Аграрний тиждень. Україна
» » Аби деблокувати роботу зернового коридору, потрібна відповідна реакція усього цивілізованого світу, – Маркіян Дмитрасевич
» » Аби деблокувати роботу зернового коридору, потрібна відповідна реакція усього цивілізованого світу, – Маркіян Дмитрасевич

    Аби деблокувати роботу зернового коридору, потрібна відповідна реакція усього цивілізованого світу, – Маркіян Дмитрасевич


    Аби деблокувати роботу зернового коридору, потрібна відповідна реакція усього цивілізованого світу, – Маркіян Дмитрасевич

    Третій місяць поспіль росія цілеспрямовано блокує роботу “зернової ініціативи”. У черзі на інспекцію наразі очікують 117 суден. У середньому перевірку проходять 2–3 судна в день, тоді як у вересні та жовтні цей показник становив 6–7.

    Чим ця ситуація загрожує українським аграріям, яку мету переслідує росія, саботуючи роботу “зернового коридору”, а також який шлях його розблокування бачить Україна – ці питання в ефірі Українського радіо прокоментував заступник Міністра агрополітики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич.

    “Вдалося частково вийти з цієї ситуації: було прийнято рішення пропускати судна з більшим тоннажем. Тим не менше, тижневі очікування здорожчують логістику. У результаті, по-перше, продукція стає дорожчою для отримувачів – і особливо чутливо це позначається на країнах, які залежать від українського зерна. По-друге, це падає також додатковими витратами на українських аграріїв, зменшуючи відпускну ціну зерна”, – зазначив Маркіян Дмитрасевич.

    Так, через порти Одеси в середньому за місяць експортується трохи більше, ніж 3 млн тонн агропродукції, тоді як їхня потужність – близько 6 млн тонн. У результаті за увесь час роботи зернового коридору експортовано 19 млн тонн. “За умови використання потужностей одеських портів на повну, ця цифра була б набагато більшою, щоб дало фінансові можливості для аграріїв профінансувати посівні та збиральні кампанії 2023 року”, – підкреслив заступник Міністра агрополітики.

    За його словами, українська сторона наполягає на тому, щоб збільшити кількість інспекторів і таким чином пришвидшити процес перевірки суден. А Президент України на своєму рівні піднімає питання про включення до зернової ініціативи миколаївських портів, що здешевило би логістику для українських аграріїв і забезпечило би більший вал продукції на світовому ринку зерна.

    Причини штучного гальмування росією роботи зернового коридору, за словами Маркіяна Дмитрасевича, зрозумілі. Такий саботаж – спосіб рф тиснути на Україну економічно. Адже агропродукція відіграє ключову роль для вітчизняного експорту, надходження валютної виручки в країну, а отже, економіки України загалом.

    “Україна – в постійних переговорах з партнерами – ООН і Туреччиною, – ми сподіваємося на результати. Але тут важлива відповідна реакція й іншого цивілізованого світу”, – акцентував Маркіян Дмитрасевич. Адже наслідком війни в Україні, в тому числі блокування чорноморської зернової ініціативи, є зростання цін на продовольство, по-перше, в африканських та азійських країнах, по яких ця ситуація б’є найбільше. По-друге, збільшується вартість продуктів харчування і на європейських полицях.

    “Результати саботажу зернової ініціативи обговорювалися при візиті делегації Мінагрополітики в країни Африки, а також на Конференції аграрних міністрів, яка відбулася в Берліні позаминулого тижня.”, – резюмував заступник Міністра агрополітики.

