Підвищення “Укрзалізницею” тарифів на оренду подвідного складу в 2018 році обійшлося українському бізнесу в 8 млрд грн додаткових платежів.
Про це йдеться в матеріалі “Апостроф”.
Нагадаємо, в лютому на сайті відомства з’явилися проекти постанови Кабміну і наказу Мінінфраструктури, які передбачають суттєве зростання тарифів – одноразово на 14,2% і в подальшому автоматично щокварталу на рівні цього індексу. В цілому за 2019 рік це може дати підвищення на понад 20%.
Щоб “розжалобити” ці відомства і Кабмін, і підштовхнути їх до прийняття потрібного рішення, “Укрзалізниця” використовує різні аргументи, серед яких і спроба порівняння української вартості вантажних перевезень з тарифами в Європі.
“Утримуючи тарифи на перевезення залізницею на рівні, значно нижчий за європейський,” Укрзалізниця “фактично дотує українських виробників, чиї ринки збуту саме в Європі і які до того ж реалізують свою продукцію за валюту”, – вважає представник “Укрзалізниці” Антон Саболевский.
Вартість вантажних перевезень в Україні зростає щорічно. Якщо проаналізувати дані Укрстату, можна виявити, що найбільш значне зростання – понад 50% – збігався за часом зі стрибками курсу долара. Однак і в більш “рівні” роки рівень зростання тарифів міг підвищувати більше 10% до попереднього року.
І це тільки самі тарифи не перевезення. Загальна вартість транспортування залізничним транспортом включає і дві інші складові – вартість оренди вагонів (яка значно збільшується з року в рік) і вартість плати за тягу, яка також постійно зростає. У грошовому обчисленні – це мільярди, і навіть десятки мільярдів гривень, які “Укрзалізниця” додатково щорічно отримує від вітчизняних виробників.
Так, тільки в 2018 році вантажовідправники змушені були заплатити “Укрзалізниці” (володіє 52% парку вантажних вагонів), накрутили ціни на оренду напіввагонів в 4 рази, близько 8 млрд додаткових гривень. А, враховуючи, що ціни підняли і приватники – загальні втрати виробників від збільшення вартості послуг на залізничних перевезень склали близько 12 млрд грн. Це відчутно вдарило і по позиціях українського бізнесу за кордоном, адже підвищення логістичної складової робить вітчизняну продукцію менш конкурентною на світових ринках.
https://economy.apostrophe.ua