З січня по червень 2020 року портові термінали через зниження перевалки пшениці і кукурудзи, а також падіння ставки перевалки внаслідок цінової конкуренції, можуть втратити близько $98 млн.
Це – результат падіння обсягів перевалки за цей період на майже 8,4 млн тонн, і в середньому на одну тонну дефіциту доводиться $11,78 недоотриманих коштів, повідомляє видання Ukrainian Shipping Magazine.
Наступного року внаслідок зниження обсягу перевалки пшениці ДП «Адміністрація морських портів України» втратить майже $5,3 млн портових зборів, а кукурудзи – $12 млн. В цілому, сума надходжень від портових зборів зменшиться на $17,55 млн .
«Варто нагадати, що нова Методика розрахунку портових зборів, яку розглядає зараз МІУ, пропонує визначати ставки портових зборів, виходячи з прогнозних показників суднообігу і витрат АМПУ на три роки вперед. В 2021 році суднозаходів через скорочення врожаю стане помітно менше. Якби нові правила розрахунку ставок портових зборів вже вступили в силу, в 2021 році АМПУ б зазнала серйозний дефіцит бюджету. Це ще один привід задуматися над раціональністю деяких положень Методики розрахунку ставок портових зборів», – зазначає видання.
Ймовірно, як трейдерам, так і портовим терміналам вже зараз необхідно переглядати бюджети на наступний рік і готуватися до меншого обсягу роботи. Також ця тенденція може відбитися на планах щодо розширення потужностей зернових терміналів і будівництва нових. Все це говорить про те, що Україну як країну до справжнього моменту щастило з врожаями, і що обсяг перевалки через порти залежить більшою мірою від здатності країни справлятися з викликами економічними і виробничими, ніж інфраструктурними. Інфраструктура завжди слідує за економікою, але зараз Україну і в агросекторі, і в інфраструктурі чекає певний спад.
ІЦ УАК за матеріалами АгроЮг
agroconf.org