Аграрний тиждень. Україна
» » Ринок спаржі України знаходиться на межі цінового шоку
» » Ринок спаржі України знаходиться на межі цінового шоку

    Ринок спаржі України знаходиться на межі цінового шоку


    Ринок спаржі України знаходиться на межі цінового шоку

    Про це розповів Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО). «Якщо подивитися на овочеві культури в цілому, то в останні роки обсяги світової торгівлі росли не надто швидко. На цьому тлі спаржа виділяється — експорт спаржі росте на 3% або 14 тис. тонн в рік. Це є позитивним моментом, але зростання досягалося значно мірою, за рахунок зниження цін і підвищення доступності спаржі», — розповідає Ярмак.

    За його словами, це як раз і є погана новина для виробників — спаржі споживачі готові купити більше, але за нижчою ціною. В Європі, Китаї та США, де зосереджено основне світове споживання спаржі, її ніяк не можна назвати дорогим продуктом, на відміну від України. Наприклад, в Італії в минулому році роздрібні ціни на ранню спаржу падали навіть нижче 2 €/кг. Пізніше ціни відновилися, але не перевищували 3,5−4 €/кг в роздріб, а роздрібні націнки в Італії значно вищі, ніж в Україні.

    «В країнах ЄС чистий імпорт спаржі порівняно невеликий, але він має тенденцію до зростання. У свою чергу, обсяги продукції власного виробництва оцінюються на рівні 330 тис. тонн. І тут важливе питання для України полягає в тому, чи піде ЄС шляхом США, і почне знижувати обсяги виробництва спаржі під тиском дешевого імпорту з країн, де робоча сила коштує дешевше або ж зможе зберегти обсяги виробництва на колишньому рівні», — додає експерт.Так, якщо говорити про ключових імпортерів спаржі в Євросоюзі, то тут лідером є Німеччина. Також серед найбільших імпортерів Франція (14% імпорту спаржі ЄС), Великобританія (яка вже вийшла з ЄС), Нідерланди та Іспанія — з часткою по 12%.

    «Саме на ці ринки в першу чергу в майбутньому варто звернути увагу українським виробникам спаржі. Хоча сьогодні про експорт з України говорити рано, перш за все, через інші цінові реалії на внутрішньому ринку країни. В світі швидко зростає попит на заморожену спаржу, адже це справжня знахідка для сегмента HoReCa. Тому на даний сегмент слід звертати увагу виробникам спаржі України», — підкреслив економіст.

    На думку Андрія Ярмака, на тлі глобальних тенденцій, в Україні ринок знаходиться на межі цінового шоку. Це пояснюється тим, що дуже багато підприємців починають інвестувати у вирощування спаржі. Відповідно, збільшення пропозиції спаржі неминуче призведе до зниження цін на неї.

    «У момент надлишку спаржі на ринку ми повинні будемо шукати відповідь на питання: а що з нею робити далі? І виробники в Україні будуть змушені зайнятися експортом. А це означає, що ціни повинні бути нижче, ніж в ЄС, щоб українська спаржа мала шанс експортуватися в цьому напрямку. Однак однією низької ціни буде недостатньо, більш низька ціна буде потрібна на тлі аналогічної якості, а це вимагає значних інвестицій, тому що більшості наших виробників до рівня якості європейської спаржі поки що досить далеко», — коментує фахівець.Крім того, необхідно буде покращувати і технології вирощування, і починати інвестувати в доробку спаржі і її правильну упаковку, логістику і маркетинг. А крім грошей для цього будуть потрібно ще й знання і досвід.«Боятися зниження цін на спаржу не варто тим, хто прийшов в цей бізнес надовго. Такий ціновий шок дозволяє очистити ринок від неефективних гравців, які не мають стратегії, відповідних обсягів і якості продукції, які не інвестували в маркетинг продукції», — зауважує економіст ФАО. В результаті, внаслідок зниження цін, дрібні виробники, які можуть самостійно продати весь обсяг через соцмережі безпосередньо споживачам, постраждають менше, ніж середні, тому що отримають роздрібну ціну, яка завжди буде покривати витрати на виробництво.

    «Середнім же гравцям для запуску експорту недостатньо низької ціни — потрібно інвестувати значні кошти в доопрацювання, упаковку, маркетинг, а також в зміни ментальності, тобто їм доведеться навчитися кооперуватися. А це складний і тривалий процес. Звичайно, цей шок не обов'язково відбудеться вже завтра, але краще до нього заздалегідь підготуватися відповідним чином», — підсумував Андрій Ярмак.

