Аграрний тиждень. Україна
» » Петро ВЕРБИЦЬКИЙ: «ПОТРІБНО ДОСЯГТИ ДОМОВЛЕНОСТЕЙ, ЯКІ Б ПРАЦЮВАЛИ НА КОРИСТЬ СПОЖИВАЧА»
» » Петро ВЕРБИЦЬКИЙ: «ПОТРІБНО ДОСЯГТИ ДОМОВЛЕНОСТЕЙ, ЯКІ Б ПРАЦЮВАЛИ НА КОРИСТЬ СПОЖИВАЧА»

    Петро ВЕРБИЦЬКИЙ: «ПОТРІБНО ДОСЯГТИ ДОМОВЛЕНОСТЕЙ, ЯКІ Б ПРАЦЮВАЛИ НА КОРИСТЬ СПОЖИВАЧА»


    З перших вуст. Своїми міркуваннями з приводу введення мораторію на ввезення м'яса за давальницькими схемами та функціонування аграрного сектору в умовах ринкових відносин поділився з журналістами заступник міністра аграрної політики Петро Іванович Вербицький.

    Як відомо, з початку травня поточного року діє мораторій на ввезення м'яса за давальницькими схемами. Що спонукало запровадити таку дію?
    – Коли ми проаналізували ситуацію на ринку м'яса, то переконалися, що існують чинники, які ставлять у нерівні умови конкуренції товаровиробників та імпортерів. Це пільги при ввозі у вільні економічні зони та території пріоритетного розвитку. На жаль, у минулому та поточному роках ці пільги відстояні у судах. Хоча у законі про бюджет 2007 р. сказано, що «позбавляються пільг суб'єкти підприємницької діяльності, які ввозять м'ясо та м'ясопродукцію у ВЕЗ і ТПР. Та не дивлячись на це, кожного разу, коли ми знімали пільги, у судовому порядку наші розпорядження анулювалися.

    Саме стосовно давальницьких схем?..
    – Так. Досліджуючи ринок м'яса, ми проаналізували ввіз сировини за давальницькими схемами. Зауважу, що перевірку робила міжвідомча група – фахівці Міністерства економіки, Державної податкової служби, Мінагрополітики тощо. Було ретельно розглянуто усі аспекти роботи суб'єктів підприємницької діяльності, які працювали за давальницькими схемами. В результаті перевірки знайдено грубі порушення чинного законодавства при експорті за давальницькими схемами. Виявилося, що продукція, яка мала експортуватися за межі України, не вивезена. Усього експорт склав близько 5-6%. Торік такої продукції виявлено 78 тис. т, а за І-й квартал 2007 р. – майже 22 тис. т. Перевірено 3 суб'єкти підприємницької діяльності. Зокрема, ТОВ «Черкаська продовольча компанія» – не вивезла 32 тис. т продукції, ПП «Хортиця» – 2,8 тис. т, ТОВ з ІІ «Продовольча компанія «Дніпровська» – 39 тис. т. Коли ми спробували дізнатися, яким чином все це здійснюється, нам запропонували заздалегідь підготовлені легенди. На підприємстві ПП «Хортиця» запевнили, що завезене продовольче м'ясо перероблене на м'ясокісткове борошно і реалізоване комерційним структурам. При перевірці цих фірм не виявилося. ТОВ з ІІ «Продовольча компанія «Дніпровська»: та ж історія. Нібито м'ясо переробляється на м'ясокісткове борошно, яке потім вводиться у комбікорми для великої рогатої худоби в обсязі 80% складу кормів. Це при тому, що за законодавством додавати до комбікормів м'ясокісткове борошно забороняється взагалі. Також ніби то ці комбікорми експортовано до Молдови. Вони, дійсно, експортовані, та чи містилося в них м'ясокісткове борошно – довести вже не можливо. А ТОВ «Черкаська продовольча компанія» за І-й квартал цього року з 32 тис. т 10 тис. т в сировині й 14 тис. т у вигляді готової продукції не вивезла за межі держави, при цьому отримуючи дозвіл у відповідних відомствах на продовження терміну дії авальованого векселя на кілька місяців. Тому, за нашої ініціативи, було введено заборону ввозу м'яса за давальницькими схемами до вересня 2007 р.

    А чому саме до вересня?
    – По-перше, за цей період ми хочемо до кінця розібратися, куди поділася готова продукція. По-друге, паралельно відбуватиметься внесення змін до законів. Народними депутатами запропоновано внести зміну до Закону України «Про операції з давальницькою сировиною в зовнішньоекономічних відносинах», що заборонятиме ввіз м'яса за згадуваними схемами. Ця пропозиція відхилена. Також існує другий законопроект, розроблений Міністерством економіки, який передбачає заборону реалізації готової переробленої продукції на території України. Тобто, ми хочемо щоб до вересня було прийнято відповідний законопроект.

