Аграрний тиждень. Україна
» » » » Олександр Бакуменко: «Виробництво збільшується за рахунок будівництва нових потужностей»
» » » » Олександр Бакуменко: «Виробництво збільшується за рахунок будівництва нових потужностей»

    Олександр Бакуменко: «Виробництво збільшується за рахунок будівництва нових потужностей»


    Птахівництво, як відомо, в останні 10 років динамічно розвивається. За цей час виробництво курячих яєць збільшилося в 4 рази, а м’яса птиці – у 24. І сьогодні на кожного українця виробляється понад 300 яєць та 24 кг пташиного м’яса.

     

    Про потенціал галузі, ії експортні можливості та цінові прогнози наша розмова з головою Ради директорів асоціації «Союз птахівників України» Олександром Бакуменком.

     

    - Олександре Борисовичу, експерти ФАО передбачають зростання виробництва м'яса птиці. За їхніми прогнозами, в 2015 р. воно досягне 94-95 млн. тонн. Якою буде частка України в цьому виробництві?

    - Щорічно у світі виробництво м'яса птиці зростає на 1,5-2%. А в Україні це зростання є значно вищим за світові показники. Зокрема, цього року наші птахівники планують виробити 1,2 млн. т м'яса птиці, а це +140 тис. т до показників 2012 року. Тобто, загальний приріст, за моїми оцінками, складе в 2013 р. 14-15%, а промислове птахівництво матиме ріст на рівні 17%.

     

    - А завдяки яким факторам українські птахофабрики досягнуть такого зростання?

    - Союз птахівників України веде постійний моніторинг, на основі якого я можу стверджувати: основними виробниками, які забезпечать ріст виробництва, буде вертикально інтегрована компанія «Миронівський хлібопродукт», де за рахунок введення нових потужностей на Вінницькій птахофабриці цьогоріч додатково вироблять 100 тис. т м'яса. Цей проект дуже серйозний і масштабний, який до 2017 р. повинен забезпечити виробництво 400 тис. т м'яса птиці. Вартість цього проекту - 1,3 млрд. доларів.

    Приріст дасть і ПАТ «Володимир-Волинська птахофабрика», де також введено новий майданчик. Збільшать обсяги виробництва і такі підприємства як «Комплекс «Агромарс», ТОВ «Птахокомплекс «Губін» (агропромгрупа «Пан Курчак»), корпорація «Агро-Овен», ПП «АгробудІнвест» тощо.

    Щодо виробництва яйця, то за сім місяців воно збільшилося на 3,5%. Активно розвивається група компаній «Овостар Юніон», яка втілює в життя потужний інвестиційний проект. Компанія котується на Варшавській фондовій біржі й за два роки показала приріст у 2,5 рази. Також збільшить виробництво яєць компанія «Аграрний Холдинг Авангард», яка теж будує два нових яєчних підприємства.

    Тож можу запевнити, що виробництво продукції птахівництва збільшується, перш за все, за рахунок будівництва нових потужностей і реконструкції та модернізації вже діючих пташників.

     

    - Інвестори яких країн сьогодні більше цікавляться галуззю? Чи більшість все ж – вітчизняні бізнесмени?

    - Приємно, що основні мажоритарні власники промислових птахофабрик - українці. Але є різні шляхи залучення інвестицій - через ІРО, випуск єврооблігацій, прямих інвестицій, залучення фінансів від Світового банку і портфелів інвесторів. Якщо компанія котується на Лондонській (МХП, «Авангард») чи Варшавській («Овостар Юніон») фондових біржах, то відповідно, її акції - у вільному продажу, тож частка іноземних інвесторів складає від 20 до 35%.

     

    - Чи задовольняє птахофабрики рівень цін, за якими вони реалізують птахопродукцію?

    - Справа в тому, що в І-му півріччі ми мали високі ціни на фуражне зерно, тому ціни на комбікорми зросли на 20% і, відповідно, збільшилася собівартість продукції птахівництва. У зв’язку з цим найбільші птахофабрики отримали менший прибуток, а середні та невеликі спрацювали з нульовою рентабельністю по виробництву яєць, а м'ясні ж птахофабрики мали рентабельність лише 5-10%.

    Зміна сезонних цін, яку ми зараз спостерігаємо, дозволить птахофабрикам отримати середньорічну ціну на яйця харчові, забезпечивши рентабельність на рівні 10-15%.

    І хоча ми спостерігаємо з серпня, що корми дешевшають, проте дорожчатимуть енергоносії та логістика.

     

    - Чи достатніми, на Ваш погляд, є обсяги виробництва продукції птахівництва для внутрішнього ринку країни?

