Аграрний тиждень. Україна
» » » БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД
» » » БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

    БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД


    Як свідчить статистика, за минулий рік внаслідок аварій на українських автошляхах загинуло понад 7 тисяч і травмовано майже 56 тисяч громадян.
    Загалом українські дороги забирають щорічно у 3-8 разів більше життів, аніж автошляхи країн ЄС. Ці вкрай тривожні цифри свідчать про те, що проблема потребує невідкладної уваги й якнайшвидшого розв’язання.
    Зважаючи на це, у нашій країні створено Всеукраїнську громадську організацію „Асоціація безпеки дорожнього руху”, головною метою якої є боротьба з дорожньо-транспортними пригодами. Координаційну раду асоціації, яка визначатиме напрямки діяльності, стратегію, контролюватиме реалізацію планів, очолив народний депутат України, генерал-лейтенант Олександр Скибінецький. Президентом об’єднання став голова правління ЗАТ “Український страховий дім” Михайло Берлін.

    БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

    Треба зазначити, що створенню ВГО „Асоціація безпеки дорожнього руху” передувало ретельне вивчення кращого досвіду організації цієї справи в країнах Європи. Ініціативна група на чолі з Михайлом Берліним побувала в Тунісі, де взяла участь у п’ятому Міжнародному фестивалі з питань безпеки дорожнього руху, проведеному Міжнародною організацією безпеки дорожнього руху (МОПДП), відомою у світі як РRI. Пропонуємо нашим читачам інтерв’ю з президентом цієї впливової міжнародної організації Юпом ГУСОМ.
    - Коли створена Міжнародна організація безпеки дорожнього руху (PRI) (La Prévention Rouière Internationale) і які її головні завдання?
    - PRI була створена ще в 1959 році і є провідною всесвітньою організацією в галузі безпеки дорожнього руху. Один із головних напрямків її роботи – підтримка й проведення освітніх та інформаційних кампаній з безпеки дорожнього руху. Членами цього всесвітнього об’єднання є національні асоціації, науково-дослідні інститути, інші організації й окремі особи, які своєю діяльністю сприяють поліпшенню безпеки руху. Головний офіс PRI розташований у місті Хайден, що в Голландії. Метою організації є обмін досвідом та передача накопичених знань про безпеку водіїв і пішоходів, а також створення осередків там, де їх ще немає.
    Тому ми раді, що в такій великій центральноєвропейській державі, як Україна, найближчим часом також діятиме громадська організація безпеки дорожнього руху, готові допомогти її становленню і приєднанню до PRI. Бо поділитись найкращим досвідом, навчити молоді об’єднання працювати системно й ефективно, досягаючи успіхів, – пріоритетне завдання РRI.
    Про те, що нам вдається це роботи, свідчать, зокрема, результати діяльності асоціацій Польщі, Чехії, Угорщини, Словенії, Хорватії, Сербії, Румунії, Словаччини. Тобто країн колишнього соціалістичного табору, де відповідні організації створені порівняно недавно, але, ставши членами PRI й отримавши нашу реальну підтримку, ці молоді об’єднання почали суттєво впливати на поліпшення ситуації на дорогах у своїх країнах.
    Загалом усі асоціації, що входять до Міжнародної організації по запобіганню дорожнім пригодам, справді дуже зацікавлені у поліпшенні ситуації на дорогах. І не лише в своїх країнах, а й, так би мовити, на спільному просторі. Адже світ дедалі активніше інтегрується, відкриваючи кордони. Тому треба, щоб уся велика міжнародна магістраль, яка складається з тисяч національних доріг, була безпечною. Водночас з розбудовою та впорядкуванням автотрас, оптимізацією роботи служб, які контролюють рух на автошляхах, потрібно значну увагу приділяти навчанню водіїв, усвідомленню ними відповідальності за безпеку на дорозі.
    Тому, власне, одним з найважливіших напрямків діяльності PRI є поширення кращого досвіду роботи шкіл, які навчають водіїв.
    За офіційною статистикою в усьому світі групу найвищого ризику становлять водії-початківці, яким переважно по 18-24 роки. І нещасні випадки на дорозі стоять на першому місці у списку причин смертності серед молодих людей. Оскільки у них ще немає належного водійського досвіду, зате є чималі амбіції та потяг до екстримальної їзди на високих швидкостях. Тому школи, де вчать кермувати, мають звертати на це особливу увагу й наголошувати на можливих сумних наслідках такого екстриму.

    БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД


    - Окрім PRI, Ви очолюєте також Нідерландську асоціацію з безпеки дорожнього руху. Ситуацію на дорогах у Вашій країні можна назвати зразковою. Завдяки чому цього досягнуто?
    - Насамперед ми намагаємось прищеплювати культуру кермування й поведінки на дорогах з наймолодшого віку. Про це говорять на уроках у загальноосвітніх школах, на батьківських зборах. Бо приклад батьків чи не головний у вихованні дітей, зокрема й щодо дотримання правил дорожнього руху. Ось я, як батько чотирьох дітей і дідусь трьох онуків, стараюсь бути для всіх взірцем, намагаюсь ніколи не порушувати правила дорожнього руху і вважаю, що людина має поводитись толерантно і в сім’ї, і на роботі, і на дорозі. Таку позицію я відстоював, працюючи директором департаменту з безпеки на дорогах Міністерства транспорту Нідерландів і віце-президентом PRI. А очоливши торік цю потужну організацію, я ще більше впевнився у тому, що спільними зусиллями ми можемо зробити автошляхи безпечними. Це справа і урядів країн, і асоціацій, і кожного громадянина. Адже йдеться про безпеку найціннішого – життя.
    Загалом у більшості європейських країн підготовці водіїв приділяють значну увагу. Усі школи з року в рік вдосконалюють систему навчання водіїв. У Нідерландах, приміром, сьогодні серйозно працюють над програмами, які переконують у шкідливості алкоголю за кермом, у обов’язковості користування ременем безпеки… Програми створюють Міністерство транспорту спільно з науковцями і фахівцями нашої асоціації, якій торік виповнилося 75 років. Нашу асоціацію було засновано в 1932 році людьми, небайдужими до долі найуразливіших учасників дорожнього руху – дітей та людей похилого віку, а також пішоходів і велосипедистів. Нині в асоціації працює 80 професіоналів і 5000 добровольців, тобто громадян, яких ми залучили до важливої справи забезпечення безаварійного руху на дорогах. До речі, у дні, коли починається навчання в загальноосвітніх і вищих школах, а також у свята на вулицях нідерландських міст і сіл працює близько 30 тисяч таких добровольців. І в цьому, на моє переконання, наша сила. Бо порядок буде лише тоді, коли його наводитимуть усі, коли не буде байдужих до порушників на дорогах, коли і водії, і пішоходи поважатимуть правила.

    БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

    - А як співпрацює Нідерландська асоціація з безпеки дорожнього руху з Урядом?
    - Дуже тісно, бо міністр транспорту є координатором нашої діяльності. Двічі на рік ми з ним зустрічаємось і обговорюємо результати діяльності асоціації. Маємо добрий зв’язок з провінціями, муніципальними комітетами, автомобільними клубами і всіма організаціями, які тим чи іншим чином задіяні у цій сфері.
    Додам, що фінансування асоціації на 50 відсотків здійснюється Міністерством транспорту Нідерландів. Решта коштів – проектне фінансування, внески членів асоціації, яких маємо 60 тисяч, спонсорська підтримка тощо.
    Тому Асоціація безпеки дорожнього руху України також має заручитися підтримкою Уряду. Адже престиж держави починається з порядку на дорогах. Для України це актуально ще й тому, що у вас проходитиме Євро-2012. А це дуже відповідальна подія, яка потребує адекватної підготовки.
    Зоя КРАСНОДЕМСЬКА





    Схожі новини
  • Міжнародна конференція з питань безпеки пішоходів і велосипедистів.
  • ТИЖДЕНЬ ПІШОХОДА ЗАКІНЧИВСЯ. ТУРБОТА ПРО НЬОГО МАЄ ПРОДОВЖУВАТИСЯ
  • Крок на шляху до поліпшення ситуації на дорогах країни
  • Зробити дорожній рух безпечнішим
  • ЛІТО НА КОЛЕСАХ: ЗРУЧНОСТІ ТА НЕБЕЗПЕКИ

