Українські кондитери погрожують підняти ціни на солодощі під новорічні свята – в середньому на 3-7%.
Перша причина – спекулятивна, пов’язана з традиційним зростанням попиту на солодощі з наближенням свят, говорять учасники ринку. “На грудень припадає пік продажів кондитерської продукції. Ось виробники і намагаються заробити, підвищуючи ціни”, – пояснив нам заступник директора МКП “Нік” Олександр Розводовський.
Друга причина подорожчання – зростання цін на цукор: за минулий місяць його ціна вже піднялася на 11-15% (до 6,1-6,3 гривні/кілограм), і до кінця листопада експерти прогнозують подальше підвищення. “Цього місяця я з запасом заклав у ціну продукції цукор по 7,5 гривні/кілограм. І це притому, що ще в жовтні ми купували його по 5,5-5,6 гривні/кілограм”, – розповів власник ФОП “Безгін” Андрій Безгін .
У першу чергу зростання ціни на цукор позначиться на виробництві карамелі, зефіру і мармеладу, в яких на частку цієї сировини припадає 70% витрат. Потім – на борошняне (тістечка, печива, торти), де частка цукру – лише 30% від ціни. Через тимчасове подорожчання цукру кондитери можуть тимчасово переорієнтувати свої виробництва на борошняні солодощі.
“Витрати наших виробників постійно збільшуються. Так що вони скоріше знизять обсяги виробництва і скоротять персонал, ніж почнуть працювати собі в збиток”, – вважає президент асоціації “Укркондпром” Олександр Балдинюк.
У той же час виробники допускають зниження розцінок на свою продукцію, пов’язуючи їх з можливим підписанням Україною асоціації з Євросоюзом. “Приміром, зараз польський цукор на 36% дешевше українського”, – зауважив Андрій Безгін. За його словами, в такому випадку ціни можуть впасти до 40%.