Фрахтові ставки на перевезення зерна з України залишаються в основному стабільними на початку вересня, з невеликими зрушеннями вгору в сегментах хендісайзів та костерів. У той же час ставки для панамаксів та барж залишаються в основному стабільними з незначними коливаннями, заявив аналітик ASAP Agri Павло Лисенко та фрахтовий брокер Atria Brokers.
У сегменті хендісайзів фрахт для суден, що перевозять кукурудзу з глибоководних портів до східного узбережжя Італії, зріс у межах 1-2 USD/т до 21-22 USD/т.
Павло Лисенко пояснив, що цього тижня сегмент костерів виглядає більш завантаженим, попит на перевезення зернових вантажів дещо збільшився. Однак на ринку все ще достатньо тоннажу, щоб поглинути ці обсяги, в результаті чого ставки для більшості напрямків залишаються без змін. Ставки фрахту для костерів, завантажених кукурудзою, з українських дунайських портів до східного узбережжя Італії зросли на 1 USD/т до 26-28 USD/т.
Цього тижня ставки для панамаксів демонструють неоднозначну тенденцію. Фрахт на перевезення кукурудзи з глибоководних портів до південного Китаю впав на 1 USD/т до 48-50 USD/т.
Ринок барж залишається несприятливим для судновласників через постійну нестачу попиту. Однак вони залишають ставки незмінними через поточні проблеми з осадкою на річці Дунай. Фрахт для транспортування кукурудзи з Рені чи Ізмаїла до Констанци залишається на рівні 10 EUR/т.