    - Українські виробники повністю забезпечують внутрішній ринок. До речі, кожен українець споживає 24 кг м’яса птиці на рік. Цей показник є характерним для розвинених країн Європи. А ще ми входимо в трійку країн-лідерів за рівнем споживання яєць, займаємо дев'яте місце у світі за виробленою їх кількістю. Десяте місце Україна посідає за обсягами виробленого м'яса птиці.

    Але ріст виробництва продукції птахівництва стримує низька купівельна спроможність населення. У споживчому кошику українців продукти харчування займають 65%. Це дуже високий показник, який в Європі складає 35%. Українці витрачають багато грошей на їжу через те, що мають низькі зарплати.

     

    - Що можете сказати про цінову ситуацію на ринку птахопродукції до кінця року в Україні і країнах ЄС?

    - По м'ясу цінова ситуація стабільна вже протягом 2,5 років і перебуває в одному ціновому коридорі. Думаю, що ціни до кінця року лишаться на тому ж рівні. Щодо яєць, то цей товар має сезонну динаміку. Тобто, літом ціни знижуються, а взимку підвищуються. Отже, середньорічна ціна на яйця зросте, але не на багато, приблизно на 5-10%.

    За нашими прогнозами, цього ріку Україна ввійде в 10 країн з експорту м'яса птиці і яйця. Плануємо експортувати 130-140 тис. т м'яса (торік - 81 тис. т, позаторік - 50 тис). За рік експорт зросте в 1,7 рази. Як бачимо, Україна різко збільшує обсяги експорту. Сьогодні м'ясо птиці, вироблене на українських птахо комплексах, споживають у 28 країнах світу, а яйця - в 48 країнах. За рік Україна експортує також 500-600 млн. шт. яєць, це близько 4-5% виробленої продукції.

    Отож, левову частку продукції птахівництва споживає все ж внутрішній ринок. Але Україна має значний потенціал, і ми можемо експортувати без шкоди для внутрішнього ринку 1,5 млрд. яєць та яєчної продукції.

    Взагалі Україна - держава з розвиненим птахівництвом і з експортним вектором.

    Людмила ЛЕБІДЬ





    Схожі новини
  • Київщина: тенденція відродження великих птахофабрик
  • Просте яйце перетворити на золоте
  • Подвоять експорт
  • У 2012 році в Україні виробництво яєць збільшилося на 123 мільйона штук
  • РІШЕННЯ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО ПТАХІВНИЦТВА

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Олександр Бакуменко: «Виробництво збільшується за рахунок будівництва нових потужностей»


Птахівництво, як відомо, в останні 10 років динамічно розвивається. За цей час виробництво курячих яєць збільшилося в 4 рази, а м’яса птиці – у 24. І сьогодні на кожного українця виробляється понад 300 яєць та 24 кг пташиного м’яса.

 

Про потенціал галузі, ії експортні можливості та цінові прогнози наша розмова з головою Ради директорів асоціації «Союз птахівників України» Олександром Бакуменком.

 

- Олександре Борисовичу, експерти ФАО передбачають зростання виробництва м'яса птиці. За їхніми прогнозами, в 2015 р. воно досягне 94-95 млн. тонн. Якою буде частка України в цьому виробництві?

- Щорічно у світі виробництво м'яса птиці зростає на 1,5-2%. А в Україні це зростання є значно вищим за світові показники. Зокрема, цього року наші птахівники планують виробити 1,2 млн. т м'яса птиці, а це +140 тис. т до показників 2012 року. Тобто, загальний приріст, за моїми оцінками, складе в 2013 р. 14-15%, а промислове птахівництво матиме ріст на рівні 17%.

 

- А завдяки яким факторам українські птахофабрики досягнуть такого зростання?

- Союз птахівників України веде постійний моніторинг, на основі якого я можу стверджувати: основними виробниками, які забезпечать ріст виробництва, буде вертикально інтегрована компанія «Миронівський хлібопродукт», де за рахунок введення нових потужностей на Вінницькій птахофабриці цьогоріч додатково вироблять 100 тис. т м'яса. Цей проект дуже серйозний і масштабний, який до 2017 р. повинен забезпечити виробництво 400 тис. т м'яса птиці. Вартість цього проекту - 1,3 млрд. доларів.

Приріст дасть і ПАТ «Володимир-Волинська птахофабрика», де також введено новий майданчик. Збільшать обсяги виробництва і такі підприємства як «Комплекс «Агромарс», ТОВ «Птахокомплекс «Губін» (агропромгрупа «Пан Курчак»), корпорація «Агро-Овен», ПП «АгробудІнвест» тощо.