    То ви пропонуєте депутатам прийняти закон чи лише розробити законопроект?
    – Ми пропонуємо депутатам прийняти закон. Вже розроблено законопроект, який завізований Міністерством аграрної політики без зауважень. Він буде розглянутий урядом, потім поданий до Верховної Ради. В ньому вносяться зміни всього у дві статті, тому закон може бути прийнятий в першому читанні і в цілому. Ми сподіваємося, що до вересня цей закон буде прийнято. Якщо ж ні, то ми надалі вважатимемо, що немає ніяких гарантій роботи підприємців за давальницькими схемами у межах чинного законодавства й ніхто не заважатиме уряду прийняти рішення про продовження терміну до кінця року. Ми повинні розслідувати: куди поділася сировина, яка була накопичена, скажімо, у ТОВ «Черкаська продовольча компанія». Потім – сировина, яка завозилася з початку року. Адже є закон, який дозволяє протягом трьох місяців переробляти сировину. Ми ж сьогодні не можемо відповісти: чи перероблена та експортована сировина, яка завезена у лютому і березні цього року. Тому потрібно ще мати змогу прослідкувати, як буде проведено операцію з експорту цієї продукції за межі України. На сьогодні це питання дискусійне, тому що фірми, які займалися імпортом за давальницькими схемами, обурюються, пишуть листи, запевняючи, що вони працюють на благо України, дають робочі місця людям, сплачують податки тощо. І вони прикладають всі зусилля, щоб схема працювала й надалі.

    Є інформація, що до наших легальних виробників, зокрема свинини, звертаються підприємства, про які вони навіть не чули, з проханням надати їм сировину. Отже мораторій вже почав діяти?
    – Безумовно, цей сегмент у 78 тис. т на нашому ринку відчувається, і тому після введення відповідної заборони відбулося підвищення закупівельних цін на свинину і м'ясо великої рогатої худоби. Сьогодні це 6,5-8 грн. за кілограм живої ваги проти 5-6 грн., які були раніше. Це дуже позитивне явище для виробників. Адже, за нашими підрахунками, виробники м'яса за минулий рік втратили 740 млн. грн. Тому, безумовно, ми хотіли б, щоб закупівельні ціни на яловичину були не нижчі 7 грн. за кілограм, на свинину – 8-9 грн./кг. Це сприяло б розвитку виробництва. Ми вивчили питання запровадження антидемпінгового розслідування з приводу здешевлення сировини, і після ретельного аналізу фахівці виявили: ми не маємо підстави для спеціального розслідування, що низькі ціни спричинили спад виробництва. Навпаки, у нас тенденція нарощування виробництва м'яса стійка. Це 10% за 2006 рік і за І-й квартал поточного – 11%. Йде нарощення виробництва і м'яса птиці, і яловичини.

    Прокоментуйте, будь-ласка, як підвищення закупівельних цін відобразиться на кінцевому продукті?
    – Сьогодні ми робимо все можливе аби кінцевий продукт не подорожчав. До речі, коли в другій половині 2006 р. відбулося зниження закупівельних та роздрібних цін на м'ясну продукцію, ми проаналізували ситуацію і виявили, що закупівельні ціни впали до 30-38%, а роздрібні – лише до 10%. Дельта, яка залишилася, дуже суттєва. Тому при Кабміні запрацювала робоча група, очолювана віце-пре'мєр-міністром Віктором Слаутою. Ми провели три великі наради, на яких розглядали ці питання. Було дано окремі доручення, зокрема обласним державним адміністраціям, які займаються регулюванням рівня націнок. Сьогодні є інформація про дискримінацію з боку торгівлі по відношенню до товаровиробників. У нас існують великі торгові об'єднання, які диктують свої правила. І коли переробник привозить готову продукцію, йому виставляють рахунки за розміщення його бренду, за рекламу тощо. Сьогодні ці питання необхідно вирішувати на місцях. Підняття закупівельних цін ніяким чином не повинно відображатися на кінцевій вартості продукції.

    Але якщо це все-таки відбудеться?
    – Ми будемо використовувати всі передбачені законодавством заходи, щоб цього не сталося. Заплановано нараду з керівниками переробних підприємств та з господарями великих торговельних об'єднань. Держава в межах чинного законодавства повинна вимагати дотримання принципів запровадження націнок. Я думаю, можна досягнути домовленостей, які б працювали на користь споживача. Якщо будуть створені рівні умови конкуренції вітчизняного виробника та імпортера, ми зможемо дати якісну, конкурентоспроможну продукцію.

