Понад 90% вантажних вагонів вже вичерпали термін заводської експлуатації, але продовжують використовуватись. Більша частина вагонів є виробництва 80-90-х років попереднього століття. Деякі вагони, які й нині експлуатуються, були випущені ще у 1960-х роках.
Крім того, протягом останніх років на територію України було завезено більше 24 тис. старих вантажних вагонів, головним чином з Росії. Все це відбувається тому, що наразі у нас немає граничного обмеження віку експлуатації вагонів. В плачевній перспективі ми ризикуємо стати місцем для залізничного металобрухту, списаного у сусідніх країнах, де обмеження на експлуатацію діють.
Використання старих вагонів – це висока небезпека й поширеність серйозних аварійних ситуацій. Це абсолютна невідповідність директивам безпеки ЄС для залізничного транспорту. Більше того, це блокування нових замовлень і скорочення національного виробництва.
Вивчивши катастрофічну ситуацію на ринку та її плачевні наслідки для національної економіки, Уряд із залученням широкого кола експертів (у тому числі з міжнародних організацій) та учасників ринку протягом останніх півроку напрацювали програму кардинального оновлення вантажних вагонів залізниці.
За дорученням Прем’єр-Міністра було проведено серію нарад за участю Мінінфраструктури, Мінекономіки, Мінстратегпрому, Укрзалізниці та зацікавлених сторін, під час яких було детально проаналізовано проблематику та запропоновано шляхи її вирішення. Наказ Мінінфраструктури став результатом цих консультацій.
Мета спільних напрацювань - кардинальне оновлення вантажних вагонів за найближчі 10 років, що веде за собою мільярдні державні замовлення для українських виробників, сотні тисяч робочих місць, додаткове зростання ВВП в розрахунку +2,0% на рік.
ІЦ УАК за матеріалами me.gov.ua
agroconf.org