Залізничники мобілізували всі ресурси на виконання завдань Уряду щодо перевезення аграрних вантажів, адже як наголосив Прем’єр-міністр України Микола Азаров, у зв’язку зі збільшенням врожайності зернових (майже 24 центнера з гектара) зростають вимоги до оперативності та координованості дій на всьому ланцюгу: поле-транспорт-елеватор.
«Укрзалізниця» разом з представниками портових комплексів провела нараду з цього питання під головуванням заступника Генерального директора Петра Науменка.
Залізничники висловили стурбованість динамікою обробки вагонів у портах, наприклад, за минулий місяць час користування вагонами в Ізмаїльському порту збільшився майже на 70%, Одеському – на 55%, Жовтневому – на 10%, Херсонському – на 26%, в Керчі Південній – на 167%. Стурбованість викликає і те, що на сьогодні із 668 пунктів прийому зерна 108 не готові до перевезення нового врожаю, тому для ефективної роботи необхідні узгоджені дії усіх учасників перевезень.
«Зі свого боку залізничники намагаються забезпечити організацію зернових перевезень на належному рівні, – підкреслив Петро Науменко. – Однак нам усім необхідно прогнозувати, які причини можуть перешкодити безперебійній роботі в майбутньому. Зокрема, якщо десь пункт або технічне обладнання не готові до перевезень – залізниця на поступки не піде. Ми не дозволимо псувати вагони. Надалі «Укрзалізниця» має намір давати преференції тим партнерам, які регулярно демонструють дбайливе поводження з рухомим складом і можуть впливати на темпи його обробки».
Залізничники ініціювали створення ініціативної групи із зерновиками, яка б координувала роботу з планування відвантажень, при цьому враховуючи переробні можливості портів і портових елеваторів з вивантаження. Учасники наради зазначили, що застосовувана методика групових та маршрутних відправок зернових довела свою ефективність та економічну доцільність.