Торік побачивши на упаковці морозива термін придатності, я мало не зомліла. Що такого додають у молочний десерт, аби він зберігався 2 роки? В Асоціації українських виробників «Морозиво і заморожені продукти» мене, як кажуть,геть збили з пантелику: мовляв, такі стандарти… Словом, вітрини з морозивом я оминала майже рік.
На початку червня, на виставці «Агро-2018», зустрічаю Ігоря Бартковського (голова вже згаданої асоціації) і знову запитую про ті кляті терміни зберігання пломбіру, ескімо і шербету. А він мені у відповідь: «А хочеш, поїдемо в ПАТ «Рудь»? Побачиш все на власні очі й розпитаєш технологів…»
Якби вас запросили відвідати фабрику морозива, ви би погодились? От і я скористалась нагодою роздивитись: що ж являє собою сучасне виробництво найсмачнішого десерту дитинства?..
У день відрядження прокинулась раніше, ніж задзвонив будильник, бо запізнюватись на зустріч із власною допитливістю в мої плани не входило. Та й виїхати з центра Києва - ще та проблемка! Словом, прибігла на місце збору делегації фахівців державних структур аж за 25 хвилин до відправки мікроавтобусу.
Дві години від Києва, і ось воно - царство дитячих мрій. Пломбір, молочне, шоколадне, шербет... На паличці, у вафельному стаканчику або ріжку... Охайний майданчик перед фабрикою, квіти, газон і яскраві емблеми підприємства: три кульки морозива і три англійські літери. Дав продукту власне ім'я - тримай марку. Ні, це не гасло виробництва. Це життєвий принцип Петра Рудя (президент компанії), який радо зустрів нас біля мікроавтобусу і міцно потис кожному руку.
Заходимо до офісу. В одній з кімнат перемовин – повно дітлахів: весело наминають морозиво і дивляться відео, як його виготовляють. Виявляється, дитячі делегації – традиція для ПАТ «Рудь», бо ж як інакше пояснити малечі, що головний продукт підприємства – саме для них і має найвищу якість? До цехів дітей, звісно, не пускають. Тому вони можуть побачити все на відео: від прийому молока до конвеєра з ріжками чи пломбіром. За статистикою, як з’ясувалось, щороку ПАТ відвідує майже 5 тисяч школярів.
Нас запросили до подібної кімнати. Чай, кава, цукерки – на вибір. Та все ж головні ласощі - на столах: з десяток видів морозива. Очі розбігаються! А Петро Володимирович припрошує: «Вже перевірено: одразу багато пачок не з’їсти, а покуштувати хочеться різного. Тож сміливо відкушуйте скільки хочеться, смакуйте, кладіть на тарілку й беріть нову пачку. У нас - дегустація». І поки ми ласуємо обраним десертом, Лариса Жугадло - директор з якості - вводить присутніх у курс справи.
Між іншим, найчастіше це підприємство ми асоціюємо з морозивом, але тут виробляють й іншу продукцію: вершкове масло, деякі молочні продукти, заморожені овочі, картоплю фрі, гриби, ягоди та тісто. Та все ж морозиву – пріоритет, тому «Морозиво №1» - не рекламний слоган, а мета існування компанії.
Я вас заінтригувала? Та й відповідь про терміни зберігання десерту ви не отримали… Тоді гортайте наш журнал. Матеріал так і називається: «Дав продукту власне ім'я - тримай марку».