Аграрний тиждень. Україна
» » УЗА не підтримує зростання залізничних тарифів
» » УЗА не підтримує зростання залізничних тарифів

    УЗА не підтримує зростання залізничних тарифів






    УЗА звернулась до прем’єр міністра України з проханням скасувати рішення щодо підвищення залізничних тарифів

    Українська зернова асоціація просить Уряд України запровадити мораторій на підвищення тарифів на вантажні перевезення на час військового стану та 3-6 місяців після його завершення. Про це йдеться в зверненні УЗА до Прем’єр Міністра України щодо скасування рішення про підвищення залізничних тарифів на 70%.

    Зерновики з розумінням відносяться до збитків та втрат залізниці, зменшення товарообігу та додаткових витрат на перевезення військових та гуманітарних вантажів, адже теж знаходяться в аналогічній ситуації. Аграрна галузь понесла катастрофічні збитки та втрати внаслідок військової агресії російської федерації і як ніхто інша відчуває та розуміє ситуацію, в якій опинилась економіка України. Відтак компенсація втрат завданих АТ «Укрзалізниця» внаслідок бойових дій та витрат на відновлення інфраструктури не може бути покладено лише на бізнес, який також зазнав суттєвих збитків внаслідок військових дій та потребує фінансової підтримки.

    Зростання залізничного тарифу для зернових вантажів матиме катастрофічні наслідки для аграрної галузі, що ще більше погіршить і так вкрай невтішну ситуацію. За даними УЗА, таке зростання вартості залізничної логістики для зернових вантажів призведе до додаткових витрат аграріїв, що оцінюються в 120 млн доларів США на рік.

    Окрім того, з початком блокади портів, вартість логістики в структурі експорту вже значно зросла (в 5-7 разів щонайменше) та досягла показника 180 доларів США на тону зерна. Враховуючи таку вартість логістики, виробники зерна вже вимушені продавати товар нижче собівартості. Згідно середніх розрахунків, вартість тони пшениці в полі вимушено знизилась до 90 доларів США за тону, при собівартості виробництва щонайменше 160 доларів США за тону.

    В такому разі, зростання залізничних тарифів може спричинити не лише до зменшення перевезення зерна Укрзалізницею, але й може взагалі призвести до втрати залізницею такого виду вантажу як зерно.

    За різними оцінками експертів, до кінця 2022 року слід очікувати банкрутство 50% виробників зерна, а до квітня 2023 року ще 40%. Саме тому УЗА також наголошує на важливості державної підтримки аграріїв та частковій компенсації логістичних витрат.

    Нагадаємо, до початку широкомасштабного вторгнення армії російської федерації 24 лютого 2022 року, зерновий експорт на 95-98% здійснювався через морські порти, а весь аграрний експорт забезпечував понад 40% усіх валютних надходжень. На сьогоднішній день вкрай обмежений експорт зернових вантажів все ж залишається одним з основних джерел поповнення валютних резервів держави та фінансування роботи товаровиробників.

    Так, у зв’язку з російською блокадою морських портів Азовського та Чорного моря, зерновики вимушені експортувати зернові та олійні культури через наземні та річкові шляхи сполучення з європейськими країнами з подальшим перевантаженням в європейських портах Балтійського та Чорного морів. Пропускна спроможність наземних та річкових переходів суттєво обмежена. Зокрема, раніше Україна могла експортувати через морські порти 6-7 млн т зерна щомісяця, наразі ж ми досягли показника експорту через усі автомобільні, залізничні та річкові шляхи лише 1,5 млн т у травні 2022 року.