    Спілкувалася Оксана ШАПОВАЛ





    Схожі новини
  • Як зберегти для України тваринницький сектор економіки
  • Ринок м’яса під загрозою
  • Про тваринництво
  • ЧИ ПРАЦЮВАТИМУТЬ ДАВАЛЬНИЦЬКІ СХЕМИ?
  • ВИРОБНИЦТВО М’ЯСА В УКРАЇНІ ЗРОСЛО

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Петро ВЕРБИЦЬКИЙ: «ПОТРІБНО ДОСЯГТИ ДОМОВЛЕНОСТЕЙ, ЯКІ Б ПРАЦЮВАЛИ НА КОРИСТЬ СПОЖИВАЧА»


З перших вуст. Своїми міркуваннями з приводу введення мораторію на ввезення м'яса за давальницькими схемами та функціонування аграрного сектору в умовах ринкових відносин поділився з журналістами заступник міністра аграрної політики Петро Іванович Вербицький.

Як відомо, з початку травня поточного року діє мораторій на ввезення м'яса за давальницькими схемами. Що спонукало запровадити таку дію?
– Коли ми проаналізували ситуацію на ринку м'яса, то переконалися, що існують чинники, які ставлять у нерівні умови конкуренції товаровиробників та імпортерів. Це пільги при ввозі у вільні економічні зони та території пріоритетного розвитку. На жаль, у минулому та поточному роках ці пільги відстояні у судах. Хоча у законі про бюджет 2007 р. сказано, що «позбавляються пільг суб'єкти підприємницької діяльності, які ввозять м'ясо та м'ясопродукцію у ВЕЗ і ТПР. Та не дивлячись на це, кожного разу, коли ми знімали пільги, у судовому порядку наші розпорядження анулювалися.

Саме стосовно давальницьких схем?..
– Так. Досліджуючи ринок м'яса, ми проаналізували ввіз сировини за давальницькими схемами. Зауважу, що перевірку робила міжвідомча група – фахівці Міністерства економіки, Державної податкової служби, Мінагрополітики тощо. Було ретельно розглянуто усі аспекти роботи суб'єктів підприємницької діяльності, які працювали за давальницькими схемами. В результаті перевірки знайдено грубі порушення чинного законодавства при експорті за давальницькими схемами. Виявилося, що продукція, яка мала експортуватися за межі України, не вивезена. Усього експорт склав близько 5-6%. Торік такої продукції виявлено 78 тис. т, а за І-й квартал 2007 р. – майже 22 тис. т. Перевірено 3 суб'єкти підприємницької діяльності. Зокрема, ТОВ «Черкаська продовольча компанія» – не вивезла 32 тис. т продукції, ПП «Хортиця» – 2,8 тис. т, ТОВ з ІІ «Продовольча компанія «Дніпровська» – 39 тис. т. Коли ми спробували дізнатися, яким чином все це здійснюється, нам запропонували заздалегідь підготовлені легенди. На підприємстві ПП «Хортиця» запевнили, що завезене продовольче м'ясо перероблене на м'ясокісткове борошно і реалізоване комерційним структурам. При перевірці цих фірм не виявилося. ТОВ з ІІ «Продовольча компанія «Дніпровська»: та ж історія. Нібито м'ясо переробляється на м'ясокісткове борошно, яке потім вводиться у комбікорми для великої рогатої худоби в обсязі 80% складу кормів. Це при тому, що за законодавством додавати до комбікормів м'ясокісткове борошно забороняється взагалі. Також ніби то ці комбікорми експортовано до Молдови. Вони, дійсно, експортовані, та чи містилося в них м'ясокісткове борошно – довести вже не можливо. А ТОВ «Черкаська продовольча компанія» за І-й квартал цього року з 32 тис. т 10 тис. т в сировині й 14 тис. т у вигляді готової продукції не вивезла за межі держави, при цьому отримуючи дозвіл у відповідних відомствах на продовження терміну дії авальованого векселя на кілька місяців. Тому, за нашої ініціативи, було введено заборону ввозу м'яса за давальницькими схемами до вересня 2007 р.

А чому саме до вересня?
– По-перше, за цей період ми хочемо до кінця розібратися, куди поділася готова продукція. По-друге, паралельно відбуватиметься внесення змін до законів. Народними депутатами запропоновано внести зміну до Закону України «Про операції з давальницькою сировиною в зовнішньоекономічних відносинах», що заборонятиме ввіз м'яса за згадуваними схемами. Ця пропозиція відхилена. Також існує другий законопроект, розроблений Міністерством економіки, який передбачає заборону реалізації готової переробленої продукції на території України. Тобто, ми хочемо щоб до вересня було прийнято відповідний законопроект.

