Це було редакційне завдання: взяти участь у раллі журналістів «Київська осінь-2007». Та прибувши на змагання журналістських екіпажів, я чи не вперше відчув шалений прилив енергії від швидкості, віражів та бажання бути лідером. Втім, про все по-порядку.
Колона автомобілів вирушила рівно об 11.00 з Пущі-Водиці, що під Києвом. Ми тримали курс на Майдан Незалежності. Раллі, яке традиційно проводилось Всеукраїнським фондом «Журналістська ініціатива» та Всеукраїнським автоклубом журналістів, зібрало цього разу більше 20 екіпажів з кількох регіонів України. Два авто виставила на перегони газета «Аграрний тиждень. Україна». «Акули пера» змагались в двох класах автомобілів: з об’ємами двигуна до 1,6 см3 і більше 1,6 см3.
Традиція – проводити журналістські змагання в центрі столиці України – виникла ще у 1999 році. Окрім цього, журналісти багатьох видань щороку проводять свій автопробіг до Криму. Мета таких акцій – привернути увагу суспільства до проблем вітчизняних виробників, а також сприяти туристичному руху в Україні. Ну скажіть, хто, якщо не журналісти, розповідатимуть про найцікавіше, що зустрічатиметься їм на шляху?
З року в рік ці журналістські заходи підтримують Міністерство внутрішніх справ України, Міністерство у справах сім’ї, молоді та туризму, Міністерство аграрної політики України, Екологічна ліга та Депутатський клуб «Парламент».
Втім, повернімося до цьогорічних раллі. Організатор змагання – президент Всеукраїнського автомобільного клубу журналістів Людмила Мех зібрала учасників під прохолодним київським небом опівдні. Журналісти були раді зустрітися вкотре та поспілкуватися з колегами за склянкою гарячого чаю. Так, так. Саме за склянкою гарячого чаю. Адже члени журналістського автоклубу й думати не можуть про спиртне. Тим паче під час змагань.
Екіпажі нашого видання вперше приймали участь в раллі. Хоча, Любов Орещенко (пілот) та Наталію Черешинську (штурман) не можна назвати новачками. Цей жіночий екіпаж кілька років поспіль представляє Міністерство аграрної політики України в автопробігах «Дорога до Криму: проблеми та перспективи» та в осінніх раллі журналістів. Жінки двічі були призерами цих автолюбительських змагань, отримувавши призові місця. Іншій екіпаж – Валентин Черешинський ( пілот) та я, автор цих строк, Дмитро Пекарчук (штурман) вперше поринули у вирій несамовитих змагань.
Зізнаюсь відверто: ми побоювались і дещо хвилювались. Чи приймуть нас до свого кола старші колеги-журналісти? Втім, дружня атмосфера сприяла тому, що ми швидко з усіма роззнайомились. Координатор змагань - відомий журналіст-автомобіліст та ведучий радіостанції Гала-радіо Максим Нефьодов - детально пояснив всім учасникам правила і роздавав спеціальні інструкції. А вірніше, схеми руху «по легенді». Саме точність виконання завдань і час проїзду враховувались членами журі під час заїздів. Ось тут журналісти і показали свою справжню майстерність володіння… автомобілем!
[/right]
Всього заїздів було два. Змагались журналісти на майданчику біля Центрального стадіону м. Кивка. Головне завдання - виконання нескладних фігур за найкоротший проміжок часу, що, однак, вимагало від екіпажу неабияких навичок керування автівкою та залізної витримки. Якщо екіпаж неправильно виконував фігуру, його заїзд не зараховувався. За наїзд на фішки, якими позначалася фігура, до результату додавались штрафні секунди.
Чесно кажучи, до виїзду на старт я дивився на ці перегони як на таку собі розвагу. Та коли настала черга й нашого екіпажу, тут, скажу я вам, адреналіну додалося! Перший заїзд пройшли буквально на єдиному подиху. Втім, і через брак досвіду, і через хвилювання першу фігуру виконали з порушенням правил. Проте, нас це не засмутило, а навпаки мобілізувало. Тому решту завдань екіпаж наш здолав без проблем. З неприхованим хвилюванням спостерігати ми за рештою учасників, радіючи, що серед журналістської братії є чимало справжніх гонщиків. Дехто з них розворот на 180º виконували як заповзяті майстри екстремального водіння! Насправді, представники цієї професії талановиті в багатьох речах…
Тут, гадаю, саме час згадати компанію, яка взяла на себе повну відповідальність за наші ймовірні помилки. Адже від всіляких негараздів під час перегонів автомобілі потрібно страхувати: такою є вимоги Автомобільної федерації України. Нашим «ангелом-охоронцем» вже вкотре виступила страхова компанія ЗАТ «Просто страхування» (голова правління Павло Фурсевич). До речі, компанія страхує автомобілі журналістів і під час автопробігів до Криму. Як правило, репортери, коментатори, теле- та радіожурналісти беруть участь в заходах ВБФ «Журналістської ініціативи» на власних автомобілях.
…Оголошення результатів змагань відбулося в урочистій обстановці на Майдані Незалежності. Під радісні вигуки і оплески учасників та киян і гостей столиці України, що гуляли Хрещатиком. У класі автомобілів із об’ємом двигуна до 1,6 см3 переміг екіпаж Черкаської обласної незалежної телекомпанії «Ятрань» на чолі з Миколою Ратушним. Перше місце у класі автомобілів із двигуном більше 1,6 см3 переміг екіпаж, керований журналістами Вінницької Обласної державної телерадіокомпанії Мариною Тепленко та Тетяною Скомаровською.
Серед призерів і сімейний екіпаж Ірини та Володимира Количевих, які представляли відповідно журнал «Ідеальний дім» та газету «2000», Людмили Каткової та Вадима Реуцького з міжнародної ділової газети «Автопрофі» (м.Київ), а також екіпаж Ігоря Седого з автомобільної телепрограми «Зелений фургон» (м.Одеса).
А далі Максим Нефьодов та Людмила Мех зробили паузу і… оголосили наступних переможців. Саме на нас чекав справжній сюрприз, адже відзнака «Приз глядацьких симпатій» дісталася екіпажу газети «Аграрний тиждень. Україна», в складі якого виступали керівник нашого проекту, прес-секретар Міністерства аграрної політики України Наталія Черешинська та Любов Орещенко, незмінний пілот цього жіночого екіпажу.
Отже, і журналістам притаманна жага перемоги та екстриму! Аж ніяк не сумніваюся, що наше видання з великим прагненням перемог візьме участь у наступних журналістських раллі. Та наступного разу, добре підготувавшись, ми, переконаний, неодмінно поборемося за перше місце!