Аграрний тиждень. Україна
» » Українське зерно стоїть по 90 діб на кордоні у напрямку румунського порту Констанца
» » Українське зерно стоїть по 90 діб на кордоні у напрямку румунського порту Констанца

    Українське зерно стоїть по 90 діб на кордоні у напрямку румунського порту Констанца


    Українське зерно стоїть по 90 діб на кордоні у напрямку румунського порту Констанца

    Українському бізнесу, в тому числі експортерам зерна потрібно створювати нові логістичні маршрути. Аграрії найчастіше прагнуть відвезти зерно на румунський порт Констанца, але там вже утворилася черга на 90 діб.

    Про це розповів Валерій Ткачов, заступник директора Департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці», розповів під час онлайн-конференції «Ефективний елеватор у період воєнного стану".

    Укрзалізниця має «стелю» перевезень, оскільки є різниця у ширині колії між ЄС та Україною. В результаті вагони зупиняються і після кордону рух відновлюється у двох варіантах: або перевантажується зерно до європейського вагона, або «перевзувається» український вагон. Останній варіант також має обмеження, бо кожний маршрут потрібно погоджувати з ЄС, і не завжди є можливість для проїзду габаритних українських вагонів. Стримує рух і необхідність фітоконтролю. Три переходи взагалі не займаються зерном – в Польщі, Румунії та Словаччині, бо в них взагалі немає фітосанітарних постів.

    Валерій Ткачов рекомендує звернути увагу на малозадіяні переходи.

    «З 13 прикордонних переходів тільки 5 максимально задіяні, решта – недовантажені. Тож бізнесу слід прокладати нові логістичні ланцюги. Якщо будуєте свою логістику, то починайте з кінцевої точки призначення. Спочатку знайдіть місце, де будете перевантажувати. Якщо знайшли квоту по перевалці, тоді вже звертайтеся до Укрзалізниці – і ми погодимо подачу на вказаний стик», - каже він.

    Через неспроможність ЄС приймати великі обсяги, сьогодні на кордоні чималі черги з вантажами, включаючи зерно.

    «Сьогодні у нас в завантаженому вигляді 35543 вагони стоять на кордоні, з них зерновозів – 8356 в черзі на перетин кордонів. Як вже йшлося, за добу можемо перевалити 357 вагонів, тож черга сформована на 20 діб наперед. Проблема не в Укрзалізниці, а в тому, що ЄС не здатна прийняти ці обсяги. Наші аграрії найчастіше хочуть відвезти зерно на румунський порт Констанца, там 3727 вагонів стоять, а беруть 41 вагон на добу, тож черга вже на 90 діб. Є перевантажені стики, і коли ми бачимо чергу у 25-90 днів, то забороняємо вантажити, нормальною є черга 5-12 днів», - додає Валерій Ткачов.

    З червня ситуацію на залізничних шляхах може ще погіршитися, оскільки Європа почне возити власне зерно. На сьогодні ж українські можливості – це 600-800 тис. тонн на місяць портами, 1,5 млн тонн залізницею, ще 600 тис. тонн автомобільним транспортом. Максимально Україна зможе експортувати 3 млн тонн, а до війни цей показник складав 5-7 млн тонн. За таких темпів новий врожай буде складно вивозити.

    ІЦ УАК за матеріалами Agravery

    agroconf.org





    Схожі новини
  • Укрзалізниця обмежила вивезення зерна до Європи
  • У напрямку західного кордону зростає накопичення зерновозів
  • Іноземні залізниці не готові до різкого збільшення обсягів перевезення українських вантажів — Ткачов
  • Прикордонні переходи для експорту зерна: станції та деталі
  • «Укрзалізниця» перегляне рейтинг малодіяльних станцій

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Українське зерно стоїть по 90 діб на кордоні у напрямку румунського порту Констанца


Українське зерно стоїть по 90 діб на кордоні у напрямку румунського порту Констанца

Українському бізнесу, в тому числі експортерам зерна потрібно створювати нові логістичні маршрути. Аграрії найчастіше прагнуть відвезти зерно на румунський порт Констанца, але там вже утворилася черга на 90 діб.

Про це розповів Валерій Ткачов, заступник директора Департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці», розповів під час онлайн-конференції «Ефективний елеватор у період воєнного стану".

Укрзалізниця має «стелю» перевезень, оскільки є різниця у ширині колії між ЄС та Україною. В результаті вагони зупиняються і після кордону рух відновлюється у двох варіантах: або перевантажується зерно до європейського вагона, або «перевзувається» український вагон. Останній варіант також має обмеження, бо кожний маршрут потрібно погоджувати з ЄС, і не завжди є можливість для проїзду габаритних українських вагонів. Стримує рух і необхідність фітоконтролю. Три переходи взагалі не займаються зерном – в Польщі, Румунії та Словаччині, бо в них взагалі немає фітосанітарних постів.

Валерій Ткачов рекомендує звернути увагу на малозадіяні переходи.

«З 13 прикордонних переходів тільки 5 максимально задіяні, решта – недовантажені. Тож бізнесу слід прокладати нові логістичні ланцюги. Якщо будуєте свою логістику, то починайте з кінцевої точки призначення. Спочатку знайдіть місце, де будете перевантажувати. Якщо знайшли квоту по перевалці, тоді вже звертайтеся до Укрзалізниці – і ми погодимо подачу на вказаний стик», - каже він.

Через неспроможність ЄС приймати великі обсяги, сьогодні на кордоні чималі черги з вантажами, включаючи зерно.

«Сьогодні у нас в завантаженому вигляді 35543 вагони стоять на кордоні, з них зерновозів – 8356 в черзі на перетин кордонів. Як вже йшлося, за добу можемо перевалити 357 вагонів, тож черга сформована на 20 діб наперед. Проблема не в Укрзалізниці, а в тому, що ЄС не здатна прийняти ці обсяги. Наші аграрії найчастіше хочуть відвезти зерно на румунський порт Констанца, там 3727 вагонів стоять, а беруть 41 вагон на добу, тож черга вже на 90 діб. Є перевантажені стики, і коли ми бачимо чергу у 25-90 днів, то забороняємо вантажити, нормальною є черга 5-12 днів», - додає Валерій Ткачов.

З червня ситуацію на залізничних шляхах може ще погіршитися, оскільки Європа почне возити власне зерно. На сьогодні ж українські можливості – це 600-800 тис. тонн на місяць портами, 1,5 млн тонн залізницею, ще 600 тис. тонн автомобільним транспортом. Максимально Україна зможе експортувати 3 млн тонн, а до війни цей показник складав 5-7 млн тонн. За таких темпів новий врожай буде складно вивозити.

ІЦ УАК за матеріалами Agravery

agroconf.org





Схожі новини
  • Укрзалізниця обмежила вивезення зерна до Європи
  • У напрямку західного кордону зростає накопичення зерновозів
  • Іноземні залізниці не готові до різкого збільшення обсягів перевезення українських вантажів — Ткачов
  • Прикордонні переходи для експорту зерна: станції та деталі
  • «Укрзалізниця» перегляне рейтинг малодіяльних станцій

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.