Орієнтовний обсяг необхідного фінансування для оновлення локомотивного парку Укрзалізниці на сьогоднішній день становить приблизно 51,2 млрд грн упродовж шести років. Про це повідомив член правління АТ «Укрзалізниця» Франтішек Буреш під час засідання міжфракційного депутатського об’єднання «Розвиток сучасних ринкових відносин у сфері енергетичної, екологічної та транспортної інфраструктури задля побудови успішної європейської держави».
«Зараз нам доводиться балансувати між оновленням рухомого складу, модернізацією, переоснащенням, капітальними та поточними ремонтами локомотивів», — пояснив член правління.
Щодо подальшого бачення цього процесу він висловив упевненість, що Укрзалізниця має підтримувати вітчизняних виробників рухомого складу. «Незважаючи на те, що є необхідність придбати на найкращих умовах нові локомотиви іноземного виробництва 135АС, 50DC, 20 AC/DC упродовж 2020—2025 рр., ми чітко вимагаємо суттєвої локалізації їхнього виробництва на вітчизняних підприємствах. Адже Україна багата на спеціалістів у сфері залізничного транспорту», — зауважив Франтішек Буреш. Він вважає, що максимальне використання міжнародними виробниками локомотивів українських виробничих потужностей, запчастин і послуг, є стратегічно важливим завданням.
Член правління також повідомив, що до 2025 р. планується із залученням українських виробників здійснити відновлення та модернізацію 1023 локомотивів і капітальний ремонт 1049 одиниць тягового рухомого складу. Крім того, вітчизняні підприємства братимуть участь в інноваційних проєктах зі зменшення розходу пального та запровадження енергозберігаючих технологій.
Франтішек Буреш наголосив, що парк локомотивів Укрзалізниці на сьогоднішній день морально та фізично застарілий: зношення електровозів становить 94,4 %, тепловозів — 98,3 %. Із загального інвентарного парку локомотивів лише 190 одиниць, або 5,3 %, молодші за 25 років.
Він нагадав, що Стратегією розвитку Укрзалізниці передбачено у 2020—2021 рр. здійснити виокремлення функцій з експлуатації та ремонту локомотивів з подальшою передачею до відповідних бізнес-вертикалей, що дасть змогу централізувати управління витратами у відповідних кост-центрах. Зокрема, передбачено запровадження спеціалізації локомотивних депо на експлуатації та ремонтах, а також їхнє розділення на пасажирські й вантажні з виокремленням маневрових локомотивів. Така реструктуризація є також передумовою для лібералізації ринку тяги, адже дозволить забезпечити майбутнім приватним операторам вільний доступ до ремонтних потужностей.
Крім того, додатковим джерелом надходжень для оновлення локомотивного парку Укрзалізниці можуть стати скасування оподаткування земель залізничного транспорту та встановлення нульової ставки ПДВ на внутрішні пасажирські перевезення. Ці заходи, за словами Франтішека Буреша, у сумі можуть забезпечити понад 5 млрд грн додаткових інвестицій.
Укрзалізниця підтримує імплементацію завдань Президента України і Кабінету Міністрів України щодо лібералізації ринку тяги й підрозділи компанії вже готуються до запровадження приватної тяги.
https://info.uz.ua