Фрахтові ставки на транспортування зерна з українських портів стабілізувалися в сегментах хендісайзів та костерів. Попит залишається обмеженим, а кількість відкритих суден – великою, однак судновласники все частіше вважають за краще відмовлятися від замовлень, аніж погоджуватися на надзвичайно низькі ідеї фрахтувальників. Слід зазначити, що доходи судновласники від виконання перевезень з портів України часто на рівні з тими, які вони отримують, працюючи з інших, неукраїнських портів. Таким чином, у фрахтувальників майже не залишилося можливості ще більше знизити ставки, і цього тижня вони загалом виглядають стабільними.
Про це повідомила компанія ASAP.
У сегменті хендісайзів фрахт судна з кукурудзою з глибоководних портів Одеси до східного Середземномор’я стабілізувався на рівні 19-21 USD/т. Ставки фрахту для транспортування тієї ж партії до Іспанії та східного узбережжя Італії становлять 23-24 USD/т і 21-23 USD/т відповідно. Фрахт судна до Тунісу тримається на рівні 23-24 USD/т.
Фрахт костера з кукурудзою з портів Дунаю до Мармари стабілізувався на рівні 16-17 USD/т, до східного узбережжя Греції – на рівні 19-21 USD/т. У напрямку східного Середземномор’я ставки закріпилися на рівні 21-23 USD/т. Вартість транспортування такої ж партії вантажу до Ізраїлю становить 25-26 USD/т. У напрямку портів східного узбережжя Італії та Іспанії фрахтові ставки стабілізувалися на рівні 24-26 USD/т і 29-30 USD/т відповідно.
У сегменті барж серйозних змін не відбулося. Фрахт баржі з кукурудзою до Констанци тримається в межах 9-10 EUR/т, соняшнику до Русе Сілістра – 15 EUR/т.