Ставки фрахту на перевезення зерна з України продовжують знижуватися в сегментах костерів та хендісайзів. Ринок залишається на боці фрахтувальників через обмежений попит і широкий вибір доступного тоннажу в Чорному морі. Усі судновласники з нетерпінням чекають початку нового зернового сезону, щоб змінити тенденцію. Однак слід зазначити, що власники панамаксів успішно протистоять подальшому зниженню тарифів, а відповідні фрахтові ставки залишаються стабільними.
Про це повідомила компанія ASAP.
Так, ставки фрахту для панамаксів на транспортування пшениці чи кукурудзи з українських глибоководних портів до південного Китаю та південного В’єтнаму залишаються на рівні 56 USD/т і 54 USD/т відповідно; до Бангладеш вони становлять 55-56 USD/т.
У сегменті хендісайзів витрати на транспортування кукурудзи з портів Одеси до східного Середземномор’я знизилися на 2 USD/тдо 19-21 USD/т. Таку ж негативну динаміку показують ставки до Іспанії та східного узбережжя Італії; відповідні ставки впали до 23-24 USD/т і 21-23 USD/т відповідно. Фрахт до Тунісу встановився на рівні 23-24 USD/т.
Фрахт для костера з кукурудзою з дунайських портів до Мармари знизився на 1 USD/т до 16-17 USD/т. Ставки до східного узбережжя Греції не змінилася цього тижня і залишаються на рівні 19-21 USD/т. Що стосується східного Середземномор’я, відповідні фрахтові ставки впали на 1 USD/т до 21-23 USD/т. Вартість транспортування тієї ж партії вантажу до Ізраїлю знизилася на 3 USD/т до 25-26 USD/т. У напрямку східного узбережжя Італії та Іспанії відповідні фрахтові ставки впали на 1-2 USD/т до 24-26 USD/ті 29-30 USD/т відповідно.
Фрахтові ставки на перевезення зерна баржами залишаються стабільно низькими. Фрахт баржі з кукурудзою до Констанци знаходиться в межах 9-10 EUR/т, а соняшнику до Русе/Сілістри становить 15 EUR/т.