють 98% картоплі в Україні – експерт

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Другий хліб


Серед сільськогосподарських культур важко знайти таку, яка б могла зрівнятися з картоплею за універсальністю використання. З неї виробляють крохмаль, спирт, сировину, з якої одержують вітаміни, молочну кислоту, оцет, чимало інших продуктів.

За обсягами виробництва улюбленого коренеплода наша країна займає п’яте місце у світі після Китаю, Росії, Польщі та США. В 2007 році на частку України припадало 5,6% її світового виробництва. На сьогоднішньому етапі розвитку країни для більшості населення картопля стала гарантом продовольчої безпеки.
Відомо, що українська кухня, основу якої у більшості становить картопля, користується популярністю не лише в нашій країні, а й далеко за її межами. Кухарі нараховують тисячі рецептів смачних страв з картоплі, які просто приготувати. За світовими даними, картопля посідає п’яте місце за кількістю енергії в харчуванні людини після пшениці, кукурудзи, рису і ячменю.
В Україні з повагою картоплю називають «другим хлібом». Завдяки своїм смаковим якостям вона належить до таких небагатьох продуктів харчування, які на відміну від інших страв, навіть при частому або й щоденному вживанні не набридають і не приїдаються.
Чимало гарних слів і характеристик можна пригадати, говорячи про овочі.
Не секрет, що перехід галузей овочівництва та картоплярства на ринкові умови супроводжується суттєвим зменшенням виробництва продуктів у суспільному секторі та збільшенням його в особистих селянських господарствах. Так, якщо у 1990 році господарства суспільного сектору виробляли 71% овочевої продукції, а 29% - у підсобних господарствах, то з 2006 року навпаки, у особистих господарствах населення - 90%, а 10% - у господарствах суспільного сектору. Картоплі відповідно 98% і 2%.
Але при цьому треба відзначити, що за останні роки сільгоспвиробники освоїли інтенсивні технології виробництва овочів і картоплі, почали використовувати якісне насіння і садивний матеріал, ефективні добрива та засоби захисту рослин. Це призвело до збільшення обсягів виробництва. Завдяки інтенсифікації також спостерігається розвиток і упорядкування ринку споживання.
Сьогодні на ринку плодоовочевої продукції працюють такі крупні виробники як група компаній «Верес», ДП «Уманський консервний завод» - Черкаська область; у Львівській області - СП «Дрогобицький консервний комбінат», у Закарпатті - Мукачівський консервний комбінат, у Одеській - компанія «Вітмарк - Україна», ЗАТ «Одеський консервний завод», у Миколаївській - ТОВ «Агрофірма Корнацького», ЗАТ «Болгарка», у Запорізькій - фермерські господарства «Лідер», «Таврія Скіф», «Дунай», «Алека», у Київській - науково-дослідний АК «Пуща Водиця» , СГК «Рубежівський», ВАТ комбінат «Тепличний» та інші.
Торік сільгоспвиробники отримали 6,3 тис. т овочів із середньою врожайністю 44 ц/га і 19 млн. т картоплі при урожайності 131 ц/га.
Відомо, що основним фактором у 2007 році, який призвів до недобору картоплі і овочевої продукції, були несприятливі погодні умови весни та літа. Але ж за кілька минулих років відбулися кількісні та якісні зміни в процесах виробництва та маркетингу овочів. Тож підвищуються показники якості, розширюється асортимент виробництва овочів і картоплі зокрема. Також збільшується кількість споживачів, розвиваються нові канали збуту продукції.
Важливу роль у територіальному розподілі продукції та у формуванні ціни на овочеву продукцію відіграє система її збуту. В Україні за останні роки спостерігається тенденція до збільшення кількості приватних оптових ринків, яких на сьогодні нараховується більше 20.
Створення системи оптових ринків сільгосппродукції із розрахунку хоча б одного на область дозволить вивести 20-З0% вирощеної продукції з тіньового на прозорий ринок.
За інформацією фахівців аграрного ринку, площі під овочами і картоплею в найближчі 2-3 роки зростатимуть, як і їх врожайність, за рахунок широкого використання інтенсивних технологій. На користь такого сценарію розвитку ринку свідчить висока рентабельність овочевої продукції, що посприяє залученню інвестицій, а отже і появі нових виробників.
Асоціація «Укровочкартоплепром»





Схожі новини
  • Обсяги виробництва овочів в Україні перевищують потреби населення, - Мінекономрозвитку
  • Останніми тижнями спостерігається поступове зниження цін на овочі
  • У минулому році Україна наростила експорт овочів на 20% та зменшила імпорт на 40%
  • Ще 7 великих оптових ринків сільгосппродукції збудують по всій Україні
  • Фермери і одноосібники виробляють 98% картоплі в Україні – експерт

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.