На поточному тижні спостерігалась вкрай низька кількість доступних суден, що було зумовлено затримками в Суліні та великою кількістю зафіксованих наперед суден, після попереднього стрімкого зростання ставок. Через дефіцит флоту на ринку не було чіткого розуміння ставок фрахту.
Про це повідомляє компанія Atria Brokers.
З одного боку, спостерігалось подальше зростання ставок на перевезення зерна коустерами на різні напрямки через воєнні ризики. З іншого боку, були випадки, коли судновласники погоджувалися фіксувати рейс по більш низькій ціні.
Станом на 10 серпня 2023 р. ставки фрахту на перевезення кукурудзи та пшениці коустерами 6000 т. з портів Рені та Ізмаїл до Іспанії підвищилися на 10-12 USD/т – до 70 USD/т. Ставки до східного Середземномор’я зросли на 5-8 USD/т – до 55-60 USD/т, до східного узбережжя Італії на 5-7 USD/т – до 53-55 USD/т, до Ізраїлю на 3-5 USD/т – до 60 USD/т і до Криту на 3-4 USD/т – до 52-55 USD/т.
Також спостерігалось підвищення фрахту на перевезення кукурудзи та пшениці баржами на Констанцу на 1-2 EUR/т до 42 EUR/т. В свою чергу, фрахт для ріпаку та ячменю залишився на рівні минулого тижня – 47 EUR/т.