Доступний тоннаж на жовтень у Чорноморсько-Середземноморському басейні продовжує скорочуватися, і минулого тижня фрахтувальники зіткнулися з гострою нестачею суден у сегменті костерів, особливо для спотових дат. Торгівля зерном залишається активною, наповнюючи ринок фрахту свіжими замовленнями на відвантаження з України.
Про це зазначив аналітик ASAP Agri та фрахтовий брокер Atria Brokers Павло Лисенко.
На тлі очікуваного підйому ринку судновласники зайняли вичікувальну позицію, утримуючись від швидкого надання своїх пропозицій. Як наслідок, фрахтувальники опиняються в складному становищі під час забезпечення тоннажу для своїх контрактів, що не залишає їм іншого вибору, крім як значно підвищувати свої ставки щоразу, коли на ринку з’являється потрібне судно.
Так, за даними фрахтового відділу Atria Brokers, ставки для хендісайзів, що перевозять кукурудзу з глибоководних портів до східного узбережжя Італії, зросли на 2 USD/т до 25-26 USD/т.
У сегменті костерів ставки на транспортування кукурудзи з українських портів Дунаю до східного узбережжя Італії зросли на 2 USD/т до 32-34 USD/т.
Водночас позитивних зрушень для власників барж не відбулося. Фрахт для транспортування кукурудзи з Рені чи Ізмаїла до Констанци залишається на рівні 9-10 EUR/т.