То ви пропонуєте депутатам прийняти закон чи лише розробити законопроект?
– Ми пропонуємо депутатам прийняти закон. Вже розроблено законопроект, який завізований Міністерством аграрної політики без зауважень. Він буде розглянутий урядом, потім поданий до Верховної Ради. В ньому вносяться зміни всього у дві статті, тому закон може бути прийнятий в першому читанні і в цілому. Ми сподіваємося, що до вересня цей закон буде прийнято. Якщо ж ні, то ми надалі вважатимемо, що немає ніяких гарантій роботи підприємців за давальницькими схемами у межах чинного законодавства й ніхто не заважатиме уряду прийняти рішення про продовження терміну до кінця року. Ми повинні розслідувати: куди поділася сировина, яка була накопичена, скажімо, у ТОВ «Черкаська продовольча компанія». Потім – сировина, яка завозилася з початку року. Адже є закон, який дозволяє протягом трьох місяців переробляти сировину. Ми ж сьогодні не можемо відповісти: чи перероблена та експортована сировина, яка завезена у лютому і березні цього року. Тому потрібно ще мати змогу прослідкувати, як буде проведено операцію з експорту цієї продукції за межі України. На сьогодні це питання дискусійне, тому що фірми, які займалися імпортом за давальницькими схемами, обурюються, пишуть листи, запевняючи, що вони працюють на благо України, дають робочі місця людям, сплачують податки тощо. І вони прикладають всі зусилля, щоб схема працювала й надалі.

Є інформація, що до наших легальних виробників, зокрема свинини, звертаються підприємства, про які вони навіть не чули, з проханням надати їм сировину. Отже мораторій вже почав діяти?
– Безумовно, цей сегмент у 78 тис. т на нашому ринку відчувається, і тому після введення відповідної заборони відбулося підвищення закупівельних цін на свинину і м'ясо великої рогатої худоби. Сьогодні це 6,5-8 грн. за кілограм живої ваги проти 5-6 грн., які були раніше. Це дуже позитивне явище для виробників. Адже, за нашими підрахунками, виробники м'яса за минулий рік втратили 740 млн. грн. Тому, безумовно, ми хотіли б, щоб закупівельні ціни на яловичину були не нижчі 7 грн. за кілограм, на свинину – 8-9 грн./кг. Це сприяло б розвитку виробництва. Ми вивчили питання запровадження антидемпінгового розслідування з приводу здешевлення сировини, і після ретельного аналізу фахівці виявили: ми не маємо підстави для спеціального розслідування, що низькі ціни спричинили спад виробництва. Навпаки, у нас тенденція нарощування виробництва м'яса стійка. Це 10% за 2006 рік і за І-й квартал поточного – 11%. Йде нарощення виробництва і м'яса птиці, і яловичини.

Прокоментуйте, будь-ласка, як підвищення закупівельних цін відобразиться на кінцевому продукті?
– Сьогодні ми робимо все можливе аби кінцевий продукт не подорожчав. До речі, коли в другій половині 2006 р. відбулося зниження закупівельних та роздрібних цін на м'ясну продукцію, ми проаналізували ситуацію і виявили, що закупівельні ціни впали до 30-38%, а роздрібні – лише до 10%. Дельта, яка залишилася, дуже суттєва. Тому при Кабміні запрацювала робоча група, очолювана віце-пре'мєр-міністром Віктором Слаутою. Ми провели три великі наради, на яких розглядали ці питання. Було дано окремі доручення, зокрема обласним державним адміністраціям, які займаються регулюванням рівня націнок. Сьогодні є інформація про дискримінацію з боку торгівлі по відношенню до товаровиробників. У нас існують великі торгові об'єднання, які диктують свої правила. І коли переробник привозить готову продукцію, йому виставляють рахунки за розміщення його бренду, за рекламу тощо. Сьогодні ці питання необхідно вирішувати на місцях. Підняття закупівельних цін ніяким чином не повинно відображатися на кінцевій вартості продукції.

Але якщо це все-таки відбудеться?
– Ми будемо використовувати всі передбачені законодавством заходи, щоб цього не сталося. Заплановано нараду з керівниками переробних підприємств та з господарями великих торговельних об'єднань. Держава в межах чинного законодавства повинна вимагати дотримання принципів запровадження націнок. Я думаю, можна досягнути домовленостей, які б працювали на користь споживача. Якщо будуть створені рівні умови конкуренції вітчизняного виробника та імпортера, ми зможемо дати якісну, конкурентоспроможну продукцію.

Спілкувалася Оксана ШАПОВАЛ





Схожі новини
  • Як зберегти для України тваринницький сектор економіки
  • Ринок м’яса під загрозою
  • Про тваринництво
  • ЧИ ПРАЦЮВАТИМУТЬ ДАВАЛЬНИЦЬКІ СХЕМИ?
  • ВИРОБНИЦТВО М’ЯСА В УКРАЇНІ ЗРОСЛО

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.