Аграрний тиждень. Україна
» » Міністр радився з ректорами
» » Міністр радився з ректорами

    Міністр радився з ректорами


    Якою бути аграрній освіті завтра? Якими знаннями має володіти шкільний випускник, щоб стати студентом вищого аграрного навчального закладу? Яких спеціалістів потребує сьогодні сучасний АПК?..
    Основні проблеми аграрної освіти нещодавно обговорювались на нараді за участю міністра аграрної політики України Юрія Мельника, його заступника Сергія Мельника, ректорів аграрних вищих вузів І-ІV рівнів акредитації, працівників Департаменту аграрної освіти, науки та дорадництва мінагрополітики та Науково-методичного центру аграрної освіти.
    Вимоги, які висувають нам сучасні умови господарювання та економічного розвитку агропромислової галузі, спонукають до закладення нових фундаментів, нових підходів, нових рішень в аграрній освіті, до значної активізації наукового сектору агропромислового розвитку. Наука повинна постійно рухатись вперед і бути на крок попереду. Тільки нові науково обгрунтовані технології виробництва, нові сорти культур, породи сільськогосподарських тварин, новітня техніка забезпечать прибутковість аграрного виробництва.
    Збільшення конкурентоспроможної сільгосппродукції, збереження екологічної ситуації в країні – цього повинні дотримуватись на всіх етапах агропромислової діяльності. А для цього, в першу чергу, потрібні спеціалісти. Отже, якість освіти і підготовка фахівців, що зайняті у сільгоспвиробництві, мають завжди бути на високому рівні. Постійне удосконалення Галузевих стандартів освіти всіх напрямів (освітньо-професійні програми, освітньо-кваліфікаційні характеристики) з метою максимальної відповідності до вимог сьогодення, сучасного виробництва – ось той критерій, що повинен тримати в центрі уваги кожен навчальний заклад.
    Тому одним із важливих питань, що обговорювалось на нараді, стали підсумки прийому та випуску фахівців у 2007 році. Обговорення результатів вступної кампанії в аграрних вищих навчальних закладах за участю міністра – це не тільки оцінка роботи навчальних закладів та відповідних підрозділів міністерства, але і важлива стратегічна складова одного із напрямів діяльності аграрного відомства.
    Важливим надбанням вступної кампанії 2007 року стало те, що вузам вдалось зберегти позитивну динаміку зростання обсягів державного замовлення.
    На 1 вересня студентами перших курсів денної форми навчання аграрних вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації, які навчаються за кошти державного бюджету, стали понад 29,5 тисяч осіб: з них сільської молоді близько 92% (для порівняння: в 2006 році – 29,2 тисячі осіб, із них сільської молоді 93%). Цього року середній конкурс заяв на місце державного замовлення становив по вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації 2,4 заяви на одне місце, а в 2005 – 2,58 (для порівняння по закладах Міносвіти – 3,8). В аграрних вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації конкурс становив 1,56 (у 2006 р. – 1,63), по закладах Міносвіти – 2,1. Найбільш популярними залишаються спеціальності економічного та юридичного напрямів.
    Протягом вступної кампанії в Мінагрополітики та в навчальних закладах працювали телефони гарячої лінії, що дозволило оперативно реагувати на звернення громадян. Як результат, скарг і нарікань на роботу приймальних комісій з боку абітурієнтів та їх батьків не зафіксовано.
    Щоб проаналізувати наявність проблем під час приймання документів абітурієнтів, цього року здійснено вибіркову перевірку роботи приймальних комісій окремих навчальних закладів. Перевірялись організація та проведення прийому й зарахування молоді на навчання. Виявлені недоліки детально розглянуто і зроблено відповідні зауваження.
    Для удосконалення навчального процесу, підвищення якості аграрної освіти у міністерстві здійснюється низка заходів, спрямованих на забезпечення тісного зв’язку начального процесу з виробництвом, одним із шляхів якого є підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. З цією метою розроблено й затверджено Положення про стажування, створено перелік провідних сільськогосподарських підприємств та науково-дослідних установ, де можна пройти виробниче стажування. Вузи уклали договори співпраці й розробили навчальні програми стажування викладачів і науковців.
    Досить цікавим щодо обговорюваної теми став виступ голови Ради директорів Асоціації «Союз птахівників України» Олександра Бакуменка. Він у черговий раз підкреслив, що найбільші птахопідприємства України сьогодні готові активно співпрацювати з аграрними вузами не лише в підготовці спеціалістів для галузі, а й у стажуванні педагогів. Адже птахівництво стрімко розвивається. І сучасним птахофабрикам потрібні висококваліфіковані фахівці. Підготувати їх можливо тільки на факультетах за окремою спеціалізацією, а вже професійні навички вони повинні набути на виробництві. До такої всебічної роботи зі студентами і викладачі мають бути готові. І саме на практиці знати оновлене, надсучасне птахівниче виробництво.
    Підводячи підсумок того, що вже зроблено, ректори вузів в один голос висловили свої занепокоєння стосовно зовнішнього незалежного тестування випускників загальноосвітніх шкіл 2008 року.
    Для аграрної освіти в цьому є дуже велика проблема. Головною проблемою всіх наборів до вищих навчальних закладів у попередні роки є невизначеність термінів їх проведення. Адже по суті вступна кампанія починається не влітку (у липні, як правило), а у вересні попереднього року. Саме тоді всі навчальні заклади активно проводять профорієнтаційну роботу серед випускників шкіл із залученням їх на підготовчі курси, тоді як Умови прийому готуються в лютому, а обсяг місць державного замовлення взагалі визначається в кінці липня. Що можна говорити, обіцяти абітурієнту, якщо у вузах самі не знають, що буде влітку, через десять місяців?
    Цього року ситуація не змінилася. Наказ Міністерства освіти і науки “Про проведення у 2008 році зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів” є, а загальних Умов прийому немає. Тому стосовно вступної кампанії 2008 року виникає велика кількість запитань.
    Свої міркування щодо організації й проведення навчального процесу в вузах системи Мінагрополітики висловив і заступник міністра Сергій Мельник. Керівники навчальних закладів провели активну дискусію навколо обговорюваних проблемних питань, висловили ряд пропозицій щодо їх врегулювання, а особливо – Умов прийому у 2008 році з урахуванням особливостей галузевої освіти.
    Ніна Лихогод,
    методист Науково-методичного
    центру аграрної освіти





