Аграрний тиждень. Україна
» » З висоти пташиного польоту
» » З висоти пташиного польоту

    З висоти пташиного польоту


    Нарешті народні обранці звернули увагу на таку важливу галузь як літакобудування. Парламент дозволив здійснювати державні закупівлі при виробництві авіатехніки без тендерів. Відповідний закон, на прохання Голови Верховної Ради України Володимира Литвина, підтримало 320 парламентарів.

     

    Як зазначив нардеп Ярослав Сухий, «…вже розпочалось випробування і виробництво українських вертольотів з українськими двигунами, з українськими комплектуючими на заводі у Вінниці. Та робота підприємств, що проводять модернізацію виробництва літаків та гелікоптерів, поки що значною мірою залежить від потреб зовнішнього ринку».

    Законопроект суттєво позначиться і на подальшому розвитку повітряних суден, які нині обслуговують спортивні федерації, аграріїв та лісництва. Втім, мала авіація в Україні поступово набирає обертів. Нове життя гвинтокрилам та АН-2 дають два українські підприємства – у Дніпропетровську та Вінниці. Авіазаводи цих міст нині випускають у небо переобладнані та відреставровані МІ-2 та АН-2.

    Незабаром тут планують створити абсолютно новий український вертоліт, з більш потужним двигуном. На думку авіаторів, ця техніка буде справжньою знахідкою і для малої авіації. Орієнтовна ціна такої машини - мільйон доларів. І вже за кілька років український гвинтокрил може стати серйозним конкурентом для іноземців. Поки що відреставрований МІ-2 обходиться його замовникам у $100-120 тисяч. Для лісгоспу будь-якого регіону – це основна транспортна одиниця, від якої залежить майже все. Головне – безпека наших лісових масивів.

    Гвинтокрил МІ-2, який базується на тимчасовому вертолітному майданчику Клавдієвського лісництва, щойно повернувся з лісової пожежі. Цього разу, як то кажуть авіатори, пронесло - пожежу швидко локалізували десантники. Та буває і їм непереливки. Коли горять лісові масиви у зоні відчуження або у парковій зоні Київщини. Добре, що машина МІ-2 зручна, містка та оперативна. Крім пілота, вона здатна піднімати у повітря ще чотирьох чоловік. Адже рятувати ліси та людей екіпажу вертольота доводиться і у інших регіонах. З МНС України гасили пожежу у Криму та долали повінь у Закарпатті. Ліквідували хімічні наслідки залізничної катастрофи та витягували з вогняної пастки горе-туристів на Чернігівщині. За словами командира повітряного судна МІ-2 Бориса Стрельченко, мала авіація Київщини не тільки охороняє лісові масиви і обслуговує аграрні підприємства. Вона здійснює таку важливу місію, як контроль магістрального газопроводу «Укртрансгаз» у межах Київ – Донецьк - Черкаси. Тож перспективи гвинтокрилих машин у цьому регіоні досить великі.

    У 35 км від столиці розташована одна з двох найбільш відомих авіаційних компаній України – «АС». За підтримки керівництва Київської облдержадміністрації, підприємство розбудовує та облаштовує новою технікою аеродром Бородянка. Нині цей авіаційний центр власним коштом готує фахівців для малої авіації. Тренування на його базі проходять рятувальники, десантники, спортсмени-парашутисти та спецназівці. За словами віце-президента компанії, авіатора Павла Білька, на підготовку одного льотчика першого класу у рік витрачається 5 т пального (загалом на все навчання потрібно 5000 т). Нині в авіації працюють висококваліфіковані фахівці, колишні офіцери запасу, які здобули освіту за радянських часів. Колись їх має замінити нове покоління авіаторів. А де їх брати, якщо відсутні школи підготовки спеціалістів такого профілю?

    Спільно з МНС України авіатори аеродрому Бородянка здійснюють охорону лісових масивів у 20 регіонах. З наступного року компанія «АС» планує вести самостійну пошуково-рятувальну місію у шельфах Чорного та Азовського морів. З огляду на світові тенденції зростання попиту на пасажирські та вантажні перевезення, компанія виступила з пропозицією розбудувати другий аеропорт міжнародного рівня. Маючи дуже вигідне географічне становище, аеродром Бородянка з часом перетвориться на великий авіаційний мегаполіс, - впевнений авіатор Валерій Куцевалов. За його словами, аеродром Бородянка давно перетворивсяна міжнародний центр для молоді з авіаційних видів спорту. Це підтверджують численні змагання та авіашоу, які тут відбуваються щорічно. 

