Цього тижня фрахтові ставки на перевезення зерна з українських портів у сегменті костерів залишаються на минулих рівнях. Фрахтувальникам важко надалі знижувати ставки через зменшення пропозиції відповідного тоннажу в Чорному морі. Фрахтові ставки для панамаксів також залишаються без змін. Водночас судновласники йдуть на подальші поступки в сегментах хендісайзів і барж, враховуючи постійну нестачу попиту.
Про це повідомила компанія ASAP.
Так, ставки фрахту для перевезення пшениці або кукурудзи панамаксами з українських глибоководних портів до південного Китаю та південного В’єтнаму залишаються на рівні 56 USD/т і 54 USD/т відповідно. Ставки до Бангладеш становлять 55-56 USD/т.
У сегменті хендісайзів витрати на транспортування кукурудзи з портів Одеси до східного Середземномор’я впали ще на 1 USD/т до 22-23 USD/т. Фрахтові ставки до Іспанії та східного узбережжя Італії також знизилися на 1 USD/т до 25-26 USD/т і 24-25 USD/т відповідно. До Тунісу вони залишилися на рівні 33-34 USD/т.
Фрахт на перевезення кукурудзи костерами з портів Дунаю до Мармари та східної Греції залишається на рівні 17-18 USD/т та 20-21 USD/т відповідно. До східного Середземномор’я відповідні ставки стабілізувалися на рівні 22-24 USD/т. Вартість транспортування тієї ж партії зернової до Ізраїлю становить 28-29 USD/т. Що стосується напрямків східного узбережжя Італії та Іспанії, ставки фрахту залишаються на рівні 26-28 USD/т і 30-31 USD/т відповідно.
Фрахт баржі з кукурудзою до Констанци впав ще на 0,5 EUR/т до 9-10 EUR/т. Така ж негативна динаміка спостерігається щодо відвантаження соняшнику – фрахт для барж до Русе чи Сілістри впав до 15 EUR /т.