    Схожі новини
  • У Мінагрополітики обговорили можливості підвищення престижності аграрної освіти
  • Потреба в кадрах повинна формуватись на місцях.
  • Аграрна освіта набуває конкурентоспроможності
  • Лідери АПК ХХІ століття
  • КРАЩИЙ ДИПЛОМ, КРАЩИЙ ПІДПРИЄМЕЦЬ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Міністр радився з ректорами


Якою бути аграрній освіті завтра? Якими знаннями має володіти шкільний випускник, щоб стати студентом вищого аграрного навчального закладу? Яких спеціалістів потребує сьогодні сучасний АПК?..
Основні проблеми аграрної освіти нещодавно обговорювались на нараді за участю міністра аграрної політики України Юрія Мельника, його заступника Сергія Мельника, ректорів аграрних вищих вузів І-ІV рівнів акредитації, працівників Департаменту аграрної освіти, науки та дорадництва мінагрополітики та Науково-методичного центру аграрної освіти.
Вимоги, які висувають нам сучасні умови господарювання та економічного розвитку агропромислової галузі, спонукають до закладення нових фундаментів, нових підходів, нових рішень в аграрній освіті, до значної активізації наукового сектору агропромислового розвитку. Наука повинна постійно рухатись вперед і бути на крок попереду. Тільки нові науково обгрунтовані технології виробництва, нові сорти культур, породи сільськогосподарських тварин, новітня техніка забезпечать прибутковість аграрного виробництва.
Збільшення конкурентоспроможної сільгосппродукції, збереження екологічної ситуації в країні – цього повинні дотримуватись на всіх етапах агропромислової діяльності. А для цього, в першу чергу, потрібні спеціалісти. Отже, якість освіти і підготовка фахівців, що зайняті у сільгоспвиробництві, мають завжди бути на високому рівні. Постійне удосконалення Галузевих стандартів освіти всіх напрямів (освітньо-професійні програми, освітньо-кваліфікаційні характеристики) з метою максимальної відповідності до вимог сьогодення, сучасного виробництва – ось той критерій, що повинен тримати в центрі уваги кожен навчальний заклад.
Тому одним із важливих питань, що обговорювалось на нараді, стали підсумки прийому та випуску фахівців у 2007 році. Обговорення результатів вступної кампанії в аграрних вищих навчальних закладах за участю міністра – це не тільки оцінка роботи навчальних закладів та відповідних підрозділів міністерства, але і важлива стратегічна складова одного із напрямів діяльності аграрного відомства.
Важливим надбанням вступної кампанії 2007 року стало те, що вузам вдалось зберегти позитивну динаміку зростання обсягів державного замовлення.
На 1 вересня студентами перших курсів денної форми навчання аграрних вищих навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації, які навчаються за кошти державного бюджету, стали понад 29,5 тисяч осіб: з них сільської молоді близько 92% (для порівняння: в 2006 році – 29,2 тисячі осіб, із них сільської молоді 93%). Цього року середній конкурс заяв на місце державного замовлення становив по вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації 2,4 заяви на одне місце, а в 2005 – 2,58 (для порівняння по закладах Міносвіти – 3,8). В аграрних вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації конкурс становив 1,56 (у 2006 р. – 1,63), по закладах Міносвіти – 2,1. Найбільш популярними залишаються спеціальності економічного та юридичного напрямів.
Протягом вступної кампанії в Мінагрополітики та в навчальних закладах працювали телефони гарячої лінії, що дозволило оперативно реагувати на звернення громадян. Як результат, скарг і нарікань на роботу приймальних комісій з боку абітурієнтів та їх батьків не зафіксовано.
