Про це повідомляє agropolit.com.
На думку представників асоціації, таке рішення може призвести до скорочення кількості перевезень залізничним транспортом. Бізнес, якщо тарифи УЗ різко підвищать, буде переходити на автомобільні перевезення, йдеться у зверненні.
Крім того, за інформацією ЄБА, тільки з листопада 2017-го по грудень 2018-го витрати підприємств на залізничні перевезення зросли на 12 млрд грн. Так, відбувається запланована індексація (підвищення тарифу) в середньому на 13-14%. Більше доводиться платити і за вагони.
«За інформацією компаній-членів Комітету Асоціації, тільки в 2018 році вартість піввагонів, що належать AT "Укрзалізниця", за рахунок лібералізації вагонної складової тарифів була підвищена приблизно в 4 рази, що орієнтовно збільшило доходи AT Укрзалізниця на 8 млрд грн», — йдеться у зверненні.
Піввагонами в Україні володіє як «Укрзалізниця», так і приватні компанії. Однак підвищення тарифів державного підприємства призвело до зростання цін і у приватних власників (відбулося подорожчання в 2 рази).
Якщо ж проект про додаткову індексацію тарифів на рівень інфляції в промисловості приймуть, крім уже затвердженого зростання, вартість перевезень збільшиться ще на 23%. Відповідно, бізнесу доведеться додатково виділити 11,7 млрд грн на рік.
«Консультацій з бізнесом про те, як підвищувати ціни, не провели. В результаті монополіст фактично може отримати право необмежено підвищувати ціни. Більш того, в Асоціації відзначають, що головна стаття витрат для "Укрзалізниці" — зарплати (50%), а вони не прив'язані до зростання цін в промисловості», — наголосили в ЄБА.
Нагадаємо, «Укрзалізниця» повідомила середню вартість користування зерновозами.
agravery.com