Обсяги експортних перевезень агропродукції Дунаєм можуть зрости до 30–35 млн т на рік. Про це заявив президент «Української зернової асоціації» Микола Горбачов.
Під час спеціального заходу FAO «Україна: годує світ. Важливість Чорноморської зернової ініціативи для глобальної продовольчої безпеки» очільник УЗА наголосив на важливості розвитку Дунайського шляху експорту за рахунок організації якірної стоянки у румунських територіальних водах для перевалки зерна на великотоннажні судна, яке транспортуватиметься баржами з дунайських портів. Це дасть змогу значно знизити вартість логістики та сприятиме розвитку ефективного маршруту, незалежного від «зернового коридору». Організація рейдової перевалки, забезпечення цілодобової роботи Сулинського каналу в Румунії та розвиток українського гирла Бистре — основні шляхи нарощування обсягу експорту українського зерна Дунаєм.
Також Микола Горбачов окреслив ті проблеми, які перешкоджатимуть Україні відновити виробництво зерна на рівні до повномасштабного вторгнення.
«Попри те, що минулого сезону Україна відправила на експорт 58 млн т зерна, вже в цьому сезоні експорт може становити всього 44,8 млн т. Це пов’язано як з меншим врожаєм в цьому році, так і дорожнечею логістики, яка фактично завдає збитків українським виробникам», — пояснив президент асоціації.
Постійне блокування РФ роботи «зернового коридору» коштувало українським аграріям понад 1 млрд доларів виплат за простій суден, а разом зі значно дорожчою логістикою експорту через сухопутний кордон доходи виробників суттєво скоротилися.
Окремо Микола Горбачов звернув увагу на проблему замінування українських сільськогосподарських земель, що матиме великий вплив на спроможність України відновити зернове виробництво до попередніх показників. Адже падіння виробництва зернових та олійних зі 106 млн т перед повномасштабним вторгненням до 69 млн т цього року має величезний вплив на зростання цін на світовому ринку і посилення продовольчої інфляції, яка навіть у країнах ЄС досягла 15% і вище.
ІЦ УАК за матеріалами УЗА
agroconf.org