    ІЦ УАК за матеріалами agroday

    agroconf.org





    Схожі новини
  • Озвучено ціни на спаржу в Україні
  • Українські виробники у цьому сезоні отримали низький врожай спаржі
  • В Україні поступово зростає попит на спаржу
  • Спаржу культивують в комбінації з лохиною
  • За 5 років спаржеві площі зросли втричі

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Ринок спаржі України знаходиться на межі цінового шоку


Ринок спаржі України знаходиться на межі цінового шоку

Про це розповів Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО). «Якщо подивитися на овочеві культури в цілому, то в останні роки обсяги світової торгівлі росли не надто швидко. На цьому тлі спаржа виділяється — експорт спаржі росте на 3% або 14 тис. тонн в рік. Це є позитивним моментом, але зростання досягалося значно мірою, за рахунок зниження цін і підвищення доступності спаржі», — розповідає Ярмак.

За його словами, це як раз і є погана новина для виробників — спаржі споживачі готові купити більше, але за нижчою ціною. В Європі, Китаї та США, де зосереджено основне світове споживання спаржі, її ніяк не можна назвати дорогим продуктом, на відміну від України. Наприклад, в Італії в минулому році роздрібні ціни на ранню спаржу падали навіть нижче 2 €/кг. Пізніше ціни відновилися, але не перевищували 3,5−4 €/кг в роздріб, а роздрібні націнки в Італії значно вищі, ніж в Україні.

«В країнах ЄС чистий імпорт спаржі порівняно невеликий, але він має тенденцію до зростання. У свою чергу, обсяги продукції власного виробництва оцінюються на рівні 330 тис. тонн. І тут важливе питання для України полягає в тому, чи піде ЄС шляхом США, і почне знижувати обсяги виробництва спаржі під тиском дешевого імпорту з країн, де робоча сила коштує дешевше або ж зможе зберегти обсяги виробництва на колишньому рівні», — додає експерт.Так, якщо говорити про ключових імпортерів спаржі в Євросоюзі, то тут лідером є Німеччина. Також серед найбільших імпортерів Франція (14% імпорту спаржі ЄС), Великобританія (яка вже вийшла з ЄС), Нідерланди та Іспанія — з часткою по 12%.

«Саме на ці ринки в першу чергу в майбутньому варто звернути увагу українським виробникам спаржі. Хоча сьогодні про експорт з України говорити рано, перш за все, через інші цінові реалії на внутрішньому ринку країни. В світі швидко зростає попит на заморожену спаржу, адже це справжня знахідка для сегмента HoReCa. Тому на даний сегмент слід звертати увагу виробникам спаржі України», — підкреслив економіст.

На думку Андрія Ярмака, на тлі глобальних тенденцій, в Україні ринок знаходиться на межі цінового шоку. Це пояснюється тим, що дуже багато підприємців починають інвестувати у вирощування спаржі. Відповідно, збільшення пропозиції спаржі неминуче призведе до зниження цін на неї.

«У момент надлишку спаржі на ринку ми повинні будемо шукати відповідь на питання: а що з нею робити далі? І виробники в Україні будуть змушені зайнятися експортом. А це означає, що ціни повинні бути нижче, ніж в ЄС, щоб українська спаржа мала шанс експортуватися в цьому напрямку. Однак однією низької ціни буде недостатньо, більш низька ціна буде потрібна на тлі аналогічної якості, а це вимагає значних інвестицій, тому що більшості наших виробників до рівня якості європейської спаржі поки що досить далеко», — коментує фахівець.Крім того, необхідно буде покращувати і технології вирощування, і починати інвестувати в доробку спаржі і її правильну упаковку, логістику і маркетинг. А крім грошей для цього будуть потрібно ще й знання і досвід.«Боятися зниження цін на спаржу не варто тим, хто прийшов в цей бізнес надовго. Такий ціновий шок дозволяє очистити ринок від неефективних гравців, які не мають стратегії, відповідних обсягів і якості продукції, які не інвестували в маркетинг продукції», — зауважує економіст ФАО. В результаті, внаслідок зниження цін, дрібні виробники, які можуть самостійно продати весь обсяг через соцмережі безпосередньо споживачам, постраждають менше, ніж середні, тому що отримають роздрібну ціну, яка завжди буде покривати витрати на виробництво.

«Середнім же гравцям для запуску експорту недостатньо низької ціни — потрібно інвестувати значні кошти в доопрацювання, упаковку, маркетинг, а також в зміни ментальності, тобто їм доведеться навчитися кооперуватися. А це складний і тривалий процес. Звичайно, цей шок не обов'язково відбудеться вже завтра, але краще до нього заздалегідь підготуватися відповідним чином», — підсумував Андрій Ярмак.

ІЦ УАК за матеріалами agroday

agroconf.org





Схожі новини
  • Озвучено ціни на спаржу в Україні
  • Українські виробники у цьому сезоні отримали низький врожай спаржі
  • В Україні поступово зростає попит на спаржу
  • Спаржу культивують в комбінації з лохиною
  • За 5 років спаржеві площі зросли втричі

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.