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД


Як свідчить статистика, за минулий рік внаслідок аварій на українських автошляхах загинуло понад 7 тисяч і травмовано майже 56 тисяч громадян.
Загалом українські дороги забирають щорічно у 3-8 разів більше життів, аніж автошляхи країн ЄС. Ці вкрай тривожні цифри свідчать про те, що проблема потребує невідкладної уваги й якнайшвидшого розв’язання.
Зважаючи на це, у нашій країні створено Всеукраїнську громадську організацію „Асоціація безпеки дорожнього руху”, головною метою якої є боротьба з дорожньо-транспортними пригодами. Координаційну раду асоціації, яка визначатиме напрямки діяльності, стратегію, контролюватиме реалізацію планів, очолив народний депутат України, генерал-лейтенант Олександр Скибінецький. Президентом об’єднання став голова правління ЗАТ “Український страховий дім” Михайло Берлін.

БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

Треба зазначити, що створенню ВГО „Асоціація безпеки дорожнього руху” передувало ретельне вивчення кращого досвіду організації цієї справи в країнах Європи. Ініціативна група на чолі з Михайлом Берліним побувала в Тунісі, де взяла участь у п’ятому Міжнародному фестивалі з питань безпеки дорожнього руху, проведеному Міжнародною організацією безпеки дорожнього руху (МОПДП), відомою у світі як РRI. Пропонуємо нашим читачам інтерв’ю з президентом цієї впливової міжнародної організації Юпом ГУСОМ.
- Коли створена Міжнародна організація безпеки дорожнього руху (PRI) (La Prévention Rouière Internationale) і які її головні завдання?
- PRI була створена ще в 1959 році і є провідною всесвітньою організацією в галузі безпеки дорожнього руху. Один із головних напрямків її роботи – підтримка й проведення освітніх та інформаційних кампаній з безпеки дорожнього руху. Членами цього всесвітнього об’єднання є національні асоціації, науково-дослідні інститути, інші організації й окремі особи, які своєю діяльністю сприяють поліпшенню безпеки руху. Головний офіс PRI розташований у місті Хайден, що в Голландії. Метою організації є обмін досвідом та передача накопичених знань про безпеку водіїв і пішоходів, а також створення осередків там, де їх ще немає.
Тому ми раді, що в такій великій центральноєвропейській державі, як Україна, найближчим часом також діятиме громадська організація безпеки дорожнього руху, готові допомогти її становленню і приєднанню до PRI. Бо поділитись найкращим досвідом, навчити молоді об’єднання працювати системно й ефективно, досягаючи успіхів, – пріоритетне завдання РRI.
Про те, що нам вдається це роботи, свідчать, зокрема, результати діяльності асоціацій Польщі, Чехії, Угорщини, Словенії, Хорватії, Сербії, Румунії, Словаччини. Тобто країн колишнього соціалістичного табору, де відповідні організації створені порівняно недавно, але, ставши членами PRI й отримавши нашу реальну підтримку, ці молоді об’єднання почали суттєво впливати на поліпшення ситуації на дорогах у своїх країнах.
Загалом усі асоціації, що входять до Міжнародної організації по запобіганню дорожнім пригодам, справді дуже зацікавлені у поліпшенні ситуації на дорогах. І не лише в своїх країнах, а й, так би мовити, на спільному просторі. Адже світ дедалі активніше інтегрується, відкриваючи кордони. Тому треба, щоб уся велика міжнародна магістраль, яка складається з тисяч національних доріг, була безпечною. Водночас з розбудовою та впорядкуванням автотрас, оптимізацією роботи служб, які контролюють рух на автошляхах, потрібно значну увагу приділяти навчанню водіїв, усвідомленню ними відповідальності за безпеку на дорозі.
Тому, власне, одним з найважливіших напрямків діяльності PRI є поширення кращого досвіду роботи шкіл, які навчають водіїв.
За офіційною статистикою в усьому світі групу найвищого ризику становлять водії-початківці, яким переважно по 18-24 роки. І нещасні випадки на дорозі стоять на першому місці у списку причин смертності серед молодих людей. Оскільки у них ще немає належного водійського досвіду, зате є чималі амбіції та потяг до екстримальної їзди на високих швидкостях. Тому школи, де вчать кермувати, мають звертати на це особливу увагу й наголошувати на можливих сумних наслідках такого екстриму.

БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД


- Окрім PRI, Ви очолюєте також Нідерландську асоціацію з безпеки дорожнього руху. Ситуацію на дорогах у Вашій країні можна назвати зразковою. Завдяки чому цього досягнуто?
- Насамперед ми намагаємось прищеплювати культуру кермування й поведінки на дорогах з наймолодшого віку. Про це говорять на уроках у загальноосвітніх школах, на батьківських зборах. Бо приклад батьків чи не головний у вихованні дітей, зокрема й щодо дотримання правил дорожнього руху. Ось я, як батько чотирьох дітей і дідусь трьох онуків, стараюсь бути для всіх взірцем, намагаюсь ніколи не порушувати правила дорожнього руху і вважаю, що людина має поводитись толерантно і в сім’ї, і на роботі, і на дорозі. Таку позицію я відстоював, працюючи директором департаменту з безпеки на дорогах Міністерства транспорту Нідерландів і віце-президентом PRI. А очоливши торік цю потужну організацію, я ще більше впевнився у тому, що спільними зусиллями ми можемо зробити автошляхи безпечними. Це справа і урядів країн, і асоціацій, і кожного громадянина. Адже йдеться про безпеку найціннішого – життя.
Загалом у більшості європейських країн підготовці водіїв приділяють значну увагу. Усі школи з року в рік вдосконалюють систему навчання водіїв. У Нідерландах, приміром, сьогодні серйозно працюють над програмами, які переконують у шкідливості алкоголю за кермом, у обов’язковості користування ременем безпеки… Програми створюють Міністерство транспорту спільно з науковцями і фахівцями нашої асоціації, якій торік виповнилося 75 років. Нашу асоціацію було засновано в 1932 році людьми, небайдужими до долі найуразливіших учасників дорожнього руху – дітей та людей похилого віку, а також пішоходів і велосипедистів. Нині в асоціації працює 80 професіоналів і 5000 добровольців, тобто громадян, яких ми залучили до важливої справи забезпечення безаварійного руху на дорогах. До речі, у дні, коли починається навчання в загальноосвітніх і вищих школах, а також у свята на вулицях нідерландських міст і сіл працює близько 30 тисяч таких добровольців. І в цьому, на моє переконання, наша сила. Бо порядок буде лише тоді, коли його наводитимуть усі, коли не буде байдужих до порушників на дорогах, коли і водії, і пішоходи поважатимуть правила.

БЕЗПЕКА НА ДОРОГАХ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

- А як співпрацює Нідерландська асоціація з безпеки дорожнього руху з Урядом?
- Дуже тісно, бо міністр транспорту є координатором нашої діяльності. Двічі на рік ми з ним зустрічаємось і обговорюємо результати діяльності асоціації. Маємо добрий зв’язок з провінціями, муніципальними комітетами, автомобільними клубами і всіма організаціями, які тим чи іншим чином задіяні у цій сфері.
Додам, що фінансування асоціації на 50 відсотків здійснюється Міністерством транспорту Нідерландів. Решта коштів – проектне фінансування, внески членів асоціації, яких маємо 60 тисяч, спонсорська підтримка тощо.
Тому Асоціація безпеки дорожнього руху України також має заручитися підтримкою Уряду. Адже престиж держави починається з порядку на дорогах. Для України це актуально ще й тому, що у вас проходитиме Євро-2012. А це дуже відповідальна подія, яка потребує адекватної підготовки.
Зоя КРАСНОДЕМСЬКА





Схожі новини
  • Міжнародна конференція з питань безпеки пішоходів і велосипедистів.
  • ТИЖДЕНЬ ПІШОХОДА ЗАКІНЧИВСЯ. ТУРБОТА ПРО НЬОГО МАЄ ПРОДОВЖУВАТИСЯ
  • Крок на шляху до поліпшення ситуації на дорогах країни
  • Зробити дорожній рух безпечнішим
  • ЛІТО НА КОЛЕСАХ: ЗРУЧНОСТІ ТА НЕБЕЗПЕКИ

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.