20 років: «Дбаємо про майбутнє разом!»
15 December, Розділ Аналітика, переглядів 14 959
Історія створення Асоціації
Із розвитком ринкових відносин в Україні розвивалися і форми підприємницької діяльності. Для того, щоб успішно працювати в умовах ринкової конкуренції та реалізовувати значні фінансово-промислові проекти, підприємствам уже недостатньо функціонування в рамках окремих розрізнених господарських товариств – і тому вони прагнули об’єднуватись.
Тому створення Асоціації «Українське морозиво» у жовтні 2001 р. було своєчасним і прогресивним рішенням. Ініціаторами заснування Асоціації були чотири провідні, на той час, підприємства нашої країни, це: Київський хладокомбінат №2, Житомирський маслозавод, донецькі «Геркулес» і «Вінтер». Вони і стали основою майбутньої Асоціації.
Активний розвиток підприємств галузі
Як результат – спільними зусиллями Асоціації та підприємств (її членів) на споживчому ринку заморожених продуктів змінились вимоги щодо якості та безпечності харчових продуктів, а також створена сучасна нормативна база для виробництва морозива та заморожених напівфабрикатів, яка відповідає міжнародним (в тому числі європейським) вимогам.
Слід зазначити, що основним лейтмотивом створення Асоціації стало те, що об’єдналися на ринку заморожених продуктів виробники морозива і заморожених напівфабрикатів із підприємствами суміжних галузей, виробниками холодильного обладнання, науковими та навчальними установами, а також організаціями з рекламної та видавничої діяльності.
На сьогодні Асоціація нараховує понад 40 організацій.
У підсумку, створення нашого гармонійного об’єднання призвело до активного розвитку підприємств галузі та «індустрії холоду» в цілому, насичення вітчизняного споживчого ринку конкурентоздатною, безпечною та високоякісною українською продукцією – морозивом і замороженими напівфабрикатами.
Наш девіз: «Разом ми – сильніші!»
Кредом Асоціації та підприємств її членів є «Разом ми сильніші», адже тільки спільними зусиллями можна досягти високих результатів у виробництві продуктів харчування, підвищенні їх кількісних і якісних показників, а підприємствам – стати лідерами галузі.
Разом з тим, Асоціація створила умови підприємствам в повній мірі проявити свої самобутні традиції та особливості.
Активна робота Асоціації «Українське морозиво» сприяла приєднанню до її складу нових членів. Крім виробників морозива у 2007 р. до неї увійшли виробники заморожених напівфабрикатів. Це посприяло розширенню «повноважень» організації – а тому було прийнято рішення стосовно зміни статуту та її назви на Асоціацію українських виробників «Морозиво і заморожені продукти».
Участь в Асоціації стала яскравим прикладом плідної та цілеспрямованої праці, помноженої на високий професіоналізм. Також це стало стимулом для створення потужного громадського професійного об’єднання, до складу якого, як зазначалось вище, ввійшло понад 40 підприємств.
Плідна співпраця багатьох компаній
Звичайно, для вирішення важливих проблем з підвищення ефективності роботи галузі, запровадження новітніх та інноваційних технологій, інвестиційних проектів у процеси виробництва морозива та заморожених напівфабрикатів необхідно спрямовувати зусилля багатьох виконавців.
Проте успішного результату в своїй діяльності підприємства можуть досягти тільки за умови тісного співробітництва, розуміння проблем галузі, довіри та швидкого обміну інформацією між собою.
Двадцятирічний період активної діяльності став для Асоціації не лише часом стрімкого розвитку бізнесу та потужного лідерського зростання, а й свідомої активної участі у формуванні досягнень вітчизняного ринку морозива та заморожених напівфабрикатів.
В умовах складної економічної ситуації
Нинішня ситуація, яка склалася в Україні – карантин і економічна криза, – впливає на ринок морозива та заморожених напівфабрикатів безпосередньо. Адже запровадження карантинних обмежень завжди містять загрози, пов’язані з погіршенням рівня продовольчої безпеки України, руйнуванням окремих видів бізнесу, загостренням соціальної напруженості, тінізацією ринку продукції АПК, що погіршує можливості протиепідемічного контролю цього процесу, провокує зростання цін на дану продукцію у торговельних мережах, стимулює її надмірний імпорт.