    Схожі новини
  • УЗА підтримує уніфікацію тарифів на порожній пробіг вагонів, але проти прихованого збільшення вартості
  • Підвищення тарифів на Укразалізниці коштуватиме аграріям 1,5 млрд грн
  • "Укрзалізниця" підвищує тарифи необґрунтовано - УАК
  • Втрати аграріїв від підвищення тарифів на перевезення становитимуть 1,5 млрд грн
  • УАК проти чергового підвищення залізничних тарифів. Звернення

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

УЗА не підтримує зростання залізничних тарифів






УЗА звернулась до прем’єр міністра України з проханням скасувати рішення щодо підвищення залізничних тарифів

Українська зернова асоціація просить Уряд України запровадити мораторій на підвищення тарифів на вантажні перевезення на час військового стану та 3-6 місяців після його завершення. Про це йдеться в зверненні УЗА до Прем’єр Міністра України щодо скасування рішення про підвищення залізничних тарифів на 70%.

Зерновики з розумінням відносяться до збитків та втрат залізниці, зменшення товарообігу та додаткових витрат на перевезення військових та гуманітарних вантажів, адже теж знаходяться в аналогічній ситуації. Аграрна галузь понесла катастрофічні збитки та втрати внаслідок військової агресії російської федерації і як ніхто інша відчуває та розуміє ситуацію, в якій опинилась економіка України. Відтак компенсація втрат завданих АТ «Укрзалізниця» внаслідок бойових дій та витрат на відновлення інфраструктури не може бути покладено лише на бізнес, який також зазнав суттєвих збитків внаслідок військових дій та потребує фінансової підтримки.

Зростання залізничного тарифу для зернових вантажів матиме катастрофічні наслідки для аграрної галузі, що ще більше погіршить і так вкрай невтішну ситуацію. За даними УЗА, таке зростання вартості залізничної логістики для зернових вантажів призведе до додаткових витрат аграріїв, що оцінюються в 120 млн доларів США на рік.

Окрім того, з початком блокади портів, вартість логістики в структурі експорту вже значно зросла (в 5-7 разів щонайменше) та досягла показника 180 доларів США на тону зерна. Враховуючи таку вартість логістики, виробники зерна вже вимушені продавати товар нижче собівартості. Згідно середніх розрахунків, вартість тони пшениці в полі вимушено знизилась до 90 доларів США за тону, при собівартості виробництва щонайменше 160 доларів США за тону.

В такому разі, зростання залізничних тарифів може спричинити не лише до зменшення перевезення зерна Укрзалізницею, але й може взагалі призвести до втрати залізницею такого виду вантажу як зерно.

За різними оцінками експертів, до кінця 2022 року слід очікувати банкрутство 50% виробників зерна, а до квітня 2023 року ще 40%. Саме тому УЗА також наголошує на важливості державної підтримки аграріїв та частковій компенсації логістичних витрат.

Нагадаємо, до початку широкомасштабного вторгнення армії російської федерації 24 лютого 2022 року, зерновий експорт на 95-98% здійснювався через морські порти, а весь аграрний експорт забезпечував понад 40% усіх валютних надходжень. На сьогоднішній день вкрай обмежений експорт зернових вантажів все ж залишається одним з основних джерел поповнення валютних резервів держави та фінансування роботи товаровиробників.

Так, у зв’язку з російською блокадою морських портів Азовського та Чорного моря, зерновики вимушені експортувати зернові та олійні культури через наземні та річкові шляхи сполучення з європейськими країнами з подальшим перевантаженням в європейських портах Балтійського та Чорного морів. Пропускна спроможність наземних та річкових переходів суттєво обмежена. Зокрема, раніше Україна могла експортувати через морські порти 6-7 млн т зерна щомісяця, наразі ж ми досягли показника експорту через усі автомобільні, залізничні та річкові шляхи лише 1,5 млн т у травні 2022 року.





Схожі новини
  • УЗА підтримує уніфікацію тарифів на порожній пробіг вагонів, але проти прихованого збільшення вартості
  • Підвищення тарифів на Укразалізниці коштуватиме аграріям 1,5 млрд грн
  • "Укрзалізниця" підвищує тарифи необґрунтовано - УАК
  • Втрати аграріїв від підвищення тарифів на перевезення становитимуть 1,5 млрд грн
  • УАК проти чергового підвищення залізничних тарифів. Звернення

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.