Аграрний тиждень. Україна
» » Про сівозмінний примус 2.0. Рекомендації УАК
» » Про сівозмінний примус 2.0. Рекомендації УАК

    Про сівозмінний примус 2.0. Рекомендації УАК


    Не так давно вся аграрна спільнота потерпала від примусового виготовлення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь. Аграріїв загнали в пастку: або замовляй дорогий набір папірців, які тобі не потрібні, або плати мало не щомісяця штраф, бо такого проекту в тебе немає.
    Далі було зламано чимало списів над питанням доцільності чи недоцільності сівозмін, над тим, що це створення чергової «годівниці» і т.п. Але спочатку було відтерміновано штрафи за відсутність цих проектів.
    Згодом, із прийняттям у лютому ц.р. Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)», затверджено половинчасте, але більш-менш прийнятне рішення, що зазначені проекти мають виготовлятися виключно за заявою землевласників або землекористувачів. Одночасно законодавці вилучили зі ст. 22 Земельного Кодексу України вимогу щодо обов’язкової розробки такого проекту при використанні земель с/г призначення.
    Однак, як часто у нас буває, при прийнятті Закону України про дерегуляцію не обійшлось без прогалин. Оскільки ст. 55 Кодексу України про адмінправопорушення, яка встановлює штрафи за порушення правил землеустрою, залишили без змін. Тепер маємо колізію: вимога про обов’язковість наявності проекту сівозміни вилучена, а штрафні санкції за його відсутність лишилися.
    Тому можливо саме через половинчастість цього рішення або з якихось інших причин, кардинальних змін у ситуації зі сівозмінами поки не відбулося.
    На сьогодні вже маємо «першу ластівку» по цій темі – лист голови Фастівської райдержадміністрації до керівника одного із господарств, у якому адміністрація «наполягає на пришвидшенні розробки та затвердження проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь».
    Інформуємо всіх, що чинна редакція Закону України «Про землеустрій» сьогодні виглядає так:
    «Стаття 52. Проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь
    Проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, розробляються за заявою землевласників або землекористувачів з метою організації сільськогосподарського виробництва і впорядкування сільськогосподарських угідь у межах землеволодінь та землекористувань для ефективного ведення сільськогосподарського виробництва, раціонального використання та охорони земель, створення сприятливого екологічного середовища і покращання природних ландшафтів. { Частина перша статті 52 із змінами, внесеними згідно із Законом N 191-VIII ( 191-19 ) від 12.02.2015 }»

    Тому Генеральна дирекція УАК рекомендує:
    Щоб уникнути додаткового адміністративного тиску на аграріїв всім, хто отримає подібні «наполягання» не писати ніяких заяв і не поспішати «з’являтись до РДА» чи до будь-яких інших органів.
    В разі погроз чи надмірного тиску, повідомляйте УАК, навіть якщо ви не члени нашої організації.
    Аналітичний департамент УАК





    Схожі новини
  • Сергій Тимченко: Варварську експлуатацію земель слід припинити
  • С.Стоянов: Ви все ще "неправильно" сієте? Тоді до вас вже йдуть!
  • Про семінар «Проблемні питання виготовлення та впровадження землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель»
  • Держсільгоспінспекція дбає про землеустрій сільськогосподарських угідь
  • Затверджено Порядок розроблення проектів землеустрою

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Про сівозмінний примус 2.0. Рекомендації УАК


Не так давно вся аграрна спільнота потерпала від примусового виготовлення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь. Аграріїв загнали в пастку: або замовляй дорогий набір папірців, які тобі не потрібні, або плати мало не щомісяця штраф, бо такого проекту в тебе немає.
Далі було зламано чимало списів над питанням доцільності чи недоцільності сівозмін, над тим, що це створення чергової «годівниці» і т.п. Але спочатку було відтерміновано штрафи за відсутність цих проектів.
Згодом, із прийняттям у лютому ц.р. Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)», затверджено половинчасте, але більш-менш прийнятне рішення, що зазначені проекти мають виготовлятися виключно за заявою землевласників або землекористувачів. Одночасно законодавці вилучили зі ст. 22 Земельного Кодексу України вимогу щодо обов’язкової розробки такого проекту при використанні земель с/г призначення.
Однак, як часто у нас буває, при прийнятті Закону України про дерегуляцію не обійшлось без прогалин. Оскільки ст. 55 Кодексу України про адмінправопорушення, яка встановлює штрафи за порушення правил землеустрою, залишили без змін. Тепер маємо колізію: вимога про обов’язковість наявності проекту сівозміни вилучена, а штрафні санкції за його відсутність лишилися.
Тому можливо саме через половинчастість цього рішення або з якихось інших причин, кардинальних змін у ситуації зі сівозмінами поки не відбулося.
На сьогодні вже маємо «першу ластівку» по цій темі – лист голови Фастівської райдержадміністрації до керівника одного із господарств, у якому адміністрація «наполягає на пришвидшенні розробки та затвердження проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь».
Інформуємо всіх, що чинна редакція Закону України «Про землеустрій» сьогодні виглядає так:
«Стаття 52. Проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь
Проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, розробляються за заявою землевласників або землекористувачів з метою організації сільськогосподарського виробництва і впорядкування сільськогосподарських угідь у межах землеволодінь та землекористувань для ефективного ведення сільськогосподарського виробництва, раціонального використання та охорони земель, створення сприятливого екологічного середовища і покращання природних ландшафтів. { Частина перша статті 52 із змінами, внесеними згідно із Законом N 191-VIII ( 191-19 ) від 12.02.2015 }»

Тому Генеральна дирекція УАК рекомендує:
Щоб уникнути додаткового адміністративного тиску на аграріїв всім, хто отримає подібні «наполягання» не писати ніяких заяв і не поспішати «з’являтись до РДА» чи до будь-яких інших органів.
В разі погроз чи надмірного тиску, повідомляйте УАК, навіть якщо ви не члени нашої організації.
Аналітичний департамент УАК





Схожі новини
  • Сергій Тимченко: Варварську експлуатацію земель слід припинити
  • С.Стоянов: Ви все ще "неправильно" сієте? Тоді до вас вже йдуть!
  • Про семінар «Проблемні питання виготовлення та впровадження землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель»
  • Держсільгоспінспекція дбає про землеустрій сільськогосподарських угідь
  • Затверджено Порядок розроблення проектів землеустрою

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.