У січні-вересні 2019 року експорт продукції м’ясної групи з України збільшився проти відповідного періоду 2018 року з $479 млн до $531 млн - майже на 11%.
Як повідомляє "ПроАгро Груп" з посиланням на прес-службу Інституту аграрної економіки, позитивні зрушення в експорті м’яса та субпродуктів пояснюються двома чинниками.
По-перше, дається взнаки триваюча широка географічна диверсифікація та закріплення на нових ринках збуту після втрати російського. Якщо ще у 2015 році позиції основного імпортера українського м’яса та субпродуктів утримувала Росія, то з 2017 року переважають поставки на ринки країн Європи та Азії.
За дев’ять місяців 2019 року найбільше продукції цієї групи - $96 млн (18,1%) - імпортувала Саудівська Аравія, закупивши втричі більше української м’ясної продукції, ніж за січень-вересень 2018 року ($31 млн). Цього року ця азійська країна утримує перше місце серед основних імпортерів вітчизняного м’яса.
Нідерланди, які два роки поспіль очолювали рейтинг імпортерів продукції цієї групи, на другому місці (15,2%). Значно менші закупки здійснюють Словаччина (8,9%), Білорусь (6,4%), Азербайджан (5,2%), Ірак (4,4%), ОАЕ (3,9%), Казахстан (3,5%) та Гонконг (3,3%). Загалом до названих країни експортується понад 69% м’ясопродукції у грошовому обсязі.
Другим чинником, який впливає на збільшення експорту агропродукції цієї групи, є зростання вартості та обсягів поставок на зарубіжні ринки м’яса птиці, зазначив він. Ця тенденція позначилася ще 2017 року і зберігається досі.
За січень-вересень 2019 року вартість експорту м’яса птиці збільшилася проти минулорічних показників за відповідний період на 15% - з $381 млн торік до $439 млн при зростанні обсягів експорту цього виду м’ясної продукції з 244 тис. тонн до 303 тис. тонн.
Таким чином, справджуються попередні прогнози науковців Інституту аграрної економіки про суттєве збільшення за результатами року обсягів експорту м’яса та субпродуктів.
proagro.com.ua