Кожного року у пікові періоди врожаю у зернотрейдерів виникає великий попит на вагони, що спричиняє дефіцит зерновозів. Наразі, дефіцит вагонного парку для зернових перевезень Укрзалізниці складає приблизно 2,5-3 тис. вагонів на добу. У цьому році ситуація поглибилась через введення вагового контролю, і як наслідок, переведення частини вантажів з автотранспорту на залізницю. Про це повідомив директор департаменту логістики ПАТ «ДПЗКУ» Дмитро Шмокарєв.
«Сьогодні у нас план залізничних перевезень зернових виконується як і в середньому на ринку - лише на 42%. Якщо це перевести у абсолютні цифри, то нам наразі не вистачає вагонів для перевезення майже 200 тис. тонн збіжжя», - зазначає очільник департаменту логістики.
За його словами, потреба в перевезеннях значно перевищує можливості залізниць та наявного вагонного парку. З іншого боку, деякі зернотрейдери, перестраховуючись від ризиків, подають заявки на більшу кількість вагонів, ніж їм фактично необхідно, що не дає можливості Укрзалізниці розподіляти вагони рівномірно у відповідності до реальних потреб.
Окрім того, проблема дефіциту вагонного парку спричиняє ще одну – затримку у прийманні елеваторами врожаю кукурудзи. Через те, що ранні зернові не вивозяться вчасно з елеваторів, останні не мають можливості приймати кукурудзу у заплановані терміни. Як наслідок, збільшуються ризики несвоєчасних поставок та простоїв.
«У такій ситуації ми, звичайно, намагаємось працювати у тісному контакті з усіма службами Укрзалізниці та налагодити активну взаємодію, аби забезпечити безперебійне виконання зовнішньоекономічних контрактів. Але проблема залишається і більше того, може стати не тільки причиною зриву термінів зовнішніх контрактів, а й ставить під загрозу виконання державних експортних програм загалом», - пояснює Дмитро Шмокарєв.
Прес-служба ПАТ «ДПЗКУ»