В грудні 2015 р. Україна подала позов до Морської арбітражної комісії при Торгово-промисловій палаті України на фрахтувальника Сowen Management S.A. (офшорна компанія, яка, імовірно, контролюється представниками РФ). Україна вимагає повернути танкер «Таманський» вартістю близько 1 млн. доларів США ДП «Керченський морський рибний порт», що належить до сфери управління Держрибагентства, а також стягнути із фрахтувальника заборгованість. 9 лютого 2-ий Адміністративний цивільний суд Азіатської частини Стамбулу розгляне позов України про зняття арешту з судна задля того, щоб повернути судно в Україну. Разом з тим, майнові претензії на судно заявила «нова влада Криму», відповідно до наданих нею документів судно було націоналізоване і тепер належить «Республіці Крим».
Державне підприємство «Керченський морський рибний порт» (ДП «КМРП»), Україна, звернулося до Морської арбітражної комісії при ТПП України із позовом про розірвання договору бербоут-чартеру щодо вантажного хімічного танкеру «Таманський» із компанією Сowen Management S.A. (Багамські о-ви). В судовому позові Україна вимагає розірвати договір бербоут-чартеру, стягнути з фрахтувальника заборгованість по контракту, а також повернути судно ДП «КМРП». Двома тижнями раніше, 14 грудня 2015 року завдяки оперативним діям Держрибагентства України та менеджменту ДП «КМРП», вдалося зупинити незаконну реалізацію судна на аукціоні виконавчою службою міста Ялова через штучну заборгованість, заявлену фрахтувальником.
5 січня 2016 року на судно, покинуте командою фрахтувальника та залишене без нагляду в порту міста Ялова, прибув екіпаж українських моряків у складі 4-х осіб, всі члени екіпажу – громадяни України. Голова Держрибагентства Ярема Ковалів заявив: «Завдяки присутності на борту команди судном не можуть заволодіти треті особи, це зробило неможливим розкрадання обладнання судна. Припинено нарахування штрафних санкцій з боку Туреччини за перебування судна у порту без команди. Також команда на борту забезпечила безпеку експлуатації: «Таманський», покинутий без технічного нагляду та електричного живлення при мінусовій температурі повітря, ризикував отримати пошкодження судового обладнання, що не підлягали б ремонту. Україні вдалося частково погасити та відтермінувати сплату решти заборгованості перед портом міста Ялова, компанія-фрахтувальник перестала оплачувати перебування судна у порту у той же день, коли Україна зупинила незаконний продаж судна в судовому порядку».
Голова Держрибагентства Ярема Ковалів повідомив: «Уже після того, як ми звернулися до суду про зняття арешту – в цей же суд, а також до адміністрації порту, де перебуває судно, звернулися треті особи, що подали «свідоцтво про реєстрацію судна у Криму», де власником частки у 100% є «Республика Крым. ГУП РК «Крымские морские порты». За словами Коваліва, це змушує Україну додатково доводити, що відповідно до міжнародного права, судно є законною власністю України, а його перереєстрація є нечинною, оскільки відбулася після анексії Криму.
Нагадаємо, починаючи з лютого 2015 року, фрахтувальник Сowen Managment S.A. (Багамські о-ви) не виплачував Україні кошти за фрахт судна. З кінця липня 2015 р. «Таманський» не виходив у море, а попередня команда (троє моряків-кримчан з українським громадянством) не отримували заробітну плату і врешті-решт втекли з судна. Крім того, фрахтувальником було заявлено фіктивну заборгованість ДП «Керченский МРП» за ремонт судна у розмірі 1,2 млн доларів США при ринковій вартості судна близько 1 млн. доларів США. Це дозволило виконавчій службі міста Стамбул відповідно до законодавства Туреччини без рішення суду виставити судно на торги 14 грудня 2015 року. Нині Прокуратурою Одеської області, а також Прокуратурою Туреччини розпочате кримінальне провадження проти капітана судна за спробу заволодіти держаним майном в шахрайський спосіб.
//minagro.gov.ua/uk/node/20069