    Та повітряний екстрим – задоволення не з дешевих, - зазначає президент авіаційного центру Олександр Бадрудінов: година польоту на літаку АН-2 в Україні коштує 6 тис. грн., на вертольоті МІ-2 – дев’ять. Державна компенсація передбачає суворий тендер. Приміром, година польоту з інструктором літаками малої авіації у Росії коштує 6 тис. рублів, у Підмосков’ї - до 140 рублів за хвилину. Прогулянка на ЯК-52 за годину обійдеться у $150, на Л-29 – $300-600. Та найкращі перспективи
    розвитку малої авіації на Алясці. Якщо у Росії на 20 тис. чоловік припадає одне повітряне судно, то там на кожні 70 чоловік, враховуючи стареньких і немовлят, припадає один літальний апарат. В Америці надійний міні-літак можна купити у кредит. Коштує він як три українські автомобілі. Літальні апарати у цій країні перевозять 8% пасажирів від загального рахунку внутрішніх авіаперевезень. Їхні хазяї приходять до своїх літаків, як на автомобільну парковку. І незалежно від розкладу та автомобільних заторів злітають у повітря.

    Віриться, що колись таке буде і в Україні. З висоти пташиного польоту вона така гарна. Особливо ліси, які щоденно оберігають гвинтокрилі прикордонники. Важко уявити, що можна прожити все життя, так і не побачивши цієї краси.

    Наталя СОКУРЕНКО

     





    Схожі новини
  • Відзначили кращих учнів та вчителів своїх підшефних шкіл
  • Утерли носа вітчизняним машинобудівникам
  • Піраміди зачекались на... «сажотрусів»
  • №20 (232)
  • АВІАЦІЯ ВИГІДНА, ЯКЩО ЛІТАКИ ЛІТАЮТЬ

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

З висоти пташиного польоту


Нарешті народні обранці звернули увагу на таку важливу галузь як літакобудування. Парламент дозволив здійснювати державні закупівлі при виробництві авіатехніки без тендерів. Відповідний закон, на прохання Голови Верховної Ради України Володимира Литвина, підтримало 320 парламентарів.

 

Як зазначив нардеп Ярослав Сухий, «…вже розпочалось випробування і виробництво українських вертольотів з українськими двигунами, з українськими комплектуючими на заводі у Вінниці. Та робота підприємств, що проводять модернізацію виробництва літаків та гелікоптерів, поки що значною мірою залежить від потреб зовнішнього ринку».

Законопроект суттєво позначиться і на подальшому розвитку повітряних суден, які нині обслуговують спортивні федерації, аграріїв та лісництва. Втім, мала авіація в Україні поступово набирає обертів. Нове життя гвинтокрилам та АН-2 дають два українські підприємства – у Дніпропетровську та Вінниці. Авіазаводи цих міст нині випускають у небо переобладнані та відреставровані МІ-2 та АН-2.

Незабаром тут планують створити абсолютно новий український вертоліт, з більш потужним двигуном. На думку авіаторів, ця техніка буде справжньою знахідкою і для малої авіації. Орієнтовна ціна такої машини - мільйон доларів. І вже за кілька років український гвинтокрил може стати серйозним конкурентом для іноземців. Поки що відреставрований МІ-2 обходиться його замовникам у $100-120 тисяч. Для лісгоспу будь-якого регіону – це основна транспортна одиниця, від якої залежить майже все. Головне – безпека наших лісових масивів.