Щоб проаналізувати наявність проблем під час приймання документів абітурієнтів, цього року здійснено вибіркову перевірку роботи приймальних комісій окремих навчальних закладів. Перевірялись організація та проведення прийому й зарахування молоді на навчання. Виявлені недоліки детально розглянуто і зроблено відповідні зауваження.
Для удосконалення навчального процесу, підвищення якості аграрної освіти у міністерстві здійснюється низка заходів, спрямованих на забезпечення тісного зв’язку начального процесу з виробництвом, одним із шляхів якого є підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. З цією метою розроблено й затверджено Положення про стажування, створено перелік провідних сільськогосподарських підприємств та науково-дослідних установ, де можна пройти виробниче стажування. Вузи уклали договори співпраці й розробили навчальні програми стажування викладачів і науковців.
Досить цікавим щодо обговорюваної теми став виступ голови Ради директорів Асоціації «Союз птахівників України» Олександра Бакуменка. Він у черговий раз підкреслив, що найбільші птахопідприємства України сьогодні готові активно співпрацювати з аграрними вузами не лише в підготовці спеціалістів для галузі, а й у стажуванні педагогів. Адже птахівництво стрімко розвивається. І сучасним птахофабрикам потрібні висококваліфіковані фахівці. Підготувати їх можливо тільки на факультетах за окремою спеціалізацією, а вже професійні навички вони повинні набути на виробництві. До такої всебічної роботи зі студентами і викладачі мають бути готові. І саме на практиці знати оновлене, надсучасне птахівниче виробництво.
Підводячи підсумок того, що вже зроблено, ректори вузів в один голос висловили свої занепокоєння стосовно зовнішнього незалежного тестування випускників загальноосвітніх шкіл 2008 року.
Для аграрної освіти в цьому є дуже велика проблема. Головною проблемою всіх наборів до вищих навчальних закладів у попередні роки є невизначеність термінів їх проведення. Адже по суті вступна кампанія починається не влітку (у липні, як правило), а у вересні попереднього року. Саме тоді всі навчальні заклади активно проводять профорієнтаційну роботу серед випускників шкіл із залученням їх на підготовчі курси, тоді як Умови прийому готуються в лютому, а обсяг місць державного замовлення взагалі визначається в кінці липня. Що можна говорити, обіцяти абітурієнту, якщо у вузах самі не знають, що буде влітку, через десять місяців?
Цього року ситуація не змінилася. Наказ Міністерства освіти і науки “Про проведення у 2008 році зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів” є, а загальних Умов прийому немає. Тому стосовно вступної кампанії 2008 року виникає велика кількість запитань.
Свої міркування щодо організації й проведення навчального процесу в вузах системи Мінагрополітики висловив і заступник міністра Сергій Мельник. Керівники навчальних закладів провели активну дискусію навколо обговорюваних проблемних питань, висловили ряд пропозицій щодо їх врегулювання, а особливо – Умов прийому у 2008 році з урахуванням особливостей галузевої освіти.
Ніна Лихогод,
методист Науково-методичного
центру аграрної освіти





Схожі новини
  • У Мінагрополітики обговорили можливості підвищення престижності аграрної освіти
  • Потреба в кадрах повинна формуватись на місцях.
  • Аграрна освіта набуває конкурентоспроможності
  • Лідери АПК ХХІ століття
  • КРАЩИЙ ДИПЛОМ, КРАЩИЙ ПІДПРИЄМЕЦЬ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.