Щодо виробництва яйця, то за сім місяців воно збільшилося на 3,5%. Активно розвивається група компаній «Овостар Юніон», яка втілює в життя потужний інвестиційний проект. Компанія котується на Варшавській фондовій біржі й за два роки показала приріст у 2,5 рази. Також збільшить виробництво яєць компанія «Аграрний Холдинг Авангард», яка теж будує два нових яєчних підприємства.

Тож можу запевнити, що виробництво продукції птахівництва збільшується, перш за все, за рахунок будівництва нових потужностей і реконструкції та модернізації вже діючих пташників.

 

- Інвестори яких країн сьогодні більше цікавляться галуззю? Чи більшість все ж – вітчизняні бізнесмени?

- Приємно, що основні мажоритарні власники промислових птахофабрик - українці. Але є різні шляхи залучення інвестицій - через ІРО, випуск єврооблігацій, прямих інвестицій, залучення фінансів від Світового банку і портфелів інвесторів. Якщо компанія котується на Лондонській (МХП, «Авангард») чи Варшавській («Овостар Юніон») фондових біржах, то відповідно, її акції - у вільному продажу, тож частка іноземних інвесторів складає від 20 до 35%.

 

- Чи задовольняє птахофабрики рівень цін, за якими вони реалізують птахопродукцію?

- Справа в тому, що в І-му півріччі ми мали високі ціни на фуражне зерно, тому ціни на комбікорми зросли на 20% і, відповідно, збільшилася собівартість продукції птахівництва. У зв’язку з цим найбільші птахофабрики отримали менший прибуток, а середні та невеликі спрацювали з нульовою рентабельністю по виробництву яєць, а м'ясні ж птахофабрики мали рентабельність лише 5-10%.

Зміна сезонних цін, яку ми зараз спостерігаємо, дозволить птахофабрикам отримати середньорічну ціну на яйця харчові, забезпечивши рентабельність на рівні 10-15%.

І хоча ми спостерігаємо з серпня, що корми дешевшають, проте дорожчатимуть енергоносії та логістика.

 

- Чи достатніми, на Ваш погляд, є обсяги виробництва продукції птахівництва для внутрішнього ринку країни?

- Українські виробники повністю забезпечують внутрішній ринок. До речі, кожен українець споживає 24 кг м’яса птиці на рік. Цей показник є характерним для розвинених країн Європи. А ще ми входимо в трійку країн-лідерів за рівнем споживання яєць, займаємо дев'яте місце у світі за виробленою їх кількістю. Десяте місце Україна посідає за обсягами виробленого м'яса птиці.

Але ріст виробництва продукції птахівництва стримує низька купівельна спроможність населення. У споживчому кошику українців продукти харчування займають 65%. Це дуже високий показник, який в Європі складає 35%. Українці витрачають багато грошей на їжу через те, що мають низькі зарплати.

 

- Що можете сказати про цінову ситуацію на ринку птахопродукції до кінця року в Україні і країнах ЄС?

- По м'ясу цінова ситуація стабільна вже протягом 2,5 років і перебуває в одному ціновому коридорі. Думаю, що ціни до кінця року лишаться на тому ж рівні. Щодо яєць, то цей товар має сезонну динаміку. Тобто, літом ціни знижуються, а взимку підвищуються. Отже, середньорічна ціна на яйця зросте, але не на багато, приблизно на 5-10%.

За нашими прогнозами, цього ріку Україна ввійде в 10 країн з експорту м'яса птиці і яйця. Плануємо експортувати 130-140 тис. т м'яса (торік - 81 тис. т, позаторік - 50 тис). За рік експорт зросте в 1,7 рази. Як бачимо, Україна різко збільшує обсяги експорту. Сьогодні м'ясо птиці, вироблене на українських птахо комплексах, споживають у 28 країнах світу, а яйця - в 48 країнах. За рік Україна експортує також 500-600 млн. шт. яєць, це близько 4-5% виробленої продукції.

Отож, левову частку продукції птахівництва споживає все ж внутрішній ринок. Але Україна має значний потенціал, і ми можемо експортувати без шкоди для внутрішнього ринку 1,5 млрд. яєць та яєчної продукції.

Взагалі Україна - держава з розвиненим птахівництвом і з експортним вектором.

Людмила ЛЕБІДЬ





Схожі новини
  • Київщина: тенденція відродження великих птахофабрик
  • Просте яйце перетворити на золоте
  • Подвоять експорт
  • У 2012 році в Україні виробництво яєць збільшилося на 123 мільйона штук
  • РІШЕННЯ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО ПТАХІВНИЦТВА

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.