Гвинтокрил МІ-2, який базується на тимчасовому вертолітному майданчику Клавдієвського лісництва, щойно повернувся з лісової пожежі. Цього разу, як то кажуть авіатори, пронесло - пожежу швидко локалізували десантники. Та буває і їм непереливки. Коли горять лісові масиви у зоні відчуження або у парковій зоні Київщини. Добре, що машина МІ-2 зручна, містка та оперативна. Крім пілота, вона здатна піднімати у повітря ще чотирьох чоловік. Адже рятувати ліси та людей екіпажу вертольота доводиться і у інших регіонах. З МНС України гасили пожежу у Криму та долали повінь у Закарпатті. Ліквідували хімічні наслідки залізничної катастрофи та витягували з вогняної пастки горе-туристів на Чернігівщині. За словами командира повітряного судна МІ-2 Бориса Стрельченко, мала авіація Київщини не тільки охороняє лісові масиви і обслуговує аграрні підприємства. Вона здійснює таку важливу місію, як контроль магістрального газопроводу «Укртрансгаз» у межах Київ – Донецьк - Черкаси. Тож перспективи гвинтокрилих машин у цьому регіоні досить великі.

У 35 км від столиці розташована одна з двох найбільш відомих авіаційних компаній України – «АС». За підтримки керівництва Київської облдержадміністрації, підприємство розбудовує та облаштовує новою технікою аеродром Бородянка. Нині цей авіаційний центр власним коштом готує фахівців для малої авіації. Тренування на його базі проходять рятувальники, десантники, спортсмени-парашутисти та спецназівці. За словами віце-президента компанії, авіатора Павла Білька, на підготовку одного льотчика першого класу у рік витрачається 5 т пального (загалом на все навчання потрібно 5000 т). Нині в авіації працюють висококваліфіковані фахівці, колишні офіцери запасу, які здобули освіту за радянських часів. Колись їх має замінити нове покоління авіаторів. А де їх брати, якщо відсутні школи підготовки спеціалістів такого профілю?

Спільно з МНС України авіатори аеродрому Бородянка здійснюють охорону лісових масивів у 20 регіонах. З наступного року компанія «АС» планує вести самостійну пошуково-рятувальну місію у шельфах Чорного та Азовського морів. З огляду на світові тенденції зростання попиту на пасажирські та вантажні перевезення, компанія виступила з пропозицією розбудувати другий аеропорт міжнародного рівня. Маючи дуже вигідне географічне становище, аеродром Бородянка з часом перетвориться на великий авіаційний мегаполіс, - впевнений авіатор Валерій Куцевалов. За його словами, аеродром Бородянка давно перетворивсяна міжнародний центр для молоді з авіаційних видів спорту. Це підтверджують численні змагання та авіашоу, які тут відбуваються щорічно. 

Та повітряний екстрим – задоволення не з дешевих, - зазначає президент авіаційного центру Олександр Бадрудінов: година польоту на літаку АН-2 в Україні коштує 6 тис. грн., на вертольоті МІ-2 – дев’ять. Державна компенсація передбачає суворий тендер. Приміром, година польоту з інструктором літаками малої авіації у Росії коштує 6 тис. рублів, у Підмосков’ї - до 140 рублів за хвилину. Прогулянка на ЯК-52 за годину обійдеться у $150, на Л-29 – $300-600. Та найкращі перспективи
розвитку малої авіації на Алясці. Якщо у Росії на 20 тис. чоловік припадає одне повітряне судно, то там на кожні 70 чоловік, враховуючи стареньких і немовлят, припадає один літальний апарат. В Америці надійний міні-літак можна купити у кредит. Коштує він як три українські автомобілі. Літальні апарати у цій країні перевозять 8% пасажирів від загального рахунку внутрішніх авіаперевезень. Їхні хазяї приходять до своїх літаків, як на автомобільну парковку. І незалежно від розкладу та автомобільних заторів злітають у повітря.

Віриться, що колись таке буде і в Україні. З висоти пташиного польоту вона така гарна. Особливо ліси, які щоденно оберігають гвинтокрилі прикордонники. Важко уявити, що можна прожити все життя, так і не побачивши цієї краси.

Наталя СОКУРЕНКО

 





Схожі новини
  • Відзначили кращих учнів та вчителів своїх підшефних шкіл
  • Утерли носа вітчизняним машинобудівникам
  • Піраміди зачекались на... «сажотрусів»
  • №20 (232)
  • АВІАЦІЯ ВИГІДНА, ЯКЩО ЛІТАКИ ЛІТАЮТЬ

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.