Ринок залишається активним, замовлення на відвантаження зерна надходять як з глибоководних портів, так і з портів Дунаю. Зберігається дефіцит костерів, що дозволяє судновласникам диктувати умови та наполягати на вищих ставках. Водночас доступність тоннажу хендісайзів є достатньою для задоволення поточних обсягів вантажу, через що відповідні фрахтові ставки залишаються стабільними.
Про це розповів аналітик ASAP Agri та фрахтовий брокер Atria Brokers Павло Лисенко.
Так, за даними фрахтового відділу Atria Brokers, ставки для панамаксів, що перевозять кукурудзу або пшеницю з глибоководних портів Одеси до південного Китаю становлять 50-52 USD/т.
Для хендісайзів, що перевозять кукурудзу з українських глибоководних портів до східного узбережжя Італії, ставки залишилися на рівні 25-26 USD/т.
Ставки для костерів на перевезення кукурудзи з українських дунайських портів до східного узбережжя Італії зросли на 2 USD/т і становлять 34-36 USD/т.
Що стосується барж, фрахт для транспортування кукурудзи з Рені чи Ізмаїла до Констанци залишається на рівні 9-10 EUR/т.