Основним фактором, який впливає на ринок морозива та заморожених напівфабрикатів, все ще залишається рівень доходів населення. Незважаючи на те, що місячна заробітна плата пересічного українця виросла, водночас відбулося здешевлення національної валюти, а це разом із проблемами карантину вплинуло на рівень реальних доходів населення та його купівельну спроможність в цілому.
У зв’язку з цим питання жорсткої економії ще довго буде актуальним для понад 30% українських споживачів – серед них і ті, що зазвичай обирають заморожені продукти.
Виробництво морозива та заморожених напівфабрикатів
Ринок морозива та заморожених напівфабрикатів усупереч усім кризовим явищам залишається одним із розвинених сегментів харчової промисловості України. Завдяки високим споживчим якостям ці продукти користуються постійним попитом у споживачів.
Що стосується виробництва та реалізації морозива, то впродовж останніх років вони характеризувалися незначними коливаннями – від 148,9 тис. л у 2016 р. до 141,9 тис. л у 2020 р.
Слід зазначити, що в умовах складної економічної ситуації в Україні виробництво морозива в 2020 р. дещо знизилось і склало 90% від обсягів його виробництва за 2019 р.
У першому півріччі поточного року в Україні продовжується тенденція минулого року – було вироблено 83,2 тис. л морозива, що на 3,4% менше за показники аналогічного періоду 2020 р.
Упродовж останніх років в Україні обсяги виробництва м'ясних напівфабрикатів характеризуються значними коливаннями, а саме: від 78,1 тис. тонн у 2016 році до 69,9 тис. тонн у 2020 році.
За 6 місяців 2021 року виробництво м'ясних напівфабрикатів в Україні склало 34,6 тис. тонн, що становить 109,8% від виробництва за відповідний період минулого року.
Значно стійкіша ситуація спостерігається на ринку виробництва виробів макаронних з начинкою. Аналіз динаміки їх виробництва впродовж 2016-2020 років, вказує на тенденцію зростання їх обсягів у натуральному вимірі з 69,3 тис. тонн у 2016 році, до 95,5 тис. тонн у 2020 році. Різниця складає 26,2 тис. тонн або 37,8 %.
Обсяги виробництва макаронних виробів з начинкою за 6 місяців поточного року складають 45,5 тис. тонн, темпи зростання до показників відповідного періоду минулого року – 100,4%.
Визнані бренди – лідери галузі
Морозиво відноситься до категорії спонтанних покупок, на придбання якого впливає кілька основних факторів – зокрема споживачі насамперед враховують його смакові якості, зовнішній вигляд упаковки, термін придатності.
На сьогодні в Україні виробляється понад 900 видів морозива. Наприклад, в асортименті АТ «Житомирський маслозавод» є 150 видів морозива, в ТОВ «Ласунка» – 120 видів, у ТОВ «Хладопром» – понад 100 його видів, а в ПОГ АПВТ «Фірма «Ласка» – 150 видів популярного десерту та інші.
Українські виробники намагаються сформувати споживчий попит на внутрішньому ринку морозива, щорічно забезпечуючи його близько 10-30 новими продуктами. впроваджуючи передові виробничі технології і стандарти.
Нині продукція наших підприємств широко представлена на споживчому ринку в усіх регіонах України. Зокрема, морозиво представлено продукцією відомих брендів:
- ПАТ «Житомирський маслозавод» (39,4%);
- ТОВ «Хладопром» (18,8%);
- ТОВ «Ласунка» (14,8%);
- ПОГ АПВТ «Фірма Ласка» (6,9%);
- ПрАТ «Геркулес» (4,5%);
- ТОВ «Галичина Ласунка» (4%);
- ТОВ «Тірас: ТМ «Мозаїка» (2%).
Заморожені напівфабрикати також представлені популярними торговими марками, серед них:
- ТМ «Геркулес» (17,1%);
- ТМ «Smacom» (13,2%);
- ТМ «Ласка» (11,3%);
- ТМ «Оса», «Коло» (8,4%);
- ТМ «Дригало» (6,4%);
- інші – 43,6%.
