Ринок фрахту в Україні зазвичай активний у грудні, але цього року він поки що є тихим і малоцікавим. Нові експортні регламенти, введені 1 грудня, в поєднанні з низькою торговою активністю (частково через важливу галузеву подію у Франції), ще більше зменшили попит з боку фрахтувальників, що зробило початок місяця досить спокійним.
Про це заявив аналітик ASAP Agri та фрахтовий брокер Atria Brokers Павло Лисенко.
Втім, ставки для костерів залишаються в основному стабільними, оскільки судновласники твердо тримають свої позиції, що іноді ускладнює завдання фрахтувальникам забезпечити судна за бажаними ставками, особливо для європейських напрямків. Тим часом судновласники в сегменті хендісайзів змушені йти на подальші поступки (-1 USD/т) через все ще гострий дисбаланс між обсягами вантажів і тоннажем на ринку.
У сегменті панамаксів спостерігається понижувальна тенденція. Відділ фрахту Atria Brokers наводить ставки для панамаксів на перевезення кукурудзи або пшениці з глибоководних портів Одеси до південного Китаю на рівні 40 USD/т (-4 USD/т за тиждень).
Ставки для хендісайзів на перевезення кукурудзи з глибоководних портів Одеси до cхідного узбережжя Італії знизилися на 1 USD/т, встановившись на рівні 19-20 USD/т.
Ставки для коастерів на перевезення кукурудзи з українських дунайських портів до Східного узбережжя Італії залишаються стабільними на рівні 30-31 USD/т.
У сегменты барж не спостерігається змін, а ставки залишаються низькими. Фрахт для транспортування кукурудзи баржами з Рені або Ізмаїла до Константи залишається на рівні 9 EUR/т.