Минулого тижня, 08 листопада, росія завдала чергового ракетного удару по портовій інфраструктурі Одеської області, поціливши цивільне судно під прапором Ліберії. Ця атака викликала нову хвилю занепокоєння щодо безпекової ситуації у портах України.
Про це пише компанія Atria Brokers.
В результаті атаки, ситуація на фрахтовому ринку станом на кінець тижня була невизначеною, а зниження ставок фрахту на перевезення зерна с глибоководних портів Одеської області, яке спостерігалося впродовж минулих тижнів, припинилося.
Станом на 10 листопада, фрахт на перевезення кукурудзи хендісайзами по ключовим напрямкам залишився на рівні минулого тижня: до Ізраїлю і східного узбережжя Італії – 45-46 USD/т, до східного Середземномор’я – 43-45 USD/т, до середземноморського узбережжя Іспанії – 48-50 USD/т.
Фрахт на перевезення кукурудзи панамаксами з Одеси, Південного та Чорноморська у напрямку Китаю також залишився без змін на рівні 60-62 USD/т.
У річкових портах Дунаю ставки фрахту розвивались різноспрямовано. Ставки на перевезення кукурудзи коустерами 6000 т з портів Рені та Ізмаїл у напрямку Мармари знизилися на 2-3 USD/т до 35-36 USD/т, Греції – приблизно на 2 USD/т до 39-41 USD/т. Фрахт до Ізраїлю виріс приблизно на 2-3 USD/т – до 51-52 USD/т, східного Середземномор’я – приблизно на 1-2 USD/т до 47-48 USD/т, до Севільї – на 1 USD/т до 59-61 USD/т. Ставки залишилися відносно стабільними у напрямках східного узбережжя Італії та Іспанії – 51-52 USD/т та 55-56 USD/т відповідно.
Суттєво знизився фрахт на перевезення агропродукції баржами на Констанцу через велику кількість доступних барж та недостатні об’єми культур. Ставки на перевезення кукурудзи знизилися на 7-8 EUR/т до 25-26 EUR/т, соняшнику – на 15-16 EUR/т до 41-42 EUR/т.