Тренди споживання холодних десертівЯкщо говорити про асортимент морозива, то його структура на сьогодні така:
- з комбінованим складом – 55,4%;
- пломбір – 22,4%;
- вершкове – 11,3%;
- молочне – 1,8%;
- плодово-ягідне – 9,1%.
Найбільш популярним морозивом в Україні до сих пір залишається класичний пломбір – як в індивідуальній, так і сімейній упаковці (його купують понад 80% населення). Наступним за частотою покупок виступає морозиво з фруктовими добавками (близько 40%). Що стосується форми, то українці найчастіше купують морозиво у вафельному стаканчику, другим за популярністю є ескімо на паличці.
Поступово зростає кількість покупців органічного морозива, яке, незважаючи на більш високу свою ціну, не містить штучних добавок і більш корисно для організму.
У числі трендів останніх років спостерігаємо зростання продажів морозива на вагу на вулиці та збільшення попиту на морозиво у великій «сімейній» упаковці – від 0,5 до 2 кг.
Такий підхід українців до вибору морозива свідчить про загальну зміну культури споживання холодних десертів в Україні.
Фактори впливу на ринок Як відомо, основним фактором, який впливає на ринок морозива, все ще залишається рівень доходів населення. Отже, при виборі морозива для споживача важливим фактором була та залишатиметься його вартість. В значній мірі, ціна залежить від виробничих витрат підприємства – вартості якісної сировини (якої на сьогодні не вистачає), рівня мінімальної зарплати, логістики.
Іншим фактором формування ціни на морозиво є позиціонування тієї чи іншої лінійки продукції, тому кожен виробник намагається формувати свій асортимент між недорогими (але тими, що стабільно продаються) та новими продуктами кращих світових зразків.
Як наочно демонструють існуючі тренди, зручна упаковка і якість, що задовольняють смак споживача, а також акценти на піклування про здоров’я та навколишнє середовище, – це ключові маркери розширення ринку морозива.
Навіть у важкі часи сьогодення українці замість суттєво скорочувати споживання холодного десерту – лише переходять в більш дешевий сегмент. Підвищення рівня життя населення в результаті відновлення економіки країни та завершення карантинних обмежень дадуть поштовх до подальшого якісного та кількісного розвитку вітчизняного ринку морозива, який має значний потенціал і спроможний повністю забезпечити потреби сучасного споживача.
Кооперація у вітчизняному виробництвіПідприємства Асоціації займають провідні позиції серед вітчизняних виробників і є лідерами української індустрії морозива та заморожених продуктів. Доречно зазначити, що близько 99% морозива та близько 90% заморожених продуктів, які знаходяться в обігу на споживчому ринку України, є вітчизняного виробництва.
Відмінною рисою українського ринку є те, що питома вага виробників морозива, які є членами Асоціації, в загальному виробництві складає близько 80%, заморожених напівфабрикатів – близько 70%.
Для успішної конкуренції на споживчому ринку наші виробники постійно працюють над оновлюванням асортименту замороженої продукції, урізноманітнюють її складові та наповнення, використовують в процесі виробництва морозива та заморожених напівфабрикатів новітні технологічні рішення, завжди враховують запити та потреби споживачів, особливо щодо підвищення якості.
Безперервний контроль якостіАсоціація разом із підприємствами завжди виступає за випуск безпечної та якісної продукції, що надходить на вітчизняний споживчий ринок. Із цією метою Асоціацією
запроваджена Програма контролю якості харчових продуктів, в рамках якої вже шостий сезон поспіль (двічі на рік) проводиться добровільне тестування морозива та заморожених напівфабрикатів.Упродовж останніх років. в лабораторіях «Укрметртестстандарт» і «Київоблстандартметрологія» було досліджено понад 100 зразків морозива та близько 60 зразків заморожених напівфабрикатів – за фізико-хімічними, органолептичними, мікробіологічними та молекулярно-генетичними показниками. Результати цих досліджень засвідчили, що всі протестовані зразки повністю відповідали вимогам усіх нормативних документів на їхнє виробництво.
Експорт українського морозива Реалізація експортного потенціалу вітчизняних підприємств є одним із ключових факторів успіху національної економіки та забезпечення довгострокового розвитку підприємств в Україні.
Крім того, вихід на зовнішні ринки стимулюватиме українські підприємства працювати над удосконалення технологій, впровадженням інновацій, розвитком маркетингових стратегій та підвищенням конкурентоспроможності своєї продукції – як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках.
На даний час продукція підприємств Асоціації широко представлена не тільки на споживчому ринку в усіх регіонах України, але і закордоном. На жаль, їм вдається експортувати лише 6,0% від загального обсягу виробництва холодного десерту, проте для збільшення показників експорту є доволі високий потенціал.
Так, упродовж останніх років показники експорту українського морозива демонструють стійку тенденцію до збільшення його обсягів. Наприклад, за попередніх п’ять сезонів (2016-2020 рр.) експорт морозива в натуральному вираженні збільшився у 1,5 рази – із 4,5 тис. т у 2016 р. до 6,7 тис. т у 2020 р.
За підсумками 6 місяців 2021 р. обсяги експорту морозива склали 4,8 тис. т, що на 14,3% вище показника відповідного періоду минулого року.
На сьогодні українське морозиво експортується в понад 50 країн світу. Найбільше реалізується продукту до Молдови, Ізраїлю, Чехії, Китаю, Литви, Польщі, Латвії, Болгарії, США та Німеччини. Разом із тим, до країн Євросоюзу в поточному році експортовано 1711,4 т, або 35,8% від загального обсягу експорту
. Коливання показників імпорту Стосовно імпорту морозива в Україну, то вже багато років обсяги його коливаються в межах 101-1031 т. Так, за підсумками 6 місяців 2021 р. імпорт морозива загалом склав 1250,9 т і перевищує в 2,4 рази показник відповідного періоду 2020 р. (519 т).
Проте даний показник складає лише 2,5% від загального обсягу виробництва. Така ситуація з імпортом морозива суттєво на ринок не впливає та, в черговий раз, підтверджує якість українського продукту.
Загалом, імпорт морозива в Україну здійснюється із 21 країни, основними з яких є Франція, Італія, Польща, Молдова, Румунія, Словенія, Литва та Латвія.
Експорт заморожених напівфабрикатівУкраїна також виступає експортером заморожених напівфабрикатів, частка яких у 2020 р. склала 20,8% від загального обсягу їхнього виробництва. Експорт вітчизняних заморожених напівфабрикатів здійснюється в понад 77 країн світу. Найбільше українська продукція надходила на ринки Республіки Молдова, Німеччини, Великобританії, Білорусії, Румунії, Іспанії, Латвії, Литви, Нідерландів, Угорщини, Чехії та інших.
Слід зазначити, що за 2016-2020 рр. обсяги експорту заморожених напівфабрикатів зросли на 37,5%. Зокрема, це відбулося за рахунок макаронних виробів із начинкою – їхні обсяги експорту зросли на 41,9% і на кінець 2020 р. склали 30,0 тис. т, тоді як експорт м’ясних напівфабрикатів зафіксовано на рівні 3,4 тис. т (лише на 7,6% більше 2016 р.).
У поточному році, станом на 1 липня, обсяги експорту досягли 19,2 тис. т, що на 19,3% (або на 3,1 тис. т) більше показників відповідного періоду минулого року.
Обсяги імпорту та участь постачанняСкладна економічна ситуація в країні – яка сьогодні, в основному, пов’язана із запровадженням карантинних заходів проти вірусу COVID-19, а також відсутністю якісної сировини для виробництва заморожених напівфабрикатів, – сприяє росту обсягів імпорту продукції, про що свідчить аналіз даних за п’ять попередніх років.
Так, за 2016-2020 рр. спостерігається істотний приріст зафіксованого показника, темп якого у 2020 р. по відношенню до 2016-го зріс у 2,8 рази і досяг 63,2 тис. т.
Вищезазначена тенденція стосовно росту імпорту заморожених напівфабрикатів продовжується і в поточному році. Станом на 1 липня (в порівнянні з аналогічним періодом минулого року) імпорт зменшився на 2,5% і досяг 31,3 тис. т.
Зокрема, імпорт м’ясних напівфабрикатів зріс у цьому році (в порівнянні з відповідним періодом минулого року) в 1,5 рази та досяг 3,7 тис. т, тоді як імпорт макаронних виробів із начинкою зменшився на 7,1% у порівнянні з показниками минулого року та становить 27,6 тис. т.
До України заморожені напівфабрикати поставляються з понад 39 країн світу і в основному це – Італія, Польща, Туреччина, Латвія, Китай, В’єтнам, Білорусь, Литва, Франція та інші.
.
Професійна допомога фахівців АУВМ і ЗПТаким чином, зростання експорту вітчизняних морозива та заморожених напівфабрикатів свідчить про високу якість української продукції, яка цінується не тільки в Україні, але й за її межами
Для поліпшення експортної діяльності українських підприємств Асоціація постійно надавала інформацію про законодавчу базу зарубіжних країн, що регулюють імпорт товарів, а також дані про кон’юнктуру зарубіжних ринків, регулярно інформуючи підприємства про зміни в митних процедурах цих країн (потенційних імпортерів харчових продуктів).
Також покращенню результатів зовнішньоекономічної діяльності підприємств України сприятиме запровадження заходів, орієнтованих на збільшення обсягів товарного експорту – шляхом залучення інноваційних розробок для підвищення якості вітчизняної продукції, яка повинна відповідати міжнародним нормам та стандартам, які є необхідними для створення достатнього рівня конкурентоспроможності вітчизняних товарів на світових ринках.
Разом з тим, для дотримання балансу споживання продуктів харчування необхідно передбачити зменшення обсягів імпортної продукції на вітчизняному ринку – принаймні тієї, яка має вітчизняні аналоги.
Активна громадська позиція!Асоціація українських виробників «Морозиво і заморожені продукти» (далі – АУВМ і ЗП) на даний момент виступає однією з найактивніших громадських організацій у розробленні національних стандартів для галузі.
Удосконалення нормативно-технічної бази галузі виробництва морозива та заморожених продуктів – головний пріоритет в роботі Асоціації. Адже розроблення та подальше прийняття національних стандартів сприяють впровадженню нових технологій та забезпечують рівноправні конкурентні умови на внутрішньому ринку України для вітчизняної й імпортованої продукції.
Національні стандарти сприяють гармонізації існуючих в Україні вимог до морозива та заморожених напівфабрикатів із вимогами міжнародних нормативних документів і вирішенню питань з реалізації державної політики у сфері захисту економічної конкуренції.
Розробка стандартів, інструкцій та нормативівЗа 20 років своєї роботи Асоціація повністю забезпечила свої підприємства та галузь в цілому ДСТУ та Технологічними інструкціями до них. Асоціацією розроблено чотири державні стандарти на морозиво:
- молочне, вершкове, пломбір;
- морозиво плодово-ягідне, ароматичне, щербет, лід;
- морозиво з комбінованим складом сировини;
- морозиво м’яке та суміші для його виготовлення.
Також розроблено два державні стандарти на заморожені продукти та стандарт на глазур для покриття морозива. Асоціація брала участь у підготовці стандарту на фрукти та ягоди швидкозаморожені.
Крім того, щоб привести вищезазначені нормативні документи у відповідність з вимогами міжнародного (зокрема європейського) законодавства, фахівцями Асоціації підготовлено Зміни №1 і №2 до ДСТУ 4733:2007, ДСТУ 4734:2007, ДСТУ 4735:2007 та Зміну №1 до Типової технологічної інструкції – до вищезазначених трьох національних стандартів на морозиво, а Зміни №1 та №2 – до ДСТУ 4437:2005 на напівфабрикати.
Це дозволило галузі виробництва морозива та заморожених продуктів працювати на базі національних стандартів, виключивши практику випуску продукції за технічними умовами.
«Методичні настанови» – про безпеку та якістьУпродовж останніх років, на виконання вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», фахівцями АУВМ і ЗП розроблені Методичні настанови для підприємств із виробництва морозива та заморожених напівфабрикатів – якими встановлена відповідність продукції положенням діючого законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.
На сьогодні вищезазначені Методичні настанови затверджені наказами МОЗ (
наказ від 11.12.2019 №2444 «Про затвердження Методичної настанови для виробників заморожених напівфабрикатів у тістовій оболонці») та МЕРТ
(наказ від 16.03.2021 №546 «Про затвердження Методичних настанов щодо розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю в критичних точках на потужностях з виробництва та обігу морозива»).Затвердження Методичних настанов дає можливість виробникам для своєї подальшої роботи отримати уніфікований єдиний нормативний документ – «навігатор» із впровадження системи безпечності та якості харчових продуктів на виробничих потужностях операторів ринку.
Комфортне впровадження системи НАССРТаким чином, завдяки Настановам виробники морозива отримали покрокові інструкції з конкретними прикладами та зразками документів, які стосуються вимог до:
- ·планування, стану приміщень і комунікацій на потужностях;
- ·безпечності води, льоду, пари, допоміжних матеріалів для переробки харчових продуктів;
- ·предметів і матеріалів, що контактують з харчовими продуктами;
- ·чистоти поверхонь;
- ·здоров’я та гігієни персоналу;
- ·захисту харчових продуктів від забруднення;
- ·поводження з харчовими відходами;
- ·зберігання та транспортування харчових продуктів;
- ·контролю за технологічними процесами;
- ·маркування харчових продуктів тощо.
Вимоги Методичних настанов допомагають виробникам уникати помилок та необґрунтованих витрат під час впровадження системи НАССР, побудувати ефективну систему НАССР та відчувати впевненість під час проходження заходів офіційного контролю.
Слід зазначити, що споживачі також мають велику користь від прийняття Методичних настанов, оскільки морозиво та заморожені напівфабрикати будуть не лише смачними, але й безпечними!
Посібники для профільних закладівТакож – за ініціативи Асоціації та з метою заповнення дефіциту фахівців галузі – на базі спеціальності «Технологія молока і молочних продуктів» у вишах, з дозволу Міністерства освіти України, запроваджено спеціалізацію «Технологія морозива».
Для подальшої реалізації даної ініціативи для студентів і аспірантів профільних навчальних закладів було розроблено та видано два навчальні посібники – «Технологія морозива» та «Обладнання для виробництва морозива» (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України).
Як результат – було підготовлено та направлено на виробництво понад 360 фахівців, вкрай необхідних підприємствам галузі.
Удосконалення нормативно-технічної базиТаким чином, удосконалення нормативно-технічної бази в галузі виробництва морозива та заморожених продуктів дозволило операторам ринку підтримувати високий рівень якісних показників продукції, забезпечувати зважений та ретельний підхід до отримання інформації вітчизняними споживачами про харчові продукти, а також – обмежити надходження до ЗМІ недостовірної інформації про якість українських товарів, що, в свою чергу, забезпечує збільшення обсягів їх споживання на вітчизняному ринку та розширює експортний потенціал України.
Вирішення надважливих питань!За час свого існування Асоціація завжди сприяла прогресивному розвитку своїх компаній-членів – і така плідна співпраця дозволяє підприємствам залишатися лідерами галузі виробництва заморожених продуктів.
У нас попереду – амбітні плани, тому невід’ємною частиною подальшого успіху залишається спільне вирішення важливих пріоритетів, серед них:
- забезпечення контролю щодо безпеки та якості харчових продуктів відповідно до вимог національних та міжнародних нормативних документів на всіх стадіях їх обігу, а саме – від виробництва, зберігання та до реалізації продукції споживачам;
- ефективне використання виробничих потужностей, основних фондів підприємств, особливо холодильного обладнання для диверсифікації їх виробничої та комерційної діяльності;
- врегулювання проблем збуту продукції, який передбачає складні партнерські відносини між виробниками продовольчих товарів і роздрібними торговими мережами, адже на сьогодні платіжна дисципліна ритейлу є низькою і підприємства вимушені співпрацювати в умовах постійного товарного безвідсоткового довгострокового кредитування;
- широке залучення інвестицій і запровадження інноваційних рішень у виробництво замороженої продукції – основний і єдиний шлях для збереження та зміцнення позицій компаній-членів Асоціації на споживчому ринку в умовах пандемії COVID-19 і зниженого платоспроможного попиту споживачів на внутрішньому ринку.
Новий етап культури споживання Тісна співпраця Асоціації українських виробників «Морозиво і заморожені продукти» з підприємствами (її членами) сприяє забезпеченню вітчизняного споживчого ринку завжди безпечною та якісною харчовою продукцією українського виробництва, зокрема морозивом і замороженими напівфабрикатами, а також формуванню нового етапу розвитку культури їх споживання.
Нині ступінь державного впливу на функціонування ринкового механізму є мінімальним, тому ринок заморожених продуктів можна вважати повністю лібералізованим.
Інтеграція виробничих ресурсівВиробництво морозива та заморожених напівфабрикатів залишається привабливим для бізнесу. Цьому сприяє подальша інтеграція виробничих і переробних підприємств, яка спрямована на використання основних резервів для підвищення безпечності та якості продуктів харчування, що завжди дає позитивний результат при гарантуванні продовольчої безпеки держави, розвитку її внутрішнього та зовнішнього ринків.
Разом з тим, українські компанії акцентують на деяких проблемах галузі. Серед основних – низька платоспроможність населення, висока вартість сировинних компонентів, падіння рівня рентабельності виробництва та, звичайно, відсутність стабільного експорту.
АУВМ і ЗП:перспективи подальшого розвиткуІз урахуванням отриманих результатів аналізу ринку морозива й заморожених продуктів України та умов функціонування переробних підприємств можна виділити ключові перспективні напрями їх розвитку:
- узагальнити практику застосування міжнародного законодавства з питань виробництва харчових продуктів, зокрема морозива та заморожених напівфабрикатів, і розробити пропозиції щодо вдосконалення вітчизняних законодавчих актів у харчовій і переробній галузях;
- спільно з підприємствами-членами Асоціації гарантувати високу якість і контроль за дотриманням високих стандартів якості морозива та заморожених напівфабрикатів для забезпечення їхньої високої конкурентоспроможності на споживчому ринку продовольчої продукції;
- ·підготувати пропозиції стосовно реалізації державних інвестиційних проектів в харчову промисловість, зокрема, з виробництва морозива та заморожених напівфабрикатів і створити сприятливий клімат для іноземних інвесторів;
- ·проаналізувати іноземні ринки та розробити заходи щодо підвищення конкурентоспроможності вітчизняних товарів, зокрема морозива та заморожених напівфабрикатів;
- ·залучати торгові представництва України за кордоном для організації участі підприємств харчової промисловості в міжнародних спеціалізованих виставках, проведення семінарів, симпозіумів для диверсифікації ринку збуту продукції за межами України;
- підготовити програми науково-технічного розвитку відповідних галузей харчової промисловості (морозива та заморожених напівфабрикатів) і організовувати їх виконання підпорядкованими Асоціації науковими організаціями;
- ·сформувати громадську думку стосовно безпечності та якості харчових продуктів, зокрема морозива та заморожених напівфабрикатів вітчизняного виробництва, з метою досягнення максимальної реалізації наявного потенціалу вітчизняних переробних підприємств для подальшої їх реалізації на українському та глобальному рівнях.
Ігор Бартковський,
президент Асоціації українських виробників "Морозиво і заморожені продукти",
академік міжнародної академії холоду
Схожі новини
Затверджено Методичні настанови щодо виробництва та обігу морозиваЧлени Асоціації українських виробників «Морозива і заморожених продуктів» перевірили на якість свою продукціюВідповідальним українським виробникам заморожених продуктів не страшні перевірки якості своєї продукції на відповідність нормам ДСТУВиробники морозива і заморожених напівфабрикатів провели добровільне тестування своєї продукціїДЕРЖСТАНДАРТИ ТРЕБА РОЗРОБЛЯТИ РАЗОМ