Минулого тижня на Rīgas Universālais Termināls (RUT) прийнято та вивантажено тестовий поїзд з українською зерновою продукцією, який до Ризького вільного порту доставила дочірня компанія Латвійських залізниць — SIA «LDZ CARGO». Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію VAS «Latvijas dzelzceļš».
З України доправили 1423 т ріпаку у 54 контейнерах. Вони прибули з України до Каунаського інтермодального залізничного термінала, де були завантажені на платформи SIA «LDZ CARGO» для продовження шляху до Риги. Наразі український ріпак розвантажується та зберігається на складах RUT.
«З початку повномасштабної війни термінали Ризького порту активно працювали над перевезенням українських зернових продуктів, але досі вони надходили до порту автомобільним транспортом, який за обсягом перевезень не йде ні в яке порівняння із залізничним. Декілька терміналів у Ризькому порту за технологічними й інфраструктурними можливостями були б повністю готові приймати та якісно обробляти контейнерні поїзди з українськими зерновими. Сподіваємося, що це перше випробування для всього логістичного ланцюга виявиться успішним і відтепер ми будемо регулярно приймати потяги з українським зерном у Ризькому порту», — наголосив менеджер Ризького вільного порту Ансіс Зелтінш.
Приймання зерна в контейнерах — це новий досвід для терміналів Ризького порту. Керівник департаменту наливних складів компанії RUT Едгарс Рудзітіс підкреслив, що термінал готовий приймати зернові контейнерні поїзди з України, він має необхідні технології для обробки контейнерів, а також склади та відповідну інфраструктуру для наливних вантажів.
«За останні півтора року це перший вантаж з України, який проходить через нашу інфраструктуру, і, як на мене, це дуже важлива подія. Ми неодноразово підтверджували, що потужність латвійської залізничної інфраструктури та SIA «LDZ CARGO» дає змогу нам перевозити й обробляти великі обсяги вантажів, зокрема і зернові з України. Відповідно до поточної ситуації ми створили нові варіанти вантажоперевезень і плануємо розвивати ці вантажні транспортні рішення в майбутньому, щоб вантажні перевезення зерна й інших продуктів між Україною та Латвією могли відбуватися регулярно», — розповів голова правління VAS «Latvijas dzelzceļš» Ріналдс Плявнієкс.
Контейнери були відправлені з України 25 вересня, 8 жовтня їх перевантажили на платформи SIA «LDZ CARGO» у Каунасі, а вже 11 жовтня платформи прибули до Ризького порту, та почалося розвантаження на Ризькому універсальному терміналі. Залізничні перевезення організували SIA «LDZ CARGO» у співпраці із замовником SIA «LTG Cargo Ukraina» у межах договору про співпрацю, укладеного в листопаді 2022 року.
Як повідомлялося раніше, залізниці Латвії можуть долучитися до експорту української агропродукції.
ІЦ УАК за матеріалами Rail.insider
agroconf.org