    ІЦ УАК за матеріалами Мінагрополітики

    agroconf.org





    Схожі новини
  • «Зернова ініціатива»: за тиждень 18 суден експортували 664 тисячі тонн продовольства з портів Великої Одеси. Це на третину менше обсягів експорту за позаминулий тиждень.
  • Маркіян Дмитрасевич: У рамках Grain from Ukraine організаційно готуються ще три судна до відправки
  • Україна здатна забезпечити себе і світ продовольством, - Денис Башлик
  • За 9 місяців «Шляхами солідарності» було вивезено 19 млн тонн с/г продукції, — Мінагрополітитки
  • Прогнозовані площі посівів озимих культур завдяки ЗСУ можуть збільшитися

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Аби деблокувати роботу зернового коридору, потрібна відповідна реакція усього цивілізованого світу, – Маркіян Дмитрасевич


Аби деблокувати роботу зернового коридору, потрібна відповідна реакція усього цивілізованого світу, – Маркіян Дмитрасевич

Третій місяць поспіль росія цілеспрямовано блокує роботу “зернової ініціативи”. У черзі на інспекцію наразі очікують 117 суден. У середньому перевірку проходять 2–3 судна в день, тоді як у вересні та жовтні цей показник становив 6–7.

Чим ця ситуація загрожує українським аграріям, яку мету переслідує росія, саботуючи роботу “зернового коридору”, а також який шлях його розблокування бачить Україна – ці питання в ефірі Українського радіо прокоментував заступник Міністра агрополітики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич.

“Вдалося частково вийти з цієї ситуації: було прийнято рішення пропускати судна з більшим тоннажем. Тим не менше, тижневі очікування здорожчують логістику. У результаті, по-перше, продукція стає дорожчою для отримувачів – і особливо чутливо це позначається на країнах, які залежать від українського зерна. По-друге, це падає також додатковими витратами на українських аграріїв, зменшуючи відпускну ціну зерна”, – зазначив Маркіян Дмитрасевич.

Так, через порти Одеси в середньому за місяць експортується трохи більше, ніж 3 млн тонн агропродукції, тоді як їхня потужність – близько 6 млн тонн. У результаті за увесь час роботи зернового коридору експортовано 19 млн тонн. “За умови використання потужностей одеських портів на повну, ця цифра була б набагато більшою, щоб дало фінансові можливості для аграріїв профінансувати посівні та збиральні кампанії 2023 року”, – підкреслив заступник Міністра агрополітики.

За його словами, українська сторона наполягає на тому, щоб збільшити кількість інспекторів і таким чином пришвидшити процес перевірки суден. А Президент України на своєму рівні піднімає питання про включення до зернової ініціативи миколаївських портів, що здешевило би логістику для українських аграріїв і забезпечило би більший вал продукції на світовому ринку зерна.

Причини штучного гальмування росією роботи зернового коридору, за словами Маркіяна Дмитрасевича, зрозумілі. Такий саботаж – спосіб рф тиснути на Україну економічно. Адже агропродукція відіграє ключову роль для вітчизняного експорту, надходження валютної виручки в країну, а отже, економіки України загалом.

“Україна – в постійних переговорах з партнерами – ООН і Туреччиною, – ми сподіваємося на результати. Але тут важлива відповідна реакція й іншого цивілізованого світу”, – акцентував Маркіян Дмитрасевич. Адже наслідком війни в Україні, в тому числі блокування чорноморської зернової ініціативи, є зростання цін на продовольство, по-перше, в африканських та азійських країнах, по яких ця ситуація б’є найбільше. По-друге, збільшується вартість продуктів харчування і на європейських полицях.

“Результати саботажу зернової ініціативи обговорювалися при візиті делегації Мінагрополітики в країни Африки, а також на Конференції аграрних міністрів, яка відбулася в Берліні позаминулого тижня.”, – резюмував заступник Міністра агрополітики.

ІЦ УАК за матеріалами Мінагрополітики

agroconf.org





Схожі новини
  • «Зернова ініціатива»: за тиждень 18 суден експортували 664 тисячі тонн продовольства з портів Великої Одеси. Це на третину менше обсягів експорту за позаминулий тиждень.
  • Маркіян Дмитрасевич: У рамках Grain from Ukraine організаційно готуються ще три судна до відправки
  • Україна здатна забезпечити себе і світ продовольством, - Денис Башлик
  • За 9 місяців «Шляхами солідарності» було вивезено 19 млн тонн с/г продукції, — Мінагрополітитки
  • Прогнозовані площі посівів озимих культур завдяки ЗСУ можуть збільшитися

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.