Зміна тренду обсягів перевезень на зростаючий за рахунок значного оновлення основних засобів та структурних змін у галузі залізничних перевезень є перспективою 5-10 років. Разом з тим учасники ринку спільними зусиллями з Укрзалізницею можуть створити передумови для їх зростання, — вважає директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.
«Максимальне нівелювання фактору сезонності може дати додатково до 10% сукупно за всіма групами вантажів, або близько 25-30 млн тонн перевезень при інших сталих умовах. Для таких груп вантажів, як зернові, щебінь тощо нівелювання фактору сезонності може дати 20-25% приросту обсягів перевезень», — сказав він під час ІV Міжнародної конференції «Залізниці України: розвиток та інвестиції».
На його думку, вантажовідправникам варто переглянути підходи до логістики, визначити сталий відсоток реалізації продукції по регіонах та створювати запаси у безпосередній близькості до споживачів у періоди міжсезоння у перевезеннях.
Андрій Рязанцев також повідомив, що Укрзалізниця має надлишкові потужності, забезпечені енергетикою у більшості регіонів країни, які можуть використовуватися з метою переобладнання або будівництва площ для зберігання вантажів.
Ще одним шляхом збільшення обсягу вантажних перевезень Андрій Рязанцев назвав їх маршрутизацію.
«Маршрутизація дає відчутні ефекти прискорення обороту вагонів в усіх видах вантажів та впливає на зменшення плати за використання вагонів від 1 до 3 разів, що може здешевити перевезення від 35 до 50%, враховуючи питому вагу вагонної складової у вартості залізничного перевезення. У випадках з графіковими відправленнями клієнт гарантовано отримує прибуття на кінцеву станцію відповідно до розрахованого графіку. У залежності від частки маршрутних відправлень у структурі перевезень можна отримати ефект до 20% збільшення обсягів, або близько 60 млн тонн», — наголосив він.
У свою чергу керівник служби залізничної логістики компанії Kernel Михайло Кравченко повідомив, що для компанії досвід графікових відправлень дав позитивний ефект.
«За результатами першого півріччя 2019/20 маркетингового року спільно з Укрзалізницею ми досягли високих показників разом. Ми відправили 1 млн тонн за моделлю графікових відправлень, досягли високої оборотності рухомого складу, швидкість якого досягала 700 км на добу. Таким чином, це дозволило нам зробити прогноз прибуття вантажів у порт, а пунктуальність, яка була досягнута Укрзалізницею, складала 90% що є дуже високим показником», — наголосив він.
Андрій Рязанцев також вважає, що вантажовідправникам варто переглянути підходи до залізничної логістики, максимізуючи в їх структурі маршрутні відправлення, збільшуючи за рахунок цього обсяги перевезень та здешевлюючи їх вартість. Укрзалізниця зі свого боку пропонуватиме маршрутні відправлення у більшості видів наявного рухомого складу через Prozorro.Продажі у 2020 році , що забезпечуватиме клієнту вчасність та відповідний обсяг вагонного парку.
«Фактори нівелювання сезонності та прискорення через маршрутизацію будуть актуальні при будь-якому рівні технічного переоснащення та оновлення основних засобів, оскільки перший виникає не з залізничної специфіки, а другий буде дієвим за будь-якого стану залізниці, оскільки виключає необхідність сортування на шляху слідування. Вирішення вантажовідправниками цих двох питань не знівелюється ефектом технічного переоснащення та структурних змін залізниці, а лише підсилить ці ефекти», — резюмував Андрій Рязанцев.
https://www.uz.gov.ua