Антимонопольний комітет виступив за уніфіковані правила роботи на ринку зерна і державної, і приватних компаній.
З огляду на відносно невеликі обсяги виробництва зернових у більшості українських сільгоспвиробників у порівнянні із загальним обсягом експорту, відсутність у них власної логістичної і транспортної інфраструктури, може скластися ситуація, при якій велика частина виробників, які є об'єктами державного цінового регулювання, виявляться не в змозі здійснювати експорт самостійно.
Такий висновок міститься у висновку АМКУ за результатами розгляду проекту закону N 8163 "Про внесення змін до Закону України "Про зерно та ринок зерна в Україні", інформує "УкрАгроКонсалт".
У комітеті зазначають, що оскільки діяльність щодо здійснення експорту зерна Держоператором із забезпечення експорту зерна відповідно до проекту закону N 8163 не обумовлюється обов'язком укладення договорів з сільгоспвиробниками на виробництво зерна, і не містить зобов'язань щодо здійснення цим оператором авансових платежів в обсязі не менш ніж 50% ціни відповідної продукції.
Прийняття проект закону в запропонованій редакції може створити умови, при яких окремому суб'єкту господарювання будуть надані пільги або інші переваги, які поставлять його у привілейоване становище стосовно конкурентів.
"Це, в свою чергу, може призвести до суттєвого обмеження конкуренції або навіть монополізації товарних ринків", - йдеться у висновку АМКУ.
Враховуючи даний факт, АМКУ пропонує передбачити в проекті закону встановлення єдиних вимог до державних та недержавних посередницьким структурам на ринку зерна шляхом внесення авансових платежів на виробництво зернових культур у обсязі не менш ніж 50% ціни відповідної продукції, яка склалася на біржовому ринку України, на термін не менше вегетаційного періоду вирощування відповідної сільгоспкультури.
Економічна правда
Подальший розвиток АПК потребує створення інноваційних технологій виробництва, післязбиральної обробки